Resetips - Dubrovnik - Cafe Zino i Cavtat

När vi klivit i land i Cavtat så tog vi en promenad längst hamnen för att undersöka utbudet av restauranger. Efter att ha tjuvkikat på flertalet tallrikar och menyer så beslöt vi oss för att ge Zino en chans.
 
In beställdes en grilltallrik för två med kyckling, cevapchici, nötkött och fläskkött. Till det strips, grillade grönsaker och senap och ajvar som såser. Helt ärligt så saknade jag tzatziki till detta men annars smakade det bra. Köttet och grönsakerna var grillade som de ska vara och stripsen var som de brukar vara, dock inte hemmagjorda vilket var lite trist.
 
Efter en stund fick vi sällskap vid bordet och tur var nog det för portionsstorleken på denna rätt var ganska överdimensionerad för två personer. Så denna lilla filur fick även han bli mätt och belåten denna dag.
 
Som avslut tog vi in lite kaffe och satt och njöt en stund av solen medan våra magar försökte smälta all mat. Sedan gick vi en tur för att få se lite mer av Cavtat.
 
#1 - - Netti Starby:

Åh vad gott det ser ut och så himla söt kisse! :-D Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Ooo så cool kisse :) läckert Du fångade hen med tungan ute :D

kram

#3 - - Sara Ekman:

Gott :)

#4 - - Znogge:

Det var verkligen en rejäl portion. Oftast räcker det gott och väl att dela.

Kram och god tisdag!

#5 - - sarah :

aaa men jag handla ganaka mycket =) älskar att handla på dollarstore

#6 - - sarah :

aaa det var det

#7 - - Marianne:

Det var en rejäl uppläggning, kunde man inte beställa tzatziki separat?
Synd att det inte var "riktiga" pommes till så god mat.

Sv: så fort jag fått mina saker ur huset, är min tid med J ett avslutat kapitel,
Så vida han inte tar tag i sitt allkoholmissbruk, för isåfall stödjer jag honom som en vän, ett par blir vi aldrig igen.
Det känns bara så himla konstigt med hans tvärvändning.
Ena veckan pratar han om mej som sin särbo, och nästa börjar han slita ut mina saker och skrika att jag ska ta bort allt.
Men jag antar att han mår tusen gånger sämre än vad jag gjort....
Jag tycker inte synd om honom han har haft sina chanser, men bränt broarna.

Ha en fin dag,
Stor kram

#8 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Lite sol och värme hade varit underbart just nu! :)

#9 - - Jessica Högberg:

Gullig katt, skönt att hen fick bli mätt😉

#10 - - NATALIA:

Så vackert!

#11 - - Julia:

Va gott!

#12 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så gott det såg ut :)

#13 - - Angelica Wåhlin:

Vilken söt misse, vilken tur han hade att ni inte orkade allt ;)

#14 - - Louise:

Katterna är ju svåra att motstå! ;D

#15 - - Annie:

Åh men så bra att kissen fick smaka också ;) *ler*
Ser gott ut! ;)

Sv: Tack! Vad roligt att du ser fram emot det :) kommer nog imorgon tror jag ;)

Kramar

#16 - - Pauline Hurtig:

så söt kisse!

#17 - - my:

Härligt :D

#18 - - Ida:

SÅå fint <3

#19 - - Linnéa:

Åh härligt :)
Tackar, blev supernöjd över mitt sminkbord :p

#20 - - NICOLE:

Oh nu blev jag hungrig såhär på kvällskvisten.. längtar redan till frullen imorgon bitti ;D

#21 - - Gabriella :

Maten ser såå god ut!!

#22 - - Hanna:

Ja men verkligen den är fantastisk på många sätt ! :d

#23 - - ullie:

ha ha ja som alltid blir hungrig utav dina inlägg :D
Tack fina massa att gnälla över o det är så svårt att låta bli

ja såna dagar i bland har man man är heelt slut liksom o när man jobbar oxå så förstår dej kramen

#24 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Massiv grilltallrik! Men det ser makalöst smarrigt ut, även såhär tidigt på morgonen!

#25 - - Johanna Utterberg:

Tyckte maten såg väldigt god ut! :)