Resetips - Dubrovnik - Presa

Efter en lång dag ute på vift kan det vara skönt med något snabbt och enkelt till middag ibland, något som går att äta i farten. Presa i gamla stan är just ett sådant ställe där du kan välja mellan att äta på plats eller ta med dig maten vilket många gör då de endast har ett fåtal bord utanför lokalen.
 
Vi valde dock att vänta en liten stund på ett ledigt bord och beställde sedan in varsin hamburgare och 300 g strips att dela på. Hamburgarna serveras här i pitabröd och du får ketchup och majonäs som dipsås till stripsen, men du kan även välja till ytterligare sås om du önskar för en slant. Presa är nog det stället som gav mest valuta för pengarna under vår resa och för endast 35 kuna för du en välsmakande burgare.
 
Lördagen till ära är det regnigt i Gävle och ett sånt där typiskt "sitta inne och mysa väder" så det är i stort sett min plan för resten av dagen också. Kanske blir det lite städat hemma eller så hinner jag se fler än en film, vem vet!? Idag är helt enkelt en oplanerad och slapp dag för min del, hur ser det ut för dig?
 
19 kommentarer publicerat i Kroatien
Taggar: Dubrovnik, Foto, Hamburgare, Mat, Resa, Tips
#1 - - åsa i åsele:

Hamburgare i pitabröd lät ju icke helt fel och jag gillar då tillbehör inte automatiskt slevas upp utan att man faktiskt får välja både mängd å ifall man verkligen vill ha... varken jag eller J äter ketchup eller senap.

Regn... otippat, jag trodde det var kyligt även neråt landet.

Min plan är att idag plocka fram sparken och eventuellt ta en tur med Frost :) han gillar ju att dra och förhoppningsvis är underlaget precis perfekt :)

Ha en fortsatt fin lördag, kram

#2 - - Netti Starby:

Vad gott det ser ut och ha en fin dag! :-D Kramis

#3 - - sarah :

har gjort det innan men så fort jag bytte så blve magen dum

#4 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ja, ibland är det uppskattat med snabbmat! :)

#5 - - My:

Vad gott :D

#6 - - NATALIA:

Gud så gott :D

#7 - - Linnéa:

Härligt - har du nån ny resa på gång förresten? :)

#8 - - Annie:

Gott det ser ut! :)

Ha en fin kväll<3

Kram

#9 - - Gabriella :

Åh såå gott!!

#10 - - Emelie Andersson:

Så god mat, tjocka pommes...de bästa <3

#11 - - NICOLE:

Mumsigt :) Och det lät bra att mest mysa inne idag :) Hoppas du fick n bra lördag. Vi har haft fint väder och sprungit lite varstans idag (på stan) ;D

#12 - - Johanna Utterberg:

Låter som en riktigt skön lördag, hoppas den blev lika bra och lugn! :)

#13 - - Lena i Wales:

Ibland kan det var gott med något snabbt och enkelt. Jag åt en hamburgare i Gibraltar för några dagar sedan, den 3:dje i mitt liv, så är inte så hamburgervan, men det var gott, så kanske någon ny inom de närmaste åren.
Skäms nästan lite att säja att jag snart ska ut och sitta på terrassen här hos mej i Spanien. igår var det 23 grader där och det lär bli något liknande idag.

#14 - - Jessica Högberg:

Vaknade upp till ett snöigt Göteborg, tyvärr lite för varmt ute så det kommer bli slask men vackert så länge det ligger

#15 - - Carolina Thoor:

Trevligt! Hamburgaren såg då inte dålig ut :)
Ja, här igår regnade det också så att det blev för det mesta en innedag då vi tittade ut hela säsongen utav stranger things 2. Så bra!! Smet ut en gång igår för att handla, men inte mycket mer efter det :)

Sv; kul att du tyckte om inlägget! :D

#16 - - Julia:

Ha en fortsatt bra dag<3

#17 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad gott det såg ut :)

#18 - - Hanna:

Åh gott! Hoppas du haft en bra söndag hitills!

#19 - - Pauline Hurtig:

gu vad god pommesen såg ut!