Med ett mulet Gävle i ryggen

Tidig morgon som vanligt denna dag för att hinna med lite sysslor innan jag med ett mulet (läs jävligt trist och regnit) Gävle i ryggen beger mig mot Göteborg, en stad jag inte besökt på många år. En stad som jag hoppas visar sig från sin allra bästa sida även om prognosen varnar för regn kommande dagar. 
 
Jag ska ärligt säga att jag alltid känner mig kluven inför jobbresor, självklart är det alltid kul att få framdrift i projekten och samtidigt få bo gott på ett hotell. MEN det känns alltid som att man har en förväntning på sig att även vara social under större delen av sin vakna tid på denna typ av resa vilket jag inte gillar lika mycket. Jag gillar att styra över min egen tid och vila hjärnan med att kolla på serier, läsa eller träna efter jobbet. För mycket socialt umgänge gör mig helt enkelt trött i hjärnan så det är alltid lite av en påfrestning att åka iväg på detta sätt. Men det går nog bra och skulle det vara så att jag är lite mindre aktiv här eller hos er under närmsta dagarna så vet ni varför.
 
Bilderna i inlägget tog jag förresten i helgen här i Gävle då vi faktiskt hade uppehåll och solen tittade fram några sekunder då och då. Hösten är verkligen här på allvar nu. 
#1 - - Netti Starby:

Usch jag känner igen det där med att bli trött i hjärnan. Hoppas att det kommer gå bra för dig! Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Förstår Dig, att vara social typ hela den vakna tiden är inte alltid det lättaste, tur Du får eget hotellrum i alla fall... att dela är jobbigt, om man nu inte är väldans goa vänner.

Fina bilder från Gävle.

kram

#3 - - elin:

Åh så fina och höstliga bilder!<3

#4 - - Sara Ekman:

Hoppas solen kommer tillbaka snart! :)

#5 - - Pink Unicorn Metalhead:

Tack visst är den fin :D Älskar Accept!
Här är det också riktigt trist väder just nu

#6 - - marianne:

Det brukar tyvärr bli lite mycket av allt på Jobbresor, är man för sej själv ses man som trist och osocial. Men med utmattningen du haft/har behövs mycket egentid.
Själv hör jag ju dåligt och anses som konstig, då jag inte alltid orkar hänga med i samtal utan sitter i mina egna tankar.
Då jag varit iväg har det alltid festats och ibland har vissa kommit så bakis dagen efter att de är pinsamma. Precis som om det inte finns andra alternativ när man är på hotell?!

När jag ser fotona, undrar jag om jag berättat att familjen bodde på Öhn i Mackmyra när jag var ung? Tyvärr är kråkslottet vi bodde i rivet, men det är så vackert där med Gavleån.

Hoppas du får en fin vecka i Göteborg, och att du slipper regn hela vistelsen,
Kram

#7 - - Amanda:

Så kul att du ska till Göteborg, tyvärr är inte vädret något bättre här haha! Blåser typ 23 m/s i byarna haha :(

#8 - - znogge:

Jobbresor kan vara trevliga men jag håller med om den sociala biten. Egentid är viktig för mig.

Kram

#9 - - Linnea Gustavsson:

Fina bilder :)

#10 - - Linnéa:

Åh, Göteborg är helt klart min favvisstad i Sverige...bara 4 mil från mig men jag är trots detta där alltför sällan <3

#11 - - Madeliene:

Jättefina bilder!! :)

Svar: Tack så jättemycket sötnos! :)

#12 - - Ida:

Så himla fina bilder!! :) <3

#13 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Fina bilder :)

#14 - - Denise:

Den där vyn över Gavleån från gammelbron är fantastisk fin <3

#15 - - Annie:

Vad kul :)
Hoppas du får det riktigt bra i Göteborg<3

Sv: Ärligt talat, är det sådär .

Kramar

#16 - - Jessica Högberg:

Mycket vackra höstbilder! Hoppas du hittar lite lugn och Göteborg visar sej från sin bästa sida=)

#17 - - Johanna Utterberg:

Hoppas du får tid till lite serietittande och träning trots jobbresa :)

#18 - - hanna:

vi såg en förhandsvisning på en film som hette vilken jävla cirkus :)
den var super bra!

#19 - - NICOLE:

Hoppas Göteborg bjöd på lite roligare väder :D

#20 - - Mathilda:

Så härliga bilder! Fint i Gävle :D

#21 - - Ida:

För mycket social samvaro gör mig också trött. Behöver egentid varje dag för att må bra.
Jättefina bilder :)

#22 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det gråa är ständigt närvarande nu tydligen, även om vi i alla fall fick några solglimtar under dagen!

#23 - - Heléna:

Så fina bilder! Hoppas du får det härligt i Göteborg med lagom sociala åtaganden :D Visst är det härligt att få vara lite osocial med en bra bok eller avkopplande serie :D Kramar fina du <3

#24 - - Pauline Hurtig:

så fint!!

#25 - - Emma :

Så fina bilder :)

#26 - - Gabriella :

Såå fina bilder!!

#27 - - Bella:

Jag kan då säga att det blev ännu mer mulet haha, det har regnat nästan hela dagen!

#28 - - MALIN:

Vilka fina bilder :) Kram

#29 - - Boel:

Hoppas att du får det jätte bra i Göteborg :)
Håller med dig, jag är mycket social på mitt jobb så jag orkar inte vara super social efteråt. Då måste jag få vila hjärnan :)

#30 - - Emelie Andersson :

Jättefina bilder! :)

#31 - - Natalie:

Vad fina bilder!!

#32 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh så härligt att hälsa på i Göteborg och bo på hotell i alla fall :) Idag har jag sökt ännu ett nytt jobb :D Hoppas hoppas hoppas!

#33 - - Angelica:

Vad fint Gävle är! Hoppas att Göteborg treatade dig bra!