Resetips - Dubrovnik - Aquarium

Ny dag och nya möjligheter och vi inledde denna nya dag med att besöka akvariet som ligger i en historisk byggnad vid den gamla hamnen i Dubrovnik. Akvariet drivs av Institutet för havs- och kustforskning och har sammanlagt 31 akvarium med en entréavgift på 60 kuna/vuxen och 20 kuna/barn.
 
 
Akvariet blev en riktigt stor besvikelse då vi båda upplevde att de flesta tankarna kändes för små för djuren de innehöll och vissa var dåligt rengjorda. Det tog oss kanske 10-15 minuter att titta igenom allt och vi tyckte synd om både fiskar och sköldpaddor.
 
Det är ganska mörkt och svalt här inne och jag kan tänka mig att många smiter in hit på riktigt varma dagar för att kyla ner sig lite men själv skulle jag inte gå hit igen och stödja denna typ av förvaring av djur. Med andra ord är min rekommendation att ni skippar ett besök här när ni är i Dubrovnik.
 
#1 - - Netti Starby:

Nej vad tråkigt och så dåligt dom behandlar djuren! Kramis

#2 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Mår ärligt talat dåligt över bilden på bläckfisken, hade den inget större utrymme att röra sig på?? Nej, usch alltså!

Svar: Just bläckfisken var en fossil så den var det ingen fara med men de övriga levande djuren hade det alldeles för trångt.
Kattis

#3 - - Anita:

Fina bilder :D

Svar: Tack!😀
Kattis

#4 - - Znogge:

Tråkigt :-( Jag trodde nästan att det fanns regler för vilka mått djur i fångenskap ska ha på burar etc...

Kram och god tisdag!

Svar: Trodde jag också och det borde det ju finnas!
Kattis

#5 - - Marianne:

Tråkigt att de inte kommit längre med djurskydd, jag skulle definitivt må dåligt av att se något liknande....jag som grät sist jag besökte en djurpark, här i Sverige.

Vi har haft det fint, och visst har det blivit en och annan guiness ;)

Kram

#6 - - Louise:

Men nej usch va hemskt! :/

#7 - - Jennifer:

Åh vad fint :)

#8 - - Jeanette:

Usch stackars djur :(

Svar: Verkligen!
Kattis

#9 - - Annie:

Åh dem 2 första bilderna! så fina<3
Hoppas du har en bra början på veckan.

Kram

#10 - - hanna:

jaha men åh :O hm ska kika sen om jag hittar nå annat roligt tips som inte innehåller de :D

#11 - - Johanna Utterberg :

Åh vad tråkigt med en sån besvikelse! :(

#12 - - Linda:

Men åh nej vad tråkigt!! Sånt skall ju skötas!
Svar: Ja lite samma här faktiskt, man får stressa runt som en tok. Fast julkalender kan jag ju tänka mig såklart!

#13 - - NICOLE:

Lite läskigt med akvarium.. har varit på något liknande superstort i Danmark.. Men kul ändå :)

#14 - - Amanda:

Alltid lika kul med resetips <3

#15 - - Gabriella:

Synd att akvariet var en besvikelse!!

#16 - - Pauline Hurtig:

vad roligt, såg dock ut att vara lite läskiga lokaler hehe

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

åhnej, vad sorgligt... det är så hemskt med djur som vanvårdas och utnyttjas, det gör ONT i mig.

#18 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Så fint det var där! :)

#19 - - Sara Ekman:

så synd om dem :(

#20 - - ullie:

åh nej det verkar ju inte mysigt för dom . se hur bläckfisken har det eller ??
förstår er besvikelse verkligen
stor kram