Resetips - Kefalonia - Taverna Maxim

Efter massa bad och lek i havet blir man ju hungrig så efter en snabbdusch skuttade vi ner till hamnen i Lixouri för lite lunch. Vi valde Maxim men tyvärr höll inte maten samma standard som deras mysiga uteservering. Massproducerade strips som smakade potatismjöl, trist kryddning av Soutzukakia och bläckfiskringar med alldeles för skarp fisksmak. Med andra ord kan ni bara fortsätta gå förbi detta ställe om ni är i närheten.
 
En trist lunch åt sidan så är det ju faktiskt fredag idag här hemma i vardagen och inte vilken fredag som helst utan ikväll blir det middag och filmkväll med en god vän! Vad är dina planer för dagen? 
32 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Grekisk mat, Kefalonia, Lixouri, Mat, Maxim, Resa, Tips
#1 - - Netti Starby:

Så himla gott det ser ut! :-D Kramis

#2 - - znogge:

Trist för båda rätterna brukar vara säkra kort. Men visst är det skillnad... Minns en hamburgare som maken åt på Mallorca. Vilket skämt!

Kram och god fredag!

#3 - - Anita:

Mums!

#4 - - Linda:

Men åh så gott!

#5 - - Natalia:

Muuums så gott :D

#6 - - Mathilda:

Gud vad gott!!

#7 - - Frida G Svensson:

du gav mig en idé! kanske man skulle laga grekiskt ikväll?

#8 - - Amanda:

Låter som om du kommer ha en super bra fredag <3

#9 - - Ida:

Men vad gott det såg ut!

#10 - - Denise:

Önskar dig en fin helg <3

#11 - - NICOLE:

Ja visst blir en hungrig efter tid i vatten =) Synd att det inte var en tia bara :(

#12 - - Natalie:

Vad mysigt att det blir filmkväll! Ikväll ska jag ut och shoppa här i Ayia Napa och kolla runt. Kram <3

#13 - - jessy:

men alltid massa gott :D

#14 - - Heléna:

Trist att maten inte var bra :( Hoppas du får desto godare mat ikväll och att ni får det supertrevligt! Jag är hemma och sjuk så det blir en väldigt lugn kväll. Kramar fina Kattis <3

#15 - - Annie:

Mums ser så gott ut! :)
Hoppas du får en fin kväll :)

Sv: Nä tyvärr inte, mer krasslig & mensvärk. Allt på en gång ... ;)

Kram :)

#16 - - Angelica:

Så god maten såg ut!

#17 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll med vännen :)

#18 - - Lillgarden:

Åh så trist att maten inte var bra!

SV: älskar tavlan! Och barnen med! Så skönt att alla vet ungefär vad som händer och när det är dags att packa väska med gympa kläder!

Jätteskönt att kunna jobba bara tre dagar med undantag för helger då och då men hade lätt kunnat jobb noll dagar med om det bara gav betalt, haha!

ha en fin helg!

#19 - - Linnéa:

Åh, vad härligt det låter med filmkväll :)
Hoppas på bra filmer <3

#20 - - Johanna Utterberg:

Vad tråkigt att maten inte var bra! Men det låter som om du har en härlig kväll framför dig :)

#21 - - Pauline Hurtig:

trevlig helg!

#22 - - Gabriella :

Ser såå galet gott ut!!

#23 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

vad trist att det inte höll vanliga måttet! Det ser dock ganska läskande ut ^^

#24 - - Emma :

åh va gooooott

#25 - - Hanna:

Jag förstår! Vintern blir jag alltid torrare så då Blire smörja mer 🙊

#26 - - Emilia:

Men guuudd så gott det ser ut!

#27 - - My:

Gott :)

#28 - - Sara Ekman:

Mums :)

#29 - - pink Unicorn MetalHead:

ååh har hört att Kefalonia sla vara riktigt fint :) Maten ser riktigt god ut med, dags för frulle nu tror jag!

#30 - - Biggeros:

Idag blir det en promenad till stan och träff med vänner. Det är ett band som ska uppträda på ett ställe mitt på dagen=)
Ja, lunchen som du berättade om verkar inte så bra. Det är bra att även få reda på restauranger man inte ska äta på. Trevlig Llrdag// kramiz

#31 - - åsa i åsele:

Idag har det hunnit bli lördag och jag ska ta med min mor och Elin på Skördemarknad :) sedan blir det fika hos mina föräldrar.

Då jag icke gillar strips (och icke äter bläckfisk) så tycker jag icke maten verkade god... men det var den ju inte heller ;-)

Ha en fin lördag, kram

#32 - - Carro:

gott!