Tävling: Vad blir nästa resmål?

Så det har blivit dags att fundera över nästa resa...vart tror ni att det blir denna gång? Jag tänkte att ni får gissa så kan en av er vinna en souvenir från resmålet...vad tror ni om det?
 
Det är en stad i Europa vars land har Euro som valuta
 
 
 
Landet är fyllt av historia
 
 
 
Vilken souvenir det blir får vi se efter resan så klart, rätt svar och vinnaren presenteras här på julafton!:) så sätt igång och gissa, jag vill veta stadens namn!:)
#1 - - Klara Andersson:

Rom?

#2 - - Celine:

Tror det kan vara Rom.. haha :)

#3 - - Pauline:

vad roligt! skulle gissa på rom

#4 - - Karin O:

Gissar också på Italien

#5 - - Ida:

Aten?

#6 - - Emmy:

Eh jaaadu, Paris?

sv;
Hahaha, ja lite! Samma här :D Det var så härligt att solen var framme i förrgår.

#7 - - Julia Müller-Sandvik:

Italien, men eftersom klara redan röstat för Rom så väljer jag Florens :-)

#8 - - Annsoh:

Jätte fin blogg du har! :D

#9 - - Catrine:

ja kör på aten :D

#10 - - Maria Karlsson:

Tror också att det är Aten, men gissar även på Akropolis där jag skulle tro att den sista bilden är ifrån :D

#11 - - Anna Munkhammar:

Jag gissar på Grekland :-)

#12 - - Life of Johanna:

Athen gissar jag på

#13 - - CAICAIS.BLOGG.SE~:

Grekland, athen? :)

#14 - - fröken josefine:

Jag gissar på att det är Aten som blir ert nästa resmål :)