Sista måltiden

Tja nästan i alla fall, vi åt ju självklart frukost också dagen efter innan vi åkte till flygplatsen. Men sista kvällen återvände vi till Ristorante Darsena på Via Forte Marghera eftersom både maten och atmosfären är väldigt bra där. Gillar du fisk och skaldjur så är denna restaurang nästan ett måste för dig att besöka. Den är liten, familjeägd, maten är jättefräsch och personalen pratar perfekt engelska för den som inte är proffs på italienska.
 
Första kvällen vi var här så provade vi marulken, extremt ful fisk men jäklar vad god den var och till efterrätt valde vi deras version av tiramisu...eller ja, en deconstructed tiramisu skulle jag kalla det. Även den jättegod.
 
 
Menyn är upplagd så att du först har förrätter, sedan första huvudrätten följt av andra huvudrätten...detta är väldigt vanligt i de mer klassiska italienska restaurangerna. Den första huvudrätten är ofta bland annat pastarätter med någon form av protein medan andra huvudrätten "bara" är proteinet med i vissa fall lite grönsaker. Marulken t.ex. serverades tillsammans med lite tomater och oliver.
 
 
Sista kvällen valde jag bläckfisk och sambo havsaborre och båda var mycket nöjda och avrundade sedan med nedan efterrätt...perfekt tillagad!:) Precis som första gången lät vi även servitören välja vin till maten och han lyckades perfekt även denna gång.
 
 
 
Darsena är en lite dyrare restaurang men har ni möjlighet så tycker jag definitivt det är värt att unna sig ett besök här då maten och servicen gör det värt pengarna!
#1 - - Emma Grann Fotografi:

Men vad gott!!

Svar: Det var det verkligen också kan jag lova!:)
Kattis

#2 - - purposes.blogg.se:

OMG!! Såå gott!:D Intressant att du observerat vad de typiska dragen är i deras rätter, ahaha xD Jag är en sådan tråkig människa som baar äter utan att tänka mer djupt kring maten :/

Svar: Hehe jag älskar mat så kan inte rå för att lägga märke till sånna saker antar jag!:P
Kattis

#3 - - N:

Ser otroligt gott ut!!

Svar: Såå gott!:D
Kattis

#4 - - MY VESTLUND ' :

mums!

Svar: Kan man verkligen säga!:D
Kattis

#5 - - Cajsa Lindahl:

Det var den också! :D Fantastiskt god. ;-) Lite kallt bara när man stod i skuggan i byte till buss..^^ Det blev riktigt kallt då. xD

#6 - - GoForFit:

Men åh, herre vad got! :)) sv: Ja, de har riktigt många fina i sin egna kollektion NLY Beach! :)

Svar: Hehe jajjemen!:)
Kattis

#7 - - Linda:

allting ser super gott ut.

Svar: Det var det verkligen också!:)
Kattis

#8 - - bexollila :

Haha men då var vi ju lite lika iaf ^^

#9 - - Aschmanda:

ahh bra tips :D! Fisk och skaldjur är ju fett :D

Glöm inte vara med i min veckans blogg tävling! <3

Svar: Så supergott!:D
Kattis

#10 - - Emelie:

så mycket gott!!:)

Svar: Massa gotta på det stället!:)
Kattis

#11 - - linah:

åhh wow!! de ser sjukt gott ut, speciellt efterrätten haha:D
sv; ja det är väldigt kul!

Svar: Haha efterrätterna var verkligen supergoda!:)
Kattis

#12 - - ebba:

men åh jag som redan är hungrig ;(

svar: ja riktigt mysigt :) vissa dagar är bättre än andra och vissa är sämre än andra helt enkelt! bara ta en dag i taget
kramis

Svar: Haha hoppas du fick något gott att äta sen då!:)
Kattis

#13 - - Sanne-Madeleine Håkansson:

allt ser jätte gott ut :D

#14 - - Annelie:

allt ser verkligen jättegott ut! :) vilket roligt upplägg på menyn haha :)

Svar: Haha japp...misstänker att det är ett knep för att tjäna lite mer pengar på maten!:P
Kattis

#15 - - Madelene:

Så mycket gott ! :)

Sv: Hehe jo det hade jag nog behövt men jag höll mig vaken ;)

Svar: Kan jag lova!:)
Kattis

#16 - - Paulina:

ååååååh desserten ser fantastiskt god ut!!

Svar: Den var verkligen supergod!:)
Kattis

#17 - - Elin:

Åhhh, mums!

Svar: :D
Kattis

#18 - - Boel:

Gud vad gott!

Sv: Ja :)

Svar: Jajjemen!!:)
Kattis

#19 - - fanny ahlm - hörselskadad:

åh vad gott!

Svar: Massa gott!:)
Kattis

#20 - - Siri |Diabitfit|:

Ser väldigt gott ut alltihop måste jag säga!

Svar: Lovar att det var exakt så gott också!:)
Kattis

#21 - - Pauline:

oj så gott det ser ut :)

Svar: Massa gott på den restaurangen!:)
Kattis

#22 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Åh så gott det ser ut:) Blev sugen på bläckfisk nu. Ska bli spännande att se vad Kreta erbjuder för mat. Som alltid lär jag väl vara värsta fegisen och inte våga testa något speciellt.

Svar: Bläckfisk, lamm och pizza borde du testa när du är på Kreta tycker jag!!! Våga testa och är tzatziki i mängder!:D
Kattis

#23 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh vad allting såg gott ut!

Svar: Lovar att det var det också!:)
Kattis

#24 - - Sanne-Madeleine Håkansson:

så smaskigt!

Svar: Supersmaskigt var det!:)
Kattis

#25 - - Ida Lindborg ♡:

mums vad gott!

Sv: hihi tack så mycket fina du! :D

Svar: Jajjemen...massa gotta!:)
Kattis

#26 - - Linn:

Åh vad gott det ser ut speciellt desserten:D

Svar: Det var det verkligen också kan jag lova!:)
Kattis

#27 - - louie:

Uh, det ser så gott ut. Blir hungrig av att se bilderna.

Svar: Hehe det var riktigt gott faktiskt! :)
Kattis