Tävling: Vad blir nästa resmål?

Då var det dags igen...ny resa är bokad och ni har nu chansen att vinna en souvenir från detta resmål...ni behöver bara gissa rätt!:)
 
Även denna gång söker jag en stad i södra Europa, en stad som sedan 1987 har statusen världsarv.
 
 
Staden består av 6 stadsdelar.
 
 
Staden har en väldigt lång historia som sträcker sig ända tillbaka till ca år 450 och anses vara en romantisk plats men också lite svår att ta sig fram i.
 
 
Förra tävlingens vinnare vann ett fint armband från Aten så var med och gissa nu och ha en chans att vinna något fint från denna nya stad!
 
Tävlingen håller på fram till 20 mars och kommentarer som inte rör tävlingen hänvisas till andra inlägg!
Lycka till!:)
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh så härligt med en bokad resa! :) Att döma på bilderna tycker jag det ser ut som att du ska till Venedig :)

Svar: Älskar att ha en resa att se fram emot. Helt korrekt att det är Venedig som är bokat, tyvärr blev inte ditt namn draget denna gång som vinnare men lovar att det snart finns nya chanser på nya resmål!:)
Kattis

#2 - - Clin:

Venedig tror jag =)

Svar: Du tror helt rätt, men tyvärr blev inte just ditt namn draget denna gång :/ men jag lovar att det snart kommer nya chanser på nya resmål!:)
Kattis

#3 - - CAICAIS.BLOGG.SE ~ :

Kanske Venedig?

Svar: Helt korrekt och du är vinnaren av tävlingen!:D Grattis!!! Skicka din adress till mig på [email protected] så får du en souvenir på posten sedan när jag kommit hem från resan!:)
Kattis

#4 - - Karin:

JAg är sjukt dålig på sånhär men jag skulle gissa på Venedig :)

Svar: Inte alls då, Venedig är helt rätt gissat!:) Tyvärr blev inte ditt namn draget som vinnare denna gång dock, men det kommer snart nya chanser på nya resmål!
Kattis

#5 - - Klara Andersson:

italien?

Svar: Rätt land men denna gången sökte jag en specifik stad i Italien så du vann tyvärr inte denna gång. Men det kommer snart nya chanser på nya resmål!:)
Kattis

#6 - - Helena:

Jag gissar på att det är Venedig.

#7 - - Helena Baardh:

Det stämmer att det var jag som gissade. Min länkning måste ha forsvunnit.

Svar: Du gissade helt rätt men tyvärr blev det inte ditt namn draget som vinnare denna gång :/ men det kommer snart fler chanser på andra resmål lovar jag!:)
Kattis

#8 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Kan det möjligtvis vara Venedig ni ska till:) Hoppas hoppas på vinst:)

Svar: Helt rätt gissat, men tyvärr blev inte ditt namn draget denna gång :/ men det kommer snart nya chanser på nya resmål!:)
Kattis