Tävling: Vad blir nästa resmål?

Så var det dags igen!:) Denna gång tänker jag åka till en ö i Medelhavet med ett invånarantal på ca 100 000.
Alla som gissar rätt får en länkning här på bloggen och en av er vinner även en fin souvenir från resemålet!:)
 
 
Ön är känd för sin natur och sitt fågelliv och är ett populärt resmål för bland annat fågelskådare.
 
 
En annan sevärdhet på ön är den förstelnade skogen som skapades genom stor vulkanisk aktivitet för 20 miljoner år sedan.
 
 
Överallt på ön kan du se bevis på svunna tider, denna medeltida borg är ett exempel. Sedan sägs världes bästa ouzo komma från denna ö.
 
Tidigare vinster i dessa tävlingar är:
 
Tävlingen håller på till 30:e maj och kommentarer som inte rör tävlingen hänvisas till andra inlägg!
Lycka till!:)
#1 - - bexollila :

Ja jag hade en grym Valborg!

Kul tävling men ja vet inte (a)

Svar: Man kan alltid gissa även om man inte vet!;)
Kattis

#2 - - MALIN:

Spännande! Svårt att gissa men du ska iallafall till en ö i Grekland :) Jag gissar på Lesbos!

Svar: Jajjemensan!! Helt rätt! Tyvärr blev inte ditt namn draget som vinnare denna gång men du har en länkning i senaste inlägget!:)
Kattis

#3 - - Pauline:

kan det vara Kreta? :)

Svar: Inte en helt tokig gissning men tyvärr inte Kreta denna gång!
Kattis

#4 - - S A N N A ♥:

Lesbos:)

Svar: Jajjemensan!! Helt rätt men tyvärr blev inte ditt namn draget som vinnare denna gång!
Kattis

#5 - - Sanne-Madeleine Håkansson:

tackar :D ja jag mår mycket bättre faktiskt :D

Svar: Men du glömde att lämna en gissa i tävlingen!;)
Kattis

#6 - - Emma & Julia:

Lesbos? :)

Svar: Mycket bra gissat och helt rätt! Tyvärr blev inte ditt namn draget som vinnare denna gång dock!
Kattis

#7 - - Helen:

såå fina bilder!!

Svar: Tackar men du glömde att lämna en gissning i tävlingen!;)
Kattis

#8 - - sarah:

Aa regnar här i dag i gen ... tack han är helt underbar

Svar: Du glömde lämna en gissning i tävlingen!;)
Kattis

#9 - - Cajsa Lindahl:

Ja, jag älskar den butiken sååå mycket! :D

Svar: Men du glömde lämna en gissning i tävlingen!;)
Kattis

#10 - - purposes.blogg.se:

Oj, va svårt hahaha :o Jag är sämst på sådant här hahahahah

men Ibiza?

Svar: Ska ju inte vara allt för lätt heller...tyvärr är Ibiza inte rätt denna gång utan det är Lesvos i Grekland jag åker till!:)
Kattis

#11 - - Annelie:

jag kanske har jättefel, men Lesbos? var där när jag var yngre och tycker jag känner igen borgen :) kram

Svar: Du har ett bra minne för Lesvos är helt rätt!:) Tyvärr blev inte ditt namn draget som vinnare denna gång dock!
Kattis

#12 - - Elin:

Åh herregud vad du verkar resa mycket, blir så avundsjuk. Ingen aning men kanske kan vara Alicante? :)

Svar: Älskar att resa!:) Tyvärr är det inte Alicante denna gång utan Lesvos jag åker till!
Kattis

#13 - - Sanne-Madeleine Håkansson:

jag är sämst på sådant så tyvärr kan jag inte svaret :D

#14 - - Vanessa andersson:

oj vad svårt haha cypern, venedic haha jag har ingen aning ;)

Svar: Inte alls tokigt gissat men tyvärr är det Lesvos som är resmålet denna gång!
Kattis

#15 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Jag vet inte säkert, men jag gissar på den grekiska ön Lesbos

Svar: Du kan sluta tveka för Lesvos är helt rätt och ett stort grattis för du blev vinnaren denna gång!!:)
Kattis