Resetips - Kefalonia - Agios Efimia

Denna lilla sömniga men vackra by besökte vi på en av våra rundturer för att äta lite lunch. Denna lilla by har runt 550 invånare men dessto fler besökare som kommer hit med båt eller bil.
 
 
 
Detta är en av flera byar jag rekommenderar ett stopp i för en bit mat, lite bad eller hederlig turistshopping.
 
 
#1 - - Sarah:

tack aaa hoppas jag med ny praktik .. aaa katterna gillar dom här boxarna =)

#2 - - Julia Svensson:

Såå fina bilder!!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#3 - - Jennifer Queen:

Fina bilder 😊

Svar: Ja det tycker jag med 😊 Älskar det 😊

Min pappa bor i Torrevieja som ligger lite utanför Alicante 😊 Låter som ett bra mål! 😀👍🏼

Svar: Tack snälla!:)
Kattis

#4 - - Ida Lindborg ♡:

Ser fint ut :D

#5 - - Fröken Rödlök:

Svar: Tack!
Ja, solljus är ju det bästa ... tror man kommer se lite mer lila i håret då.
Coolt, det är roligt att färga håret, var ett tag sen nu.. rött har jag haft, snyggt.

#6 - - Tilda Barkselius:

Åh så mysigt det såg ut!

Svar: Riktigt mysig liten by!:)
Kattis

#7 - - Sarah:

De va inte många som bodde där :)

Svar: Hehe nä inte direkt!:P
Kattis

#8 - - Cajsa Lindahl:

ja verkligen! problemet är ju att hitta vad man kan ha på sig. Man vill ju inte sticka ut heller och stjäla fokus från bruden.

#9 - - Johanna Utterberg:

Så fina bilder, jag längtar till Grekland nu! ;)

Svar: Jag längtar alltid till Grekland!:P
Kattis

#10 - - Gabriella :

Åh så fint, bra tips!!

#11 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Ser fantastiskt vackert ut :)

Svar: :D
Kattis

#12 - - Bambi:

Det ser drömmigt ut faktiskt. Som du skrev, lite sömnig ser den ut att vara - men nästan det som lockar litegranna.

Svar: Absolut det är ju delvis det som lockar!:)
Kattis

#13 - - natalia:

Vackert!

#14 - - Sussi:

Det ser fantastiskt fint ut. Skulle inte tacka nej till en lunch där ;)

Svar: Skulle åka tillbaka direkt för en lunch om jag kunde!;)
Kattis

#15 - - Ebba:

Lika vackra bilder som vanligt! :D

Svar: Tackar så mycket! :D
Kattis

#16 - - Veiken:

Dom små byarna är ofta pärlor man går miste om. Tyvärr tittar folk ofta bara på det rent turistiska!

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh men den lilla lunchen beror BARA på semester - för att jag äter frukost så himla sent på dagen, nästan vid lunchtid vissa dagar. Så lunchen är mer som ett mellanmål ^^ På veckodagar äter jag riktig mat till lunch, eller åtminstone mer av de mackor jag stoppar i mig >.<

550 invånare, så himla mysigt :D :D

#18 - - Sandra:

Hur fint som helst! Och 550 invånare?!? Vilken miniby!

#19 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så vackert :). Det är något speciellt med havet :)

Svar: Det är det verkligen...känner mig alltid lite extra lycklig när jag är vid havet!:)
Kattis

#20 - - moamedalicia.blogg.se:

det blir antagligen grekland nästa år :D vilken tur att jag har hittat dej som har sån stor koll :D härliga bilder. kram
svar: deras choklad var gudomlig rent ut sagt:D

#21 - - Sofia Werlin: mammalivet & hälsolivet:

Åh vad jag vill till Grekland :)
Svar; ja precis :). Mätte hennes fötter idag på polarn O pyret.. Haha hon ska ha strl 19 i skor 🙈

#22 - - Anita:

Härligt tips :D

Svar: :D
Kattis

#23 - - Carolina Thoor:

Åh vad fint det ser ut! Jag skulle kunna tänka mig åka till Grekland. Mina föräldrar kom hem därifrån förra söndagen och dem hade då varit i Kreta och besökt bergen med dem farliga vägarna. Det låter också så mysigt så Grekland skulle jag verkligen vilja besöka! :D

Sv; haha tack ska du ha! Jag hade önskat att dem tre sista bilderna hade blivit bättre tagna, men det är ju lite svårt då man endast är två på en resa haha! :D
Ja, det gjorde du verkligen, ska du veta! Tusen tack återigen och det ska bli så kul att få se vad för en souvenir det blir! :D

#24 - - Pauline Hurtig:

vad mysigt

#25 - - Fanny:

ser litet men mysigt ut!!

Svar: Ganska så exakt beskrivet!;)
Kattis

#26 - - Ida - På äventyr i Australien:

Åh älskar Grekland, har bara varit i Rhodos men måste nästan tillbaka och se mer :D

Svar: Inte bara nästan, du måste åka tillbaka och se fler öar!😊
Kattis