Dör klidöden

Som jag älskar sommaren med ett stort undantag...alla j-la insektsbett som alltid tycks drabba mig. Efter vår härliga fisketur i söndags kom jag hem med inte mindre än 23 (!) bett från myggor, bromsar och knott som nu kliar nåt så förbannat. Jag är ju tyvärr lite överkänslig så i  söndags kväll däckade jag en stund av överdosen av insektssaliv och nu ser jag ut som en vandrande röd knöl ungefär. Majoriteten av betten sitter på armar och ben men så har jag även en riktig goding mitt på näsryggen och alla turas om att klia sådär galet.
 
 
Utöver klidöden så har jag fått inleda veckan med två härliga dejter med kompisar som flyttat från stan och är hemma på besök. Hur har er vecka börjat?
 
#1 - - Hanna Sahlqvist aka Hannavic:

Näckrosor är för vackra!! Var helt obsessed av dom när jag var mindre :)

Många kramar från Hanna <3
www.hannavic.se​

Svar: Sååå vackra!:)
Kattis

#2 - - linda:

23 stycken :OO

Svar: Mmhmm å dom kliar!!
Kattis

#3 - - Carolina Thoor:

Nämen åh, stackars dig! Jag lider verkligen med dig. Jag var ju verkligen där som du är nu för några veckor sedan, men det är lite bättre nu iallafall. Hoppas du också kommer att må bättre snart! :)

Sv; dem tackar nog! :D

Läste en gammal kommentar om dina kortison tabletter. Hoppas att dem nu hjälper. Hjälper antihistaminer också? :)

#4 - - Johanna Utterberg:

Fy vad jobbigt, lider med dig!

Svar: Tack...börjar lugna sig lite nu!:)
Kattis

#5 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men alltså usch för kliande bett!

#6 - - MALIN:

Myggor och myggbett är något av det värsta jag vet. Såååå jobbiga! Kram

Svar: Jaaa så drygt! Kram
Kattis

#7 - - Anita:

Underbart med Näckrosor..!!

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#8 - - Pauline Hurtig:

alltså jag ääälskar näckrosor

#9 - - Julia:

Superfina bilder!

Svar: Tack snälla!:)
Kattis

#10 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

stackars dig, fy så hemskt. Klidöden är faktiskt en av de färsta dödarna!!

Svar: Kan jag lova! Klidöd är något jag önskar mina fiender!!
Kattis

#11 - - Ida ❄:

Åh vad jobbigt med insektsbett som kliar!

Min vecka har börjat bra, jobb i måndag och ledig igår och snart blir det jobb igen :)

Svar: Härligt att höra att du haft en bra start på veckan!:)
Kattis

#12 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Känner igen mig i överkänslighet! Är lika, har allergi mot alla insekter så får som stora bölder som varar :S. Man ser ut som skräckmonstret själv :/

#13 - - Sarah:

Jaa insektsbett e aldrig kul :/

Svar: Aldrig!:/
Kattis

#14 - - natalia:

Jättefina bilder!

#15 - - natalia:

Jättefina bilder!

#16 - - Misstossequeen:

Jag älskar dina bilder :)

Svar: Ja jätte kul är det :D

Svar: Tack snälla! Vad glad jag blir!:D
Kattis

#17 - - jessy:

Usch, värsta med sommaren verkligen!

#18 - - ♀ Sara Ben's ♀:

Men gud? :o Det där var inte få bett det. Vad jobbigt. Jag har faktiskt inte fått ngr bett i år, venne varför faktiskt :o

Svar: Åh hoppas det får fortsätta så för dig då...inge kul alls med alla bett!
Kattis

#19 - - Veiken:

Man kan ju bli helt utom sig för mindre. Dessa insektsbett kan man verkligen klara sig utan! Hoppas det är bättre nu!

Svar: Det är bättre nu, tack!:)
Kattis

#20 - - Linnea Aurora:

Alltså det är ju HELT sjukt hur mycket de biter, och det känns som att de biter igenom kläder och allting, haha orkar inte ;))

Svar: Ja va fan känns som man skulle kunna vara klädd i pansar och dom skulle ändå komma åt att bita en nånstans!:/
Kattis

#21 - - Anonym:

känner med dig!

Jag får damp på alla småkryp:P

Svar: Haha damp är milt uttryckt...du skulle sett mig skutta runt här hemma mitt i ett klianfall!:P
Kattis

#22 - - Sarah:

aaa vist är han fina bilder

Svar: Tack så mycket!:)
Kattis

#23 - - MADDISENJ.SE:

Ja fy sjutton!!

#24 - - Days by Johanna:

Ja det är väl enda nackdelen med sommaren :(

Svar: Mmm en jobbig nackdel dessutom!:(
Kattis

#25 - - Johan:

Haha, det där är alltid lika jobbigt... men jag har faktiskt varit ganska förskonad i år, än så länge iaf... :P

SV: Läs den Kattis! Har du den t.o.m. hemma så är det inget att tveka på, ta tag i den nu på en gång! :)

Ja, det tror jag också att det gör... skulle som sagt vilja åka dit någon gång, men får se när, var och hur det blir med den saken :)

Det är alltså finare stränder på Samos än vad det är på tex rhodos? Har ju inte varit där, men har läst och hört att det är mer stenstränder där...

Hoppas att du har haft en fin vecka!

#26 - - Sandra:

Vackert som tusan!

Svar: Tackar!:)
Kattis