Halvårsresumé 1 2016

Så har vi tagit klivet över halvårsskiftet och in i juli där folk går på semester och börjar räkna ner till julafton, det är 172 dagar kvar för övrigt. Här tänkte jag att det skulle vara kul att göra en liten tillbakablick på de senaste 6 månaderna som passerat och påminnas lite om vad man gjort och åstadkommit. Vill ni hänga med?
 
Vi rullade in i 2016 med tre resor bokade för året och stora förhoppningar om att 2016 skulle bära med sig lite mer glädje och mindre sorg än 2015 hade gjort. Under hela januari kändes det nästan som att vi gick och väntade på att något tråkigt skulle hända men februari kom och jag fick för första gången sedan 2012 fylla år på riktigt. Japp jag är född den 29:e februari och måste säga att som vuxen älskar jag det...det var värre när jag var barn!:)
 
 
Knappt hann jag fylla 8 så var det dags för oss att flytta till vår nya lägenhet och oj vad vi stortrivs fortfarande trots att det blir stekhett så fort solen tittar fram. Tack Rusta för att ni hade en AC kvar när vi behövde den!
Med två flyttkartonger kvar att packa upp så packde vi sedan våra resväskor och begav oss ut på första resan för året och som ni vet bar det av till Rom. I samband med denna resa skaffade jag även Instagram, jag vet att jag är sent ute men man kan ju inte ligga i framkant jämt!:P
 
 
En resa i en vacker stad som bjöd på både högt och lågt får man lov att säga, dyraste träningspasset någonsin, god mat, mindre god mat, folk som försökte luras och riktigt härligt väder för att vara mars månad. Innan vi ens kommit hem längtade vi till att få resa igen och tur var väl att nästa resa inte låg allt för långt bort i tiden.
 
 
En resa som vi trodde skulle spenderas i Aten hos min moster men som även visade sig bli en underbar tur över till halvön Peleponnesos för ett riktigt grekiskt påskfirande. På denna resa lärde jag mig att aldrig lita på mina kusiner då de far med osanningar som att 19 grader i vattnet är varmt och skönt för ett bad. Jag lärde mig också att denna halvö måste besökas ytterligare gånger och fick ett par nya vänner på köpet.
 
Detta år har jag även ätit sill, druckit nubbe och dansat runt midsommarstången redan i mitten av maj då min vän som fyllde 30 tyckte det var lämpligt att göra om sin 30 års fest till en sommarfest i duggregn och +10 grader. Alltså rätt standard för ett midsommarfirande! Missförstå mig inte vi hade jättekul på hennes firande och som present av oss fick hon och hennes man följa med oss för en helg på The Winery hotel i Solna.
 
 
Gott vin, god pizza och trevlig pool på taket...en rätt lyckad present med andra ord!:)
När jag nu tittar tillbaka inser jag att 2016 har hittills fört med sig mycket positiv och glädjande vilket är tur då jag är under rätt hög press på jobbet och kommer fortsätta vara det under minst 1 år till...jag hoppas verkligen att året får fortsätta i samma positiva anda som det har börjat då vi behöver det efter all skit förra året.
 
Blickar vi framåt nu så väntar semester med besök av de två opålitliga kusinerna, en resa till och ytterligare en i oktober...kan knappt bärga mig för att få uppleva det som komma skall.
 
Hur har ert första halvår av 2016 varit?
25 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 2016, Grekland, Gythio, Instagram, Italien, Kakor, Resa, Resumé, Rom, Tillbakablick
#1 - - Days by Johanna:

Härligt första halvår av 2016 du haft! :) Vårt halvår har med varit bra tycker jag. Fått nytt jobb och härliga dagar hemma med Hugo

#2 - - FREEDOMtravel:

Det låter som ett trevligt första halvår! Vårt första halvår har inneburit flera spännande resor (Kroatien och Ungern bland annat) men också en hel del oro med osäkerhet om jobb och liknande...

Svar: Härligt med massa resor men trist att behöva oroa sig för jobb och sånt, hoppas kommande halvår blir bättre på den fronten!:)
Kattis

#3 - - Ida Lindborg ♡:

men vad härligt! :D

Svar: :D
Kattis

#4 - - Tilda Barkselius:

Himla kul att se vad du har haft för dig :)

#5 - - Linda-Mamma till Alfred:

Haft en grymt bra start på 2016 verkligen!
Svar:Åh tårtan var så smaskig, vi blev chockade själva över hur bra den blev *S* Ja men gud vad lycklig han var lillkillen!

#6 - - jessy:

De där kakorna ser ju riktigt goda ut!

#7 - - Johanna Utterberg:

Låter som om du har haft en bra första halvår av 2016 :)

#8 - - Julia:

Åh så gott det ser ut!

Svar: Det var supergott!:)
Kattis

#9 - - Hanna Sahlqvist aka Hannavic:

Men åhh låter ju bra!! Mitt 2016 hittills har varit så himla bra, fram tills idag då jag tappade mobilen i sjön och nu startar den inte... :) Haha

Många kramar från Hanna <3
www.hannavic.se

#10 - - Sussi:

Häftigt att fylla år på skottdagen. Du är inte många år du inte haha

Vilka resor, och dom kommande. Mycket skoj i backspegeln och framåt.

#11 - - Nettan:

Vad härligt halvår :) :)
Fått jobb och ska resa till Kreta nästa vecka så inte så mycket men ändå lite

#12 - - moamedalicia.blogg.se:

Åh jag skulle också vilja resa till Rom 😍 Låter som härliga månader ☺️ Mina 6 månader var inte lika bra som dina minns jag iaf :) kramar

Svar: Ja Rom borde du definitivt resa till någon gång!:) Hoppas resterande 6 månader blir toppen då! kramar
Kattis

#13 - - ♀ Sara Ben's ♀:

Början av ditt inlägg gav mig enorm stress måste jag säga D: Får mig att tänka på vad jag åstadkommit under dessa senaste månader och det är typ ingenting D: waaaaah. Måste fan skärpa mig

Svar: Äsch slår vad om att du egentligen har gjort massor under senaste 6 månaderna!:)
Kattis

#14 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Vaddå fylla 8? :-O

sv: Nja, haha, jag är inte så bra på mellanmål ^^

#15 - - linah:

wow!! redan ett halvår, tänkte inte ens på det..gu va tiden går fort D:

Svar: Tiden rusar fram!:P
Kattis

#16 - - Sanna:

Kul att läsa!

Svar: :)
Kattis

#17 - - Ebba:

Mitt halvår har varit bra, dock förlorat en hel del personer av olika anledningar, men annars har det varit jättebra! :)

#18 - - Anita:

Så fina bilder :D

Svar: Tack snälla!:)
Kattis

#19 - - Sarah:

Va fort tiden går :O

Svar: Ja den gör ju det!:)
Kattis

#20 - - natalia:

Det har de verkligen :D

#21 - - Pauline Hurtig:

roligt inlägg!

Svar: Tackar så mycket!:)
Kattis

#22 - - Lillgarden:

Oj vilket halvår!
kan knappt komma på ngt vi gjort detta första halvåret. Men en bebis och två barn så tror jag vi gjort något iaf!

Sv: Tack! Tyckte det var en lagom utmaning och lite kul frågor!

Ha en fin dag!

#23 - - Sarah:

aa det var det

#24 - - ⭐️ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ⭐️:

Kul att du fyller i februari, jag fyller också i februari men varje år 😜.

#25 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Helt galet att halva året redan gått :)

Svar: Eller hur!?
Kattis