Tävlingsdags!

Äntligen kan även jag säga semester och fira med något gott att dricka ikväll då jag kan släppa allt vad jobb heter i 3 veckor. I samma stund närmar vi oss nästa resa med stormsteg och jag är taggad till 1000 kan jag lova er. Vart bär det av denna gång undrar ni...den vackra ön Kefalonia i Joniska havet på västra sidan av det grekiska fastlandet svarar jag då. Grekland igen säger ni sedan...och ja, går inte att komma ifrån att jag trivs som absolut bäst i detta underbara land!:) Allt detta och att vi har fått helt fantasktiskt väder här hemma senaste dagarna vill jag fira med en liten tävling. Vad sägs om det?
 
 
Så hur tävlar man och vad vinner man kan man ju fundera på och det ska jag tala om för er. Ni ska svara på en fråga och av alla som svarat rätt kommer jag att dra en vinnare som sedan vinner en personlig souvenir från Kefalonia. Med personlig menar jag att jag personligen kommer att välja ut en souvenir som jag tror kommer passa dig som vinner. Vad tror ni om det?
 
Fråga: Denna plats har många år röstats fram till den bästa i Grekland av sitt slag och är en av de mest fotograferade platserna i Grekland. Vilken plats är detta?
 
Ni har till den 1 augusti på er att svara på denna fråga så kom igen och ge mig ett svar så har ni chansen att vinna en fin souvenir.
 
Alla foton i detta inlägg är lånade från andra sidor på nätet då jag ännu inte haft möjligheten att fota denna vackra ö.
#1 - - Fröken Rödlök:

Underbart med semester och en solresa =) Själv jobbar jag hela sommaren då jag är inne på provanställning så får vara avundsjuk på er andra istället.

Svar: Hahaha.. Ja, Siri levererade roliga svar, verkligen. Första gången jag använde henne. Haha.
Tack tack - jag kände det var dags, hade inte klarat att leva som jag gjorde innan, inte för min egna skull och inte heller för min omgivning då dem tog skada.

#2 - - Julia:

Såå fina bilder!

Svar: Tackar...men du vill inte göra en gissning i tävlingen då? Det är en strand på Kefalonia jag söker.
Kattis

#3 - - Anita:

Njuuuut av semestern!! kram

Svar: Det ska jag!:D kram du vill inte göra en gissning i tävlingen då? Det är en strand på Kefalonia jag söker
Kattis

#4 - - natalia:

Oj!! Svårt..hmmm!

Svar: Inte då! En strand på Kefalonia kan du nog få fram en gissning på!:)
Kattis

#5 - - Anonym:

Ser fint ut vet inte va de är för stgälle dock :(

#6 - - MADDISENJ.SE:

Kan det vara Santorini?

Svar: Bra gissning men jag har förtydligat lite och du får gärna lämna en ny gissning. det är en strand på Kefalonia jag söker!:)
Kattis

#7 - - Johan:

Blir ju lite sugen får jag ju faktiskt säga :)
Har dock ingen aning om svaret på frågan... får googla, men då är det ju ingen sport, så skulle jag svvara rätt så får du diskvalificera mig :P haha

SV: Haha ja, det blev lite längre än jag hade tänkt, men det gör inget. Kul att det uppskattades! :)
Ja precis, så är det ju, men det där goda glaset vin känner jag att jag då lika gärna kan ta hemma tilllsammans med den där vännen,blir billigare så, men minst lika trevligt ;)

Då var/är det en stor resa för kusinerna då med dra ord :)
Guidar du mig då om jag skulle ha möjlighet att upptäcka uppsala? :)

Haha ja, jag vet att man kan det, men några sådana flaskor har det inte blivit av att jag har köpt heller, men får väl ta och göra det, så blir det lite mer vindrickande där hemma :P

#8 - - Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet:

Jag ÄLSKAR Grekland 😍. Man kan aldrig åka dit för många gånger för där finns så mycket att upptäcka.

Och svaret på din fråga tror jag är: Navagio Beach (Zakynthos) :)

Svar: Kommer aldrig tröttna på att åka dit!:)Bra gissning, men det är en strand på Kefalonia jag söker. Gissa gärna en gång till!
Kattis

#9 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Hoppas du får en fin helg :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#10 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Grattis till semestern!! :D <33

#11 - - Veiken:

Lighthouse of Saint Theodoroi heter det väl och ligger på Kefalonia! :)Trevlig resa!

Svar: Jajjemen så heter fyren men till tävlingen så är det en strand på Kefalonia jag söker! Du får jättegärna göra en ny gissning.:)
Kattis

#12 - - Gabriella :

Åh så roligt, jag gissar på att det är ön Zakynthos :) kram!!

Svar: Bra gissning men har förtydligat frågan lite så du får gärna göra en ny gissning. Det är en plats på Kefalonia jag söker!:)
Kattis

#13 - - Sarah:

Va skönt me semester :) Ja har en vecka kvar till semester :)

Svar: Väldigt skönt!:) Du vill inte göra en gissning i tävlingen då?
Kattis

#14 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Har ingen aning :), så kan inte tävla i detta :). Men hoppas någon som vet vinner :D.

#15 - - Sandra:

Kul tävling! Känns dock som att det vore dumt om jag var med pga portot blir nog dyrt :P

Svar: Äsch gissa ändå tycker jag!:)
Kattis

#16 - - moamedalicia.blogg.se:

åh guuuu såå vackert. vill också resa till Grekland :) jag har ingen aning om vad svaret kan vara :O kramar <3

Svar: Jag tror nog att du kan göra en gissning ändå efter förtydligandet i nästa inlägg!:) kramar
Kattis

#17 - - Linda:

Men gud skall du iväg igen, helt fantastiskt ju!! Galet vad du reser...vad jobbar du med?
Svar: Nä det är verkligen fantastiskt och västkusten är ju något alldeles speciellt!
Åh jag saknar Rom massor!

#18 - - Johanna Utterberg:

Vad härligt att du äntligen har fått semester :)

#19 - - Pauline Hurtig:

vad roligt!

#20 - - Carolina Thoor:

Kan den möjligtvis heta Myrtos Beach? ^^, :)

Svar: Det kan det definitivt vara! Grattis! Din gissning är helt rätt och du är vinnaren i denna tävling!:) Skicka över fullständigt namn och adress till [email protected] så kommer jag att skicka ditt pris så fort jag är hemma igen!
Kattis

#21 - - Fanny:

jag chansar på Zakynthos :D

Svar: Tyvärr inte rätt denna gång, men det kommer fler tävlingar!:)
Kattis

#22 - - moamedalicia.blogg.se:

jag chansar på santorino, stava jag rätt nu? :P

Svar: Tyvärr Santorini är inte rätt denna gång, men det kommer fler tävlingar framöver!:)
Kattis

#23 - - Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet:

Kör på en ny gissning och gissar på stranden Myrtos 😀

Svar: Helt rätt men tyvärr var det inte ditt namn som blev en vinnare denna gång, dock har ditt svar gett dig en länkning!:)
Kattis

#24 - - Veiken:

Då gissar jag på Myrthos Beach! :) Låter som en öl!

Svar: Helt rätt men tyvärr var det inte ditt namn som blev en vinnare denna gång, dock har ditt svar gett dig en länkning!:) Och ja, namnet är farligt lika Mythos beer!;)
Kattis

#25 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag tänkte tävla, men kan inte namnet på något i Kefalonia. Vet den där stranden som drabbades av jordbävningen och som blev sådär sinnessjukt vacker igen, men känner inte igen den från bilderna. Inte helt säker på vad den heter... Myrtios.? Myrtos? Äsch, är säkert inte ens den platsen du söker ^^

Svar: Helt rätt men tyvärr var det inte ditt namn som blev en vinnare denna gång, dock har ditt svar gett dig en länkning!:)
Kattis

#26 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Chansar på Myrtos :D. Är säkert fel :-p

Svar: Helt rätt men tyvärr var det inte ditt namn som blev en vinnare denna gång, dock har ditt svar gett dig en länkning!:)
Kattis

#27 - - Fröken Rödlök:

Svar: Då tar jag och gissar på Myrtos :) Lär väl ha fel, men en gissning kan man ju alltid ge!

Ja men visst är det så och det är lite det jag försöker göra nu. Njuta av varje tillfälle jag får tillsammans med dem som står mig närmast.
Om jag får tillsvidare (har en månad kvar på provanställningen) kanske jag kan ta en långhelg eller några dagar ledigt mitt i veckan, funderar på en kryssning med syrran och några vänner nämligen :)

Svar: Helt rätt men tyvärr var det inte ditt namn som blev en vinnare denna gång, dock har ditt svar gett dig en länkning!:)
Kattis

#28 - - ♀ Sara Ben's ♀:

Meeeeeeeeeeeeeeh jag vill vinna hahaha xD Men jag kan inte svaret :( Kan typ aldrig svaret på dina tävlingar. Minns en tävling där du frågade om en ö eller vad det var som du skulle åka till xD Mitt svar var typ åt helvete då, så tänker typ inte gissa ngn nu :P

Svar: Meen då! Det kan ju inte hindra dig från att gissa igen heller!!!
Kattis

#29 - - Gabriella :

Om jag gissar om så tror jag att det är stranden Myrtos, har hört såå mycket om den och vill själv dit!!

Svar: Helt rätt men tyvärr var det inte ditt namn som blev en vinnare denna gång, dock har ditt svar gett dig en länkning!:)
Kattis

#30 - - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Jag gissat på Myrtos Beach :)

Svar: Helt rätt men tyvärr var det inte ditt namn som blev en vinnare denna gång, dock har ditt svar gett dig en länkning!:)
Kattis