12 frågor: Att blogga om resor

Kikade runt lite hos andra resebloggar och hos Annika som driver Resfredag hittade jag detta inlägg som jag tyckte var lite roligt så därför bestämde jag mig för att låna hennes frågor och ge mina egna svar. Vill ni läsa Annikas svar kan ni göra det här och vill ni själva svara på frågorna så är ni varmt välkomna att göra det!
 
#1. Varför gillar du att resa så mycket?
För varje genomförd resa har jag lärt mig något nytt och byggt på erfarenhetsbanken ytterligare. Känslan i kroppen när jag är på resan fot slår ingen annan, jag är aldrig så till freds inombords som när jag reser och ser nya platser och träffar nya människor. Jag har även fördelen att ha släkt utomlands som jag gärna hälsar på med jämna mellanrum, men det är just känslan inombords som gör att jag vill ut och resa hela tiden. Jag bara älskar att vara på resande fot och på väg mot något nytt äventyr.
 
# 2. Vad gjorde dig till en resebloggare?
När jag är ute och reser tycker jag om att se mycket, uppleva mycket, testa mycket och fota mycket så då tänkte jag att varför inte dela med mig av detta i bloggform? Alltid kan det hjälpa eller inspirera någon plus att jag får tänka till lite extra på vad jag gjort och när jag fotar eftersom det ska upp här på bloggen.
 
# 3. Hur gammal var du på din första resa och vart reste du?
Oj, jag var inte många månader gammal första gången jag reste till Cypern och hälsade på delar av släkten, skulle gissa på runt 5-6 månader gammal.
 
# 4. Vilka länder vill du åka till som du inte har varit i?
Så många alternativ, men några av toppvalen just nu är nog Island, Australien och Japan och jag hoppas kunna bocka av minst ett av det närmsta året.
 
# 5. Om du ser ett stjärnfall, vilken resa skulle du önska dig?
Då blir det nog en dykresa till Stora Barriärrevet utanför Australien.
 
# 6. Gillar du att åka båt till länder, du flyger ju ofta?
Jag har tyvärr en tendens att kunna bli lite sjösjuk av för mycket båtåkande så njae får jag nog svara på den. Dock har jag tänkt testa lite båtåkande mellan grekiska öar så småningom.
 
# 7. Gillar du böcker om världen, vilka är dina favoriter?
Lite osäker på vad som menas med böcker om världen, är det faktaböcker så kan jag erkänna att det inte är något jag läser ofta. Däremot så gillar jag när författare lägger med riktig fakta om platserna som historien utspelar sig på.
 
# 8. Skulle du vilja bo i något annat land än Sverige och i så fall vilket?
Absolut! Finns många platser jag kan tänka mig att bo på men högst upp på listan just nu ligger nog Grekland.
 
# 9. Är du någonsin rädd när du flyger?
Rädd? Nej det är jag inte, men ibland kan viss turbulens rubba balanssinnet och då blir jag illamående och tycker inte längre om att flyga.
 
# 10. Vill du åka till vilket land som helst, även farliga med snö och is?
Nu vet jag inte om snö och is är det som gör en plats farlig men jag ska vara ärlig och erkänna att det inte är de kalla och snöiga platserna som ligger högst upp på min resemålslista då jag inte är en vintermänniska. Men för att återgå till frågan så nej, jag skulle inte åka till vilket land som helst då det tyvärr pågår en del krig runt om i världen just nu.
 
# 11. Är du avundsjuk på andra bloggare någon gång?
Avundsjuk skulle jag inte säga men visst händer det ibland att man läser någons inlägg och ser deras foton från ett resmål man gärna skulle besökt omgående. Vid dessa tillfällen försöker jag hellre se bloggaren i fråga som en inspirationskälla och suger åt mig så mycket tips som möjligt om resmålet innan jag börjar planera för en egen resa dit!
 
# 12. När tror du att du kommer att sluta resa, kommer du bli för gammal?
Det hoppas jag verkligen inte, mitt mål är att resa till och uppleva nya platser hela vägen in i kaklet.
 
#1 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Vad roligt att få läsa både frågorna och svaren ☺️🌸.

Svar; tack för tipset! Ska absolut göra så, så slipper vi förhoppningsvis en torr tårta på lördag 🙈

#2 - - MALIN:

Vilket roligt inlägg :) Kul att läsa! Kram

Svar: Tackar!☺ Kram
Kattis

#3 - - Linda:

Gud vilket mysigt inlägg :-)

Svar: Roligt att du tycker det!☺
Kattis

#4 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Så spännande att läsa :D. Roliga svar :)

Svar: Tackar och bockar!☺
Kattis

#5 - - Johanna Utterberg:

Superkul och läsa dina svar på frågorna och tycker det är toppen att du delar med dig av dina erfarenheter/upplevelser i bloggform med härliga bilder!! :)

sv: Tycker absolut du ska köpa och testa någon produkt från Forever, jag älskar dem! Maila mig på [email protected] så hjälper jag dig gärna att hitta någon härlig produkt. :)

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#6 - - Nicole:

Kul och intressant att läsa! Alltid kul med sånna här inlägg :)

Svar: Roligt att du tycker det!☺
Kattis

#7 - - Ida Lindborg ♡:

vad roligt att läsa!! älskar resor!

Svar: Tackar! Samma här!☺
Kattis

#8 - - Carolina Thoor:

Rolig lista! :D

Sv; jo tack, förra veckans fredag var toppen. Men den här fredagen som kommer nu kommer att bli ännu bättre. Mässa för mig och min kille, dagpass och sedan så kommer vi mysa på kvällen framför idol. Så mysigt! :D

Svar: Tackar!☺
Kattis

#9 - - Julia Svensson:

Åh så kul att läsa!

Svar: 😀 roligt att höra!
Kattis

#10 - - Fanny Edfast:

Vad kul att läsa :)

Svar: 😀
Kattis

#11 - - jessy:

Roligt att läsa :D
Du får gärna gå in och ställa en fråga eller ett förslag på mitt senaste inlägg, hade blivit jätte glad :)

Svar: Tackar!☺ Har varit in och givit två förslag nu!☺
Kattis

#12 - - Olivia:

Härliga frågor o svar :D

sv: men åh tack, gillar med de :D
kramis

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#13 - - Linda:

Ååå så många bra frågor!!
Svar: Tackar, jo förstod det, men hade lite google svårigheter *S*
Jaaa gud den såg verkligen superfin ut! Karibien lockar mig sååååå!På tal om annat;)

#14 - - natalia:

Så intressant!

Svar:
Kattis

#15 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Så kul att få läsa! Att resa är ju verkligen livet :)

Svar: Tackar och verkligen!☺
Kattis

#16 - - Anita:

Kul att läsa :D

Svar:
Kattis

#17 - - my:

Så roligt att läsa :D

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#18 - - Sussi:

Oj vad tidigt du fick ut på din första resa. Jag var lite äldre, jag var ca 5-6 år.
Håller med dig fullt om att det finns många platser man hellre skulle vilja bosätta sig i än Sverige. Men böket, fegheten och pengarna gör att man håller sig härhemma ;)

#19 - - Heidi Scythe:

Hej! Superfin blogg!

Var gärna med i min frågestund, man deltar samtidigt i en utlottning av ett presentkort på 100 kronor!

http://heiduskaja.blogg.se/2016/september/bytte-planet-en-stund-dar-kandes-det-som.html

Svar: Tackar så mycket!☺ Har varit in och ställt 3 frågor nu i din frågestund!
Kattis

#20 - - moamedalicia.blogg.se:

åh vilka härliga svar, du är en sån livslusten människa man blir peppad av dig. älskar att titta in i din blogg med alla dina underbara utflykter :D

Svar: Tack snälla för dom orden!😀
Kattis

#21 - - Veiken:

Jag gillar den här typen av frågeformulär. Dessutom får man lära sig lite mer om bloggaren. Helt rätt - kör ända in i kaklet. Det tänker jag göra! :)

#22 - - Erika :

Så häftigt, några av mima drömresmål är också just Island och Australien! Hoppas vi båda får komma dit någon gång ;)

Svar: Javisst det lär vi ju se till att vi får göra!😀
Kattis

#23 - - sandra.:

Så roligt att läsa :) jag reser typ aldrig så den där listan är inget för mig, annars hade jag gärna lånat den :) kram

Svar: Tack snälla!😊 Kram
Kattis

#24 - - Tilda Barkselius:

Intressant att få läsa dina svar!

Svar: Vad roligt att du tycker det!☺
Kattis

#25 - - Fanny:

åh kul att veta mer fakta :D

Svar: 😀
Kattis

#26 - - Days%25252520by%25252520Johanna:

Intressant och läsa!

Ja åt god mat på en grekisk restaurang :) Hugo är frisk igen! :)

#27 - - Jessica Högberg:

Härlig lista!

#28 - - Tuva Björnwall:

kul att läsa!

Svar: 😊
Kattis

#29 - - Emelie Karlsson:

Älskar att resa! FInns inte mycket som slår det!

Svar: Verkligen inte!😀
Kattis

#30 - - Anonym:

Kul att du hakade på!

Svar: 😀
Kattis

#31 - - Anna, Travel on a Cloud:

Vad kul att läsa dina svar! Roligt att du älskar Grekland; det gör jag också. Dock så kan det ju blåsa en del på havet mellan dessa öar.

Oj, du var inte gammal när du reste första gången. :)

Här är mina svar: http://www.travelonacloud.com/2016/09/att-blogga-om-resor-svar-pa-12-fragor.html

Svar: Vad roligt att läsa även dina svar!:D haha man ska börja i tid!:P
Kattis

#32 - - Lina - The world according to AdrenaLina:

Vad roligt att få läsa dina svar på frågorna med och vad kul att ha hittat hit :) Fantastiska bilder på bloggen!

Svar: Tack så jättemycket!:D Jättekul att läsa dina svar också!
Kattis