En kväll i Parga

Solnedgångar är ofta magiska och ännu mer så på semestern tycker jag. Nästan lika magiskt är också alla ljus från kvällsöppna tavernor och butiker efter att mörkret fallit.
 
Parga är verkligen perfekt för en liten kvällspromenad.
 
En av sakerna jag saknar mest här hemma i Sverige är nog sättet folk är ute och umgås på kvällarna som man gör nere i södra europa. Familjer är ute och äter, barn spelar boll på gatorna, folk både fönstershoppar och shoppar på riktigt och du hör skratt och prat från de flesta håll. Detta saknar jag verkligen när jag tar en promenad hemma och det är bäcksvart, kallt och tyst ute.
 
#1 - - Natalia:

Efter att jag sett dina inlägg, vill jag åka dit!!

Svar: Hehe väl värt ett besök!☺
Kattis

#2 - - Karin:

Åh Grekland är så mysigt! Var på Parga för många år sedan och senast i Grekland (Skiathos) 2015. Saknar maten något enormt haha :(

Svar: Verkligen!😀
Kattis

#3 - - Frida:

Såå fint och mysigt!

Svar: 😊
Kattis

#4 - - Amanda:

Tycker bilderna du tagit är så mysiga!

Svar: Tack så mycket!😊
Kattis

#5 - - Amina:

Åh det du beskriver finns verkligen här i Italien. Det kommer jag nog också sakna när vi är hemma i Sverige igen sen. Det är så mysigt att folk umgås på ett helt annat sätt :)

Svar: Ja det är verkligen något speciellt med södra europa på det sättet!☺
Kattis

#6 - - NICOLE:

Ser helt underbart ut :)

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#7 - - Matilda:

Gud så härligt det ser ut!

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#8 - - Amanda:

Så mysigt! :)

#9 - - Christina:

Åh så mysigt det såg att vara :)

Svar: 😊
Kattis

#10 - - Stina KF:

Jag kan bara hålla med om det.
Underbara bilder som vanligt.
Kram

Svar: Tack snälla!😊 Kram
Kattis

#11 - - Heléna:

Så underbara bilder! Ser ut som ett paradis :D Kram <3

Svar: Tack snälla!😊 Kram <3
Kattis

#12 - - Jennilie Isaksson:

Andra bilden ser SÅ mysig ut!
Svar; Tack så mycket, och ja himlen kan vara så otroligt vacker! :)

Svar: 😊
Kattis

#13 - - Sandra SG:

wow så fint! Dit vill jag åka :)

sv: den var riktigt god men otroligt stor så man orka in äta upp..

Svar: 😊
Kattis

#14 - - linda:

Wow, så magiskt!

Svar: 😊
Kattis

#15 - - Znogge:

kan bara hålla med! Det är ett helt annat kvällsliv söderöver än vad det är i Sverige. Tänk om man dessutom hade så varma och sköna kvällar...

God morgon!

#16 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Så vackra bilder 😍

Svar: Tack snälla!😊
Kattis

#17 - - Celine:

Åh så mysigt!

#18 - - jessy:

Va fint ställe!

Svar:
Kattis

#19 - - Henrik Olsson:

Jag hade kunnat tänka mig huset ute på ön! :)

Svar: Hade inte vart helt fel!☺
Kattis

#20 - - larsdotter.blogg.se:

New York är verkligen en cool stad! Rekommenderar att åka dit när man har mer pengar än vad jag hade haha 😂.
Parga såg riktigt mysigt ut, har aldrig varit i Grekland så det är på min to do list. Håller helt ned dig om att utomlands umgås folk på kvällarna, det gör ju svenskar också på sommaren men på vintern är man bara hemma å huttrar :(

Svar: Grekland är verkligen värt ett besök! Jag ska se till att spara ihop till en ordentlig reskassa då innan jag åker över atlanten!:)
Kattis

#21 - - N:

Ser mysigt ut där!!

#22 - - CAICAIS:

Gud så fina bilder!

Svar: Tack snälla!😊
Kattis

#23 - - Julia:

Så fint och mysigt! :)

Svar:
Kattis

#24 - - Tuva Björnwall:

så vackert!!

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#25 - - Julia svensson:

Åh så fina bilder!

Svar: Tack snälla!☺
Kattis

#26 - - Sandra:

Wow va vackra bilder! Jag hade också önskat att det var mer kvällsöppet i Sverige, speciellt på sommaren.

Svar: Tack snälla!:D skulle verkligen vara jättemysigt om det var lite mera kvällsöppet här hemma!
Kattis