Frågor och svar del 3

Som sagt det trillade in en massa frågor och jag gör mitt absolut bästa för att hinna svara på dem alla så här kommer nästa sväng och först ut är Linda som undrar:
  1. Hur har du råd att resa överallt?
    Denna fråga har jag fått många gånger och det är flera bidragande faktorer, först och främst så har vi valt att prioritera våra resor och istället dragit ner på andra utgifter. Sedan är vi väldigt noga med att jämföra priser på resor och har ofta möjlighet att anpassa tiden för en resa lite mer än t.ex. en barnfamilj ibland har. Med det menar jag att vi aldrig reser på höstlov eller sportlov när priser för resor alltid är dyrare. Sedan har jag ju som sagt fördelen att ha släkt utomlands vilket även ger möjligheten att ibland bara betala för en flygstol och bo gratis. Vi planerar vårt resande och planerar även annat i livet utifrån vårt resande och då är det inte lika svårt att få pengarna att räcka lite längre.
  2. Vad jobbar du med?
    Jag jobbar som projektledare för ett rätt stort och globalt industriföretag där jag driver framförallt investeringsprojekt.
  3. Fästman?
    Antar att du undrar om jag har någon och nej jag är inte förlovad men däremot har jag en sambo sedan 12 år tillbaka och det är väl samma minus en ring då!:P

    Sen undrade Gabriella och även Tuva:
  1. Vilken är den mest magiska/finaste platsen du vet?
    Se bilden ovan. Liten gömd strand precis innan solnedgången på Kefalonia i somras.
  2. Vart i världen trivs du som bäst?
    Södra Europa och framförallt i Grekland.
  3. Vilket är ditt favoritland?
    Förutom Sverige och Cypern (mina två hemländer) lär jag svara Grekland på den också.
Vidare hade Moa några bra frågor som krävde lite extra tankeverksamhet:
  1. Har du någon förebild? Vem i sånt fall och varför?
    Min mormor (som tyvärr gick bort förra året) är den starkaste kvinnan jag någonsin känt. Under sina 86 år fick hon 8 barn, drevs på flykt av turkarna efter att ha fängslats av dem när de tog norra sidan av Cypern, förlorade sin man till cancer och mycket mer som hon kämpade sig igenom...det är min förebild.
  2. Vad är bland det värsta du har varit med om i ditt liv?
    Denna är svår och jag vill helst inte skriva om det värsta men kan säga att en av de värsta känslorna jag upplevt var när min mor ringde och talade om att mormor gått bort. Hoppas det är ok att jag inte utvecklar detta svar något mer.
  3. Vad är dom 3 bästa händelserna i ditt liv?
    Oj vad svårt att ranka dom 3 bästa händelserna, men 3 väldigt lyckliga stunder i mitt liv var dagen när jag och sambo sa "Jag älskar dig" första gången, första gången vår lilla honkatt lät mig klappa henne (räddad utekatt som var livrädd för alla människor) och dagen när jag tog studenten faktiskt. Grymt härliga dagar!
Både Amanda och Nicole undrade lite över bloggandet:
  1. Vad är det bästa med att blogga tycker du?
    Helt ärligt så är det ni som kommer på besök här och läser det jag skriver, uppskattar mina foton och sen lämnar en liten rad om det. Det näst bästa är att bloggen ger mig ett utlopp för viss kreativitet som jag t.ex. inte för utlopp för på jobbet.
  2. Vad fastnar du för hos en blogg?
    Texter som får mig att le och vackra bilder...se stannar jag alltid till när jag ser ett inlägg om en resa!:)
  3. Vad är ditt mål med bloggen?
    Att inspirera och informera andra helt enkelt kring resor och foton från resor.
  4. Favoritfilm?
    Finns så många bra filmer så jag kan aldrig svara på denna fråga utan jag har en bred filmsmak och har en hel drös favoriter, t.ex. Pulp Fiction, Upp, Dumma mej, Harry Potter, Pans Labyrinth, Warcraft osv osv.
#1 - - jessy:

Roligt att läsa :D

#2 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#3 - - Tilda:

Jätteroligt att läsa dina svar! <3

Svar: Kul att höra!:D
Kattis

#4 - - moamedalicia.blogg.se:

Åååhhh vilka intressanta svar 😍 Vad kul att du vågade svara på mina frågor jag tyckte svaren var såå trevliga att läsa. ❤️

Svar: Vad härligt att höra! Tack så mycket igen för att du ställde frågorna!:D
Kattis

#5 - - Henrik Olsson:

Att prioritera är alltid en viktig fråga om man vill göra något speciellt! :)

Svar: Det är ju det!:)
Kattis

#6 - - Frida:

Vilka bra frågor och svar! Det är ju SÅ härligt att resa! :)

Svar: Kul att du tycker det! Och eller hur?? finns det något bättre än att vara ute och resa!?:)
Kattis

#7 - - Lina:

Så underbart vackert!!

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#8 - - Anita:

Kul att läsa :D

Svar: :D
Kattis

#9 - - Linda:

Tack för svaren, riktigt bra! 12 år och inte förlovade, jisses,,haha skall jag säga vi har varit förlovade sen 2005 och inte gifta än,haha!Typ samma sak*S*
Svar: Ja den var smarrig, åh det tänkte jag faktiskt inte på när jag stod i affären. Åh nej,tråkigt att dom inte fanns kanske är för nya och dom inte tagit in dem än. Jag handlar på en lite större Ica Maxi, de har det mesta;)
Jamen gud ja, ren lyx verkligen. Tänk att gifta sig o sen dra iväg på kryssning!

#10 - - Tilda Barkselius:

Himla kul att läsa dina svar!

Svar: Roligt att höra!:)
Kattis

#11 - - Sussi:

Precis som du skriver så gäller det bara att prioritera om man vill resa mer. Det kostar en del.

Ingen resfeber än, den kommer nog på torsdagskväll när man börjar packa och så :)

Svar: Ååh älskar känslan när man börjar packa inför en resa!:)
Kattis

#12 - - marianne:

Spännande frågor och svar....som vanligt ;)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#13 - - Days by Johanna:

Kul och läsa. Så många frågor du fått in :)

Svar: Haha ja helt sjukt många, men det är jättekul tycker jag!:D
Kattis

#14 - - AMANDA:

Va kul att få läsa svaren!

Svar: :)
Kattis

#15 - - Znogge:

Det finns många sätt att hålla nere priset på resor. Eftersom jag är lärare är vi hänvisade till loven vilket tyvärr fördyrar en hel del. Men tjänstledig utan lön gör det inte billigare så man får ta det onda med det goda. Men nog kan man tjäna en slant genom strategisk planering!

#16 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh det är så kul att läsa allt detta :D.

Svar: Härligt att höra!:D
Kattis

#17 - - Gabriella :

Såå roligt att få läsa dina svar!!

Svar: :D
Kattis

#18 - - Julia Johansson:

Kul läsning :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#19 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Så roligt att få läsa alla dina svar ☺️🌸.

Svar: Härligt att höra!:)
Kattis

#20 - - Natalia:

lika kul att läsa som vanligt :D

Svar: Kul att du tycker det!:D
Kattis

#21 - - Lena i Wales:

Kul att få veta mer om dej!
Ha en fin dag!

Svar: Det samma till dig!☺
Kattis

#22 - - Johan:

Kul att läsa fler svar tycker jag!
Jag har en kompis, ja, han som jag bl.a. var på lyxkryssning med för ett tantal år sedan, som också brinner för resor och att upptäcka platser i världen. Det han inte vet om fartyg, flygplan, städer och annat, det är inte värt att veta, typ. Han har stenkoll på priser, resmål, sevärdheter osv. och lite så verkar du/ni också vara :)

SV: esta det om du får chhansen någon gång, varesig det är i Sverige eller utomlands, det tycker jag, för jag kan som sagt nästan garantera att det blir en upplevelse att äta i mörker sådär :)
Varför känner du att just ledsagarbiten skulle vara lite lässkig? Är det för att du själv liksom inte har full kontroll på var du är på väg och måste lita till 100% på någon annan? :)

Haha, det värmde ;)
Och jodå, det är många som har svårt att beskriva sig själva i ord, de vet liksom inte vad de ska säga eller hur de ska beskriva sig själva,men du gjorde det bra :)