Frågor och svar del 4

Vi har nu anlänt till den fjärde och sista delen med frågor...har jag tackat för alla roliga frågor än?:P Vi kickar igång denna sista del med lite frågor om framtid och ännu mer resor från Johanna, Tilda, Madde, Fanny, Amanda, Johanna och Julia.
  1. Vad gör du om 5 år?
    Om 5 år hoppas jag på att ha dubbla boenden, ett i Sverige och ett i Grekland eller på Cypern, och har ett arbete som både är flexibelt och låter mig vara kreativ. Jag hoppas att jag fortfarande både reser och fotar lika mycket som idag och har kommit några steg närmare en viss dröm jag har!:)
  2. Bästa resmålet utanför Europa?
    Bra fråga, vad tycker ni? Själv har jag aldrig varit utanför Europa, varför undrar ni säkert nu och det ska jag tala om. Som yngre gick alltid resorna till släkten och när jag blev lite äldre så insåg jag hur mycket kultur, natur och god mat det finns så nära i resten av Europa. I skolan läste jag franska, spanska och lite latin och italienska så naturligt måste dessa platser besökas då. Och från gymnasiet fram till nu har det funnits vissa begränsningar kring mängden resor som kunnat göras så....kort sagt, de europeiska länderna har så mycket att bjuda på och jag är inte klar med dom än! Sen är sambo flygrädd och uppskattar om han inte behöver sitta på ett plan allt för länge.

  3. Vilket är ditt värsta resminne?
    Wow det är mycket svårare att komma ihåg dom sämre stunderna från resor än dom bra märker jag, vilket antagligen är något positivt. Visst har det hänt mindre roliga saker på resor men inget som verkligen förstört en resa än iaf och jag hoppas vi ska slippa det även i fortsättningen. När jag var 14 blev jag dock magsjuk på vägen hem från en familjesemester på Cypern och det är definitivt inget roligt minne att må så dåligt under en flygresa. En flygresa där vi mellanlandade i Helsingfors och halvvägs till Arlanda fick vi vända tillbaka till Helsingfors för det var något tok med planet och det är inget du vill vara med om när du är magsjuk kan jag lova. Men hem kom jag till slut och sov sedan 10 timmar i sträck.
  4. Vart åkte du på din första utlandsresa?
    Cypern var första resmålet.
  5. Vilket är ditt absoluta drömresemål och varför?
    Om jag verkligen måste välja så blir det det resmålet jag drömt om absolut längst, vilket är Australien. Det stora barriärrevet har jag alltid velat se och dykt omkring i.
  6. Vilket resmål är hittills ditt bästa?
    I somras knep Kefalonia åt sig första platsen på den listan, innan den resan var det Samos.
  7. Vilken är din favoritstad i Sverige?
    Oj det var inte en enkel fråga lär jag säga, vi har så många fina städer i detta land som har olika fördelar. Jag är uppväxt mitt emellan Stockholm och Uppsala och måste säga att jag alltid gillat båda städerna men hyst lite extra kärlek till Uppsala så antar att det får bli svaret.

  8. Vart vill du flytta om du fick välja?
    Som jag skrev tidigare så önskar vi dubbla boenden och det skulle gärna få vara ett i kanske Uppsala och ett i Grekland så småningom!:)
  9. Vart går nästa resa?
    Ni som har besökt min blogg ett tag vet att jag har tävlingar inför varje resa och ibland handlar tävlingen om just detta...därför tänker jag inte avslöja vart nästa resa går än. Jag kan dock avslöja att den är bokad och kommer äga rum innan året är slut.
Sist ut i denna frågestund som slutar här i del 4 är så Jessy med två riktigt personliga frågor:
  1. Ditt största "mål" här i livet?
    Inte en så liten fråga detta inte men heller inte så svårt när jag tänker efter, mitt största mål är att jag någon gång (om ens bara en liten stund) varje dag känner lycka. Det är omöjligt att vara lycklig hela tiden men att vara det stora delar av ens tid är ju fullt möjligt och jag tror att det är en rad mindre mål som tar oss dit. Nya mål hela tiden genom hela livet. Shit vart ju nästan lite djupt det här!:P
  2. Vad gör du helst en ledig dag?
    Det är faktiskt lite olika och vädret ute kan spela en ganska stor roll men startar gärna en ledig dag med en lugn och lite längre frukost där jag njuter av mitt kaffe framför någon bra serie på Netflix kanske. Om vädret tillåter (finns inget dåligt väder säger ni säkert nu och i vanliga fall håller jag med men när kameran ska med ut så vill jag helst inte att det spöregnar) tar jag gärna en sväng utomhus för den friska luften och för att fota det som dyker upp. Lunch intar jag gärna ute på något trevligt ställe med trevligt sällskap och sedan vill jag gärna ha lite egentid på eftermiddagen att ägna åt mina foton och skrivande. Till middag gör jag gärna något extra som man i vanliga fall kanske inte tar sig tid att göra en vanlig dag då jag även tycker det är rätt mysigt att vara lite kreativ i köket medan jag lyssnar på bra musik. Sedan lugn middag med sambo och efter det kanske en film eller eller lite kortspel och gos med katterna. Med andra ord är jag just nu i en period när jag verkligen njuter av lugn och ro och nuet! Vad gör ni en ledig dag?
#1 - - Henrik Olsson:

Ett boende i exempelvis Grekland vore kanske inte helt fel! :)

Svar: Nämen eller hur!☺
Kattis

#2 - - Johanna Utterberg:

Jättekul och läsa svaren på frågorna jag ställde! Låter som om du har en härlig femårsplan! ;)

Svar: Kul att höra!😊
Kattis

#3 - - Julia Svensson:

Åh så kul att läsa!

Svar: 😊
Kattis

#4 - - Amanda:

Kul att läsa 😃

Svar: 😄
Kattis

#5 - - Natalia:

Lika roligt att läsa som de andra delarna ::)

Svar: 😀
Kattis

#6 - - MALIN:

Vilken härlig lista :) Sååå kul att läsa igenom! Kram

Svar: Roligt att höra!😊 kram
Kattis

#7 - - Carolina Thoor:

Vilka härliga bilder och roligt att läsa igenom!

Sv; ja, det var skönt att ha kommit igång med träningen igen. Men endast för två dagar haha. Planerat att gå idag men min mamma hade möte och jag har fått ont i halsen. Så ja, får se hur resten av veckan ser ut med träningen! :)

Haha, härligt! Jobbigt att bli sådär äckligt mätt, men bra mätt är alltid härligt! :D

Nej, faktiskt inte. Kommer inte riktigt ihåg vad frågorna var. Men minns att jag kom på dem under tiden jag skrev dem och var super nöjd över dem haha! ^^, tråkigt att dem försvann..

#8 - - Znogge:

Då hoppas jag att din önskan om dubbelt boende går i uppfyllelse. Skulle själv kunna tänka mig något i sydligare trakter också...

Min längsta resa hittills gick till södra Brasilien. Sonen bodde där ett år eftersom flickvännen kommer därifrån. Då passade jag på att besöka dem. Men nog var det en väldigt lång resa...

Svar: Tackar så mycket!😊
Kattis

#9 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Kul med frågor och svar om resor :) Det är bra kul att uppleva nya platser och natur. Håller verkligen med dig om att det finns mycket fin natur i Europa :) Jag vill bli bättre på att turista i Sverige :)

Svar: Kul att du tycker det!😊 jag skulle också vilja bli bättre på att turista i sverige!☺
Kattis

#10 - - my:

Så roligt att läsa :D

Svar: :D
Kattis

#11 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Vad roligt att du fick så många frågor 😍☺️

Svar: Det tycker jag också!😊
Kattis

#12 - - jessy:

Dubbla boende låter ju inte fel!

#13 - - Days by Johanna:

Australien skulle jag med vilja åka till

Svar:
Kattis

#14 - - Gabriella :

Roligt med svar!!

Svar: :)
Kattis

#15 - - Sussi:

Mitt favoritresmål är Thailand. Jag var motig att åka dit först. Hade en regel att aldrig flyga längre än 6 timmar. Min sambo övertalade mig för han ville se Thailand. Nu är jag såld ;)

Mitt värsta semesterminne är nog när jag upptäckte att jag var överkänslig mot parfym i solen. Jag hade en solcreme med parfym i och jag svullnade i hela ansiktet. Hade endast springor till ögon haha. Dessutom var jag rödprickig på hela kroppen, det kliade som bara den. som tur var la det sig efter några dagar då jag slutade använda solcremen..

#16 - - Julia Johansson:

Härlig läsning :)

Svar: :)
Kattis

#17 - - Frida:

Jätteroligt inlägg!!

Svar: :D
Kattis

#18 - - Tilda Barkselius:

Jättekul att få läsa dina svar! :)

Svar: Kul att du tycker det!:)
Kattis

#19 - - Anita:

Så fint ute :D

Svar: Verkligen!:D
Kattis

#20 - - Tove Arvidsson:

Har veckans blogg vore kul om du ville delta :D
Ha en trevlig kväll!

Svar: Tack det samma och jag får kika på det!☺
Kattis

#21 - - N:

Kul med frågor! :)

#22 - - Jessica Högberg:

Många fina frågor och svar.
Njuter också gärna av lugnet en ledig dag. I alla fall nu när höstmörkret kommer

#23 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Utanför Europa har jag bara varit i Thailand och Turkiet. Och då är Thailand överlägset. Den delen av Turkiet var inget att ha..!!

#24 - - NICOLE:

Vilka härliga frågor och svar :) Vi reser inte så mycket faktiskt men funderar på att fara nånstans i början av nästa år =)

Svar: Gör det!😀
Kattis

#25 - - sandra.:

Så många bra och intressanta frågor du fått :)
är roligt med frågestund :) kul att läsa dina svar med! :)

#26 - - Sandra:

Bra frågor och bra svar! Jag är också inne i en period då jag uppskattar att ta det lugnt, så en ledig dag hade jag nog gjort samma som dig haha!

#27 - - Johan:

Kefalonia var så bra alltså? :)

SV: Ja det tycker jag också! Bra, sant och viktigt! :)

Haha, tänk dig då att aldrig se någonting och ofta vara utlämnad åt andra som ledsagar, men det är kanske på ett annat sätt, för då går det ju inte att göra något åt på samma sätt som det går att tända lampan :)

Svar: Kefalonia var suuuuper!😊
Kattis