Resetips - Parga - Andreas Taverna

Högst upp vid borgen i Parga finns ett par trevliga tavernor och en av dem är Andreas taverna som vi besökte en av kvällarna. Här känns det som du blir en del av familjen ganska fort om du bara återvänder en gång då många av våra bordsgrannar verkade väldigt bekanta med restaurangens personal. Kvällen vi var här blåste det tyvärr en hel del så vi kunde inte direkt njuta av den härliga utsikt som finns här uppe utan satte oss längre in vid baren för att få lite skydd mot de bitvis kyliga vindarna.
 
Utsikt eller inte så var det inte svårt att njuta av maten som ni ser här, fetaostfylld biff ovan och Soutzoukakia (köttbullar i tomatsås) nedan. Jag gjorde för övrigt en egen version av Soutzoukakia hemma i Sverige häromkvällen och kan säga att det blev inte alls så tokigt, tillräckligt nära orginalet för att man skulle kunna drömma sig bort en stund!:)
 
Sist men inte minst så beställde jag in Lamb Kleftiko som smakade fint, dock var några av de mindre lammbitarna snäppet överstekta och lite torra som följd men absolut inget fel i övrigt på rätten. Traditionell grekisk mat till bra priser med en familjär stämning...definitivt ett ställe vi skulle besökt oftare om det inte även fanns så många andra trevliga ställen att besöka.
 
#1 - - Julia Johansson:

Ser så gott ut!

Svar: :D
Kattis

#2 - - Anita:

Men mums...

Svar: :)
Kattis

#3 - - MALIN:

Maten ser så otroligt god ut! Muuums! Kram

Svar: :D Kram
Kattis

#4 - - Frida:

Mums!!

#5 - - Natalia:

Så mycket gott! :D

Hoppas du får en fin kväll :) Kram!

#6 - - Sandra SG:

sv: har inte provat den än men får se hur den luktar sen

#7 - - Elsa:

Mm vad gott! :)

Svar: :)
Kattis

#8 - - Znogge:

Lamm är inte min grej tyvärr men övriga två rätter hade gärna slunkit ner. Jag gillar familjerestauranger med vällagade lokal mat. Ibland hittar man guldkorn men vi har också råkat ut för turistfällor men det gör nog alla.

#9 - - Amanda:

Åh, va gott!

#10 - - Henrik Olsson:

Det är väldigt sällan jag äter lamm nu för tiden, men gott är det om det är lagat på rätt sätt :)

Svar: Verkligen gott när det tillagas på rätt sätt!:D
Kattis

#11 - - Linda:

Japp OCH där blev jag hungrig igen!
Svar: Men ÅÅÅÅH då har du verkligen missat ngt, jag ser inte heller jättemkt på tv men detta är för bra för att missas! Jadå det gör jag säkert;)

#12 - - Days by Johanna:

åh nu blev jag hungrig!

ja skicka gärna lite recept om du har tid :)

#13 - - NICOLE:

Låter trevligt! =)

#14 - - Gabriella :

Ser såå gott ut!!

#15 - - Heléna:

Jag älskar grekisk mat! Så roligt att du fick till det så det smakade bra hemma också :D Jättefina bilder - blir riktigt hungrig! Kram <3

#16 - - Eva Linah:

mums!! <3

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag älskar ungefär allt som är fetaostfyllt ;-)

Svar: Hihi samma här!😊
Kattis

#18 - - linda:

Gud så mysigt det lät!

#19 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

#20 - - Julia:

Så gott :)

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#21 - - Tove Arvidsson:

Har dragit igång veckans blogg igen, vore kul om du ville delta 😃
Ha en fortsatt trevlig dag!

Svar: Absolut, kikar in på det!:)
Kattis

#22 - - N:

Ser gott ut!

#23 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Ser helt fantastiskt ut :D

#24 - - jessy:

Men gud va härligt och komma till ett ställe och kunna känna sig som en i familjen!

Svar: Verkligen!:D
Kattis