Resetips - Kefalonia - Taverna Nefeli i Lassi

 Okej, pizza eller hamburgare? I 95 % av fallen svarar jag själv hamburgare på den frågan men av någon anledning tycker jag det är så gott med pizza i Grekland så jag måste alltid äta det 1 gång per resa. På Kefalonia blev det faktiskt 2 gånger då vi hittade den ultimata lunchrestaurangen som gjorde supergod pizza, bästa stripsen i Lassi och munvattnande omelett.
 
Och varje dag hade de luncherbjudande där du kunde kombinera t.ex. en av pizzorna eller omeletterna med en god öl eller vin (har jag nämnt att jag drack en del vin på denna resa??) till en bra peng.
 
 
Enda jobbiga med denna restaurang var stolsdynorna av läder som i det varma vädret gjorde att det bokstavligen rann svett längst benen efter halva måltiden. Men svett eller inte, missa inte Nefeli om ni befinner er i Lassi runt lunchtid för där serveras verkligen fräsch mat!
#1 - - Jasmine:

Roligt att ni hittade en restaurang som ni blev så förtjusta i! Mat är ju helt klart en del av att resa. :)

Svar: Tack för din kommentar. Andningspausen mellan jobb och skola var välbehövlig, för nu är terminen igång på fullt allvar.

Kram

#2 - - Josefine:

Oj så smarrigt :D

#3 - - Gabriella :

Åh såå gott!!

#4 - - Angelix:

Så gott!!

#5 - - Johanna Utterberg:

Men vad gott och snygg din nya design blev! :)

Svar: Vad kul att du gillar nya designen...var dags för nåt nytt kände jag!☺
Kattis

#6 - - Fanny:

mm pizza som e så gott utomlands <3

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#7 - - MALIN:

Muuuums! Älskar grekisk mat! Kram

Svar: Samma här!😀 Kram
Kattis

#8 - - Ida Lindborg ♡:

gott!!

#9 - - natalia:

Mums så gott :D

#10 - - natalia:

Mums så gott :D

#11 - - Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet:

Haha läderdynor i värmen är kanske inte det optimala 😂.
Svar; det blev en jättemysig kväll, inlägg och bilder kommer att komma upp i bloggen :)

Svar: Hehe nja kanske inte bästa tygvalet på dynor!😛
Kattis

#12 - - Julia Svensson:

Superbra tips!!

Svar: Tackar tackar!☺
Kattis

#13 - - FREEDOMtravel:

Pizza är jag inte så förtjust i faktiskt, men omelett kan vara gott! SV: Du får jättegärna fråga, men jag vet inte om jag kan svara. Det ser ut som att du bloggar på blogg.se. Jag vet ingenting om hur den portalen funkar… Vi har wordpress på egen domän och då går man in under ”widgets” (som ligger under ”utseende”) och ändrar inställningar för ”kategorier”.

#14 - - Linda:

Man kan verkligen aldrig tröttna på pizza o hamburgare :-) Och den där pizzan såg sjukt god ut!

Svar: Det var den också...båda gångerna!😛
Kattis

#15 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

gott

#16 - - Sandra:

Ny design! Va snyggt det blev!! Vilket bra tips. Pizzan såg ju helt otrolig ut!!

Svar: Vad kul att du tycker det...kände att det var dags för en förändring!:)
Kattis

#17 - - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Ser riktigt gott ut! Vill så gärna resa till Grekland någon gång!

#18 - - Hanna:

jodå det blir bara bättre och bättre
1 timme på bandet känns inte lika hemskt längre
utan det går rätt bra nu :D

#19 - - JoJo:

den där pizzan ser ju sjukt god ut :D

sv; du får hålla utkik efter dom kommande tävlingarna jag ska ha på bloggen :)

ja jag skulle gärna resa runt bland varma länder mesta delen av min tid. fast skulle inte heller vara fel att vara i en storstad som t ex ny <3

#20 - - Amanda Forsman:

Åh vad gott det ser ut!

#21 - - moamedalicia.blogg.se:

trist med stolsdynorna haha inte kul när det börjar rinna hahaha det där lät lite konstigt. men gud så god maten ser ut. hoppas du haft en trevlig söndag. <3

#22 - - Gabriella :

Älskar Grekland, såå underbart!!

#23 - - Tilda Barkselius:

Åh så god den pizza såg ut!

#24 - - Christine's Stories:

Jag föredrar alltid pizza framför hamburgare. Allt med ost är bäst utan protest ;)

Svar: Men men hamburgare med ost på då?? :P
Kattis

#25 - - Resfredag/Annika:

Måste man välja,!? ;) Jag tar helst båda...

Svar: Haha så klart inte...varför inte ta en inbakad pizza med hamburgare som fyllning!?😉
Kattis