Tävlingsdags igen!

Jag hoppas verkligen att ni alla haft en härlig helg och känner er sådär lagom utvilade. Själv har jag haft lite familjehäng denna helg!:) Nyss slog det mig även att om ganska precis två veckor så ska jag vara färdigpackad, nyäten och redo för lite sömn då jag lär gå upp mitt i natten för att kliva på ett plan tidigt på morgonen och sedan flyga ner till Parga för lite höstsemester. Som vanligt ska ni få chansen att tävla om något fint från Parga som jag personligen väljer ut, vad sägs om det? Alla som svarar rätt på frågan nedan får en länk här och sedan drar jag en vinnare som även får en fin souvenir från härliga Parga.
 
Vad heter den lilla ön utanför Parga?
 
Tävlingen pågår fram till kl. 12:00 den 1:a oktober då jag drar en vinnare som publiceras här på bloggen, så vad väntar ni på? Sätt igång med gissningarna!
 
Båda bilderna i detta inlägg är lånade från Google
#1 - - j:

Oj haha, vet ej!

Svar: Hehe dålig gissning!;)
Kattis

#2 - - Anita:

Parga är så fint !!
Dock ingen aning om vad ön heter där... ;)

Svar: Hehe man kan alltid gissa!;)
Kattis

#3 - - Tilda Barkselius:

Kan den heta Panagias eller Pangia?

Svar: Helt rätt!:)
Kattis

#4 - - Miss Tosse Queen:

Wow vilka bilder ❤️

Svar: Japps det var det haha. Ja det var jätte jobbigt, alla parfymer fick mig att må sjukt illa haha.

Ja jätte tråkigt men inget jag lägger någon energi på 😊

#5 - - Julia Svensson:

Sjukt fina bilder!

Svar: Tackar så mycket!:)
Kattis

#6 - - Angelix:

Kul med tävling

#7 - - Linda:

Åh Parga är helt underbart vackert, besökte det dock för massor av år sedan!

Svar: Är nog fortfarande vackert!:)
Kattis

#8 - - Tuva Björnwall:

åh vad fint!!

#9 - - Sofia Werlin: mammalivet & hälsolivet:

Vad härligt 😍.
Just nu har jag två öar i tanken - paxi och anti paxi men om det är rätt vet jag inte 🙈

Svar: Båda ligger utanför Parga men det var Panagia jag sökte denna gång!:)
Kattis

#10 - - Linda:

Det finns ju 2 öar som man skymtar utanför och den första är Antipaxos och den andra Paxos :)
Svar: Åh så lite så, hoppas någon kod kommer till användning;) Ja det är så kul med mat och att testa på lite olika!

Svar: Helt rätt att dom ligger utanför Parga men närmast ligger Panagia och det var den ön jag sökte i denna tävling!:)
Kattis

#11 - - Hanna:

ön heter panagia :D

#12 - - Hanna:

ön heter panagia :D

Svar: Helt rätt!:)
Kattis

#13 - - Days by Johanna:

Gissar på paxos :)

Svar: Nära men inte rätt!
Kattis

#14 - - Sandra:

Men åh va härligt med höstsemester! Jag vet tyvärr inte vad ön heter.

Svar: Men man kan alltid gissa!;)
Kattis

#15 - - Carolina Thoor:

Oj. Så svårt faktiskt. Alltså jag som kan så lite om Grekland också. Men jag skulle verkligen vilja åka dit!
Men chansar självklart och min chansning är då: skiathos! :)

Sv; jo tack, det var en bra fredag trotts jobb. Tack, kalaset blev oerhört lyckat tyckte jag och jag blev självklart nöjd över allt! :)

Svar: Tyvärr denna gång vart det inte rätt!
Kattis

#16 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

ingen aning, har aldrig ens hört talas om det :O Får man googla, hahaha >.<

#17 - - Amanda:

Härligt med semester!! :)

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#18 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Chansar på: Panagia

Svar: Helt rätt!:)
Kattis

#19 - - Fanny:

kan det möjligen vara paxos??

Svar: Nära men tyvärr var det Panagia jag sökte denna gång!
Kattis

#20 - - Sofie:

Åh, vilken rolig idé! Den ska jag nog låna nästa gång jag åker utomlands! 😊

Svar: Gört! Låna på!:)
Kattis

#21 - - Amina:

Åh vad roligt, älskar tävlingar. Tror den heter Panagia :)

Svar: Helt rätt!:)
Kattis

#22 - - Sussi:

Idaiary kanske? :)
Så härligt att ha en tripp att se fram emot. Hoppas du får det riktigt härligt..

Svar: Tyvärr inte rätt svar!
Kattis

#23 - - Ztinas:

Åh så fint det ser ut :)

#24 - - Johan:

Det ligger väl flera öar utanför Parga, eller? :P

SV: Svaren på frågestunden kommer komma upp så småningom. Vet inte exakt när, men håll utkik så missar du det definitivt inte! :)

Jag kände likadant hela förra veckan, väldigt trött, hängig, orkade inte göra någonting, typ.

Tack, det kan behövas! :)

#25 - - sandra.:

Så fint och så härligt med semester :) jag gissar på typ.. panagia

Svar: Helt rätt! Grattis du är vinnaren denna gång!:)
Kattis