Cannes, full av konst och färg

Söndag och vi behöver lite glädje tror jag så därför tänkte jag ge er ett smakprov från hur färggrann Cannes är eftersom jag själv verkligen gillar mycket färg. Ja ni läste rätt jag får lyckokänslor av färgglada omgivningar, får ni?
 
Såhär på vårkanten är det inte bara de många konstverken som ger färg till staden utan en hel del blommor också. Och blommar drar till sig insekter så det var inte långt ifrån att jag blev stucken när jag fångade den lilla krabaten ovan på bild.
 
Karamellen hittar ni utanför Stadshuset Mairie de Cannes och den färgglada foten står utanför ett konstgalleri längst gatan Rue de Belges.
 
Konstverket nedan står utanför Radisson Blu i Cannes och tittar ut över hamnen men jag inte för allt i väldren bestämma mig för vad jag tycker det föreställer, har ni några bra idéer?
 
 
32 kommentarer publicerat i Frankrike
Taggar: Cannes, Foto, Färgglatt, Konst, Resa, Sevärdheter
#1 - - Carolin:

fina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#2 - - Bella:

Underbara bilder!

Svar: Tackar!😀
Kattis

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

vacker och imponerande konst. För mig är den sista helt abstrakt, men snygg :D

#4 - - Sarah:

tack ska du ha =)

#5 - - Days by Johanna:

Du har en liten överraskning inne hos mig :)

Svar: Yey vad roligt!:D
Kattis

#6 - - Days by Johanna:

så härliga bilder. Behövs mer färg till folket!

Ja det behövs mer medmänsklighet, men tycker vi fått ett bra svar på det att vi faktiskt kan! :)

Jadå det kommer säkert fram till mig, Den skall säkert ut med avi och då brukar de ta längre tid med ibland.

Svar: Eller hur!?:)
Kattis

#7 - - Linnéa:

Wow, sååå härliga konstverk <3

#8 - - åsa i åsele:

Jättefina bilder, färg är nödvändigt för ett gladare mående. kram

Svar: Tackar!☺
Kattis

#9 - - Znogge:

Vilka underbara bilder! Det var så länge sedan jag var i Cannes men minns att det var en fin stad.

Kram

#10 - - Netti Starby:

Åh vilka härliga färgklickar! <3 Kramis

#11 - - Julia Persson:

Så vackra blommor!

#12 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Uppiggande bilder! Färg gör så mycket för humöret. Kram

#13 - - elin:

Sv: Ja verkligen , åh så fina bilder!!

#14 - - Jessica Högberg:

Ja färg och lycka hör ihop och behövs i mängder nu!

#15 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Snygg foten var där :D

Svar: Eller hur!?:D
Kattis

#16 - - Petra:

sv tack så mycket naglarna är jag super nöjd med

#17 - - Moa Kandelin:

Vad fint med färgerna :)

#18 - - Erika:

Ja men verkligen, så vackert med färg :)

#19 - - NICOLE:

Jag håller med dig, färg är härligt och en blir glad :) Så fina bilder :)

#20 - - Hanna:

Ja men det är alltid kul med både hemma och gym träning :D

#21 - - Gabriella :

Åh så coola!!

#22 - - ullie:

alltså alla dessa båtar har hört om dom . vilka massa färger perfekt för dej kan ja tro då =)

#23 - - Biggeros:

Vilken fin konst du delar med dig från Cannes. Behövs något upppiggande i dessa tider=)kram

#24 - - Anonym:

Vackert :)

#25 - - carolines:

Vilka härliga bilder!

Svar: :D
Kattis

#26 - - marianne cargus:

Vilken härlig blå gång....man blir glad av färg :)
Det är ett typiskt ufo på nedre bilden ..eller kanske uo....hehe.

När jag kommer ihåg vad behandlingen heter ska jag berätta, den gjorde ingen direkt nytta i går, men jag är nyfiken och vill prova några gånger :)
Kram

#27 - - Sara Ekman:

vackert :)

#28 - - madabouttea.se:

Åhh så fint det ser ut!

#29 - - Heléna:

Så härliga bilder! Jag blir också glad av färger så det är därför jag njuter av all fantastisk blomsterprakt som spricker ut i blom här nu :D Hoppas du får en fin avslutning på helgen och en underbar kommande vecka :D Kramar fina du <3

#30 - - Linnea Aurora:

Håller med dig- får också den känslan av färgglada miljöer! Vet inte vad det där sista kan vara, men det det ger mig samma känsla som modeller av hjärnor där en kan plocka isär dem bit för bit, av oklar anledning??

Svar: Haha det hade jag inte tänkt på innan men nu när du säger det så, ja det ser fasen ut som en sån där modell hjärna som man plockar isär!:)
Kattis

#31 - - Matilda Berlin:

Men wow vilka underbara färger överallt!! =)

#32 - - Mie Evnice:

Ser fantastiskt härligt ut!