Domtrappkällaren i Uppsala

Första jobbdagen avklarad och nog är man lite extra trött nu men tempot är fortfarande ganska lågt då inte alla är tillbaka från semestern än vilket känns ganska skönt. Kom på att jag glömde visa er vart min far och jag åt lunch när vi var i Uppsala så jag gör det idag tänkte jag. Vi hade egentligen tänkt besöka Tzatziki men det visade sig att de endast har öppet för lunch på helger så vi satte oss istället på Domtrappkällaren.
 
När vi dök upp fanns det ett bord ledig utomhus så vi satte oss självklart där och beställde in varsin tallrik med den klassiska rätten Raggmunk med fläsk och rårörda lingon. Denna rätt serveras här dagligen som ett komplement till dagens andra två rätter. Personalen var trevlig, maten god och även kaffet som serverades tillsammans med en kaka när vi ätit upp. Efter detta försökte vi besöka Domkyrkan men den var tyvärr låst så vi promenerade runt ett tag innan vi klev på varsitt tåg i olika riktning för att åka hem.
 
Någon annan som tycker om raggmunkar?
#1 - - Netti Starby:

Åh raggmunk med fläsk är så sjukt gott! :-D Kramis

#2 - - Amanda:

Men guud så gott det där såg ut!

#3 - - Natalia:

Mums så gott :D

#4 - - Znogge:

Inte min grej även om det nästan ser gott ut!

Kram

#5 - - Jessica Högberg:

Vilket långt namn!
Fläsket är det som får igång mej men visste raggmunk gott!

#6 - - elin:

Mums så gott!<3

#7 - - åsa i åsele:

Nix raggmunkar går fett bort ;-) Har aldrig lärt mig äta detta trots min mor gjorde detta nån gång ibland under min uppväxt.

Domkyrkan har jag dock besökt :)

svar Ja Du denna sommar... enstaka skurar mest varje dag å dessutom rejäla sånna, igår var det ömsom sol å typ en fin höstdag å så kom regnet å spolade bort allt... såg faktiskt regnbågen igår eftermiddag.

#8 - - Felicia:

älskar raggmunkar :D

#9 - - Bella:

Jaa, raggmunkar är så gott! Har dock inte förstått grejen med sylt/lingon till, å andra sidan har jag inte det till mos heller.

#10 - - Linda:

Gud så gott det där såg ut!

#11 - - Days by Johanna:

Mums så gott, länge sedan jag åt raggmunkar nu. Får nog göra egna en dag. Tror jag inte har ätit det sedan mor fick cellgifter på sjukhuset första omgången cancer.

usch vilken jobbig dröm du hade i natt, skall man drömma kan man väl drömma kul saker.

#12 - - Hanna:

åh tack :D

#13 - - Linnea Kinis:

jag gillar inte raggmunkar, men det såg väldigt gott ut iaf :D

#14 - - Louise:

Va mysigt stället såg ut 😊

#15 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Gott det såg ut :)

#16 - - Ida Gratte:

Ja jag älskar det med! Dock utan sylten ;)

#17 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Raggmunkar är kanon! :)

#18 - - Sussi:

Det var många år sen jag åt där sist. Raggmunk är inte en favorit men serveras det så skulle det gå ner. Bara jag slipper göra dom själv haha

#19 - - NICOLE:

Kan tänka mig att det inte kommit igång helt efter semestern än :) Skönt det :)

#20 - - Gabriella :

Åh så gott!!

#21 - - Alva Berg:

Ser härligt ut, gott! kram<3

#22 - - Annie:

Åh jag älskar raggmunkar haha ;)
Förstår dig precis .. :) Hoppas det gått bra att jobba idag! :)

Kramar!

#23 - - Carolina Thoor:

Mums! Påminner mig om något jag måste göra inom kort :D
Ville också in på Domkyrkan, men de hade gudstjänst precis då vi kom dit. Jag och min sambo är inte så värst smarta som väljer att gå till kyrkan kl 11:00 på en söndag :'D

SV; javisst! Jag är riktigt nöjd :D

Ja, visst! Det händer inte ofta. Men det var jätte trevligt i Uppsala. Älskar verkligen staden :D

ÅÅÅH! Spännande. Väntar spänt! :D

#24 - - Sara Ekman:

Gott :)

#25 - - Angelix:

Älskar raggmunkar

#26 - - Sarah:

Ser ut som en mysig restaurang :)

#27 - - Pauline Hurtig:

jag gillar inte det :/

#28 - - Jelly:

I love raggmunkar :D Ser ut som att du har det underbart! Ha en fortsatt trevlig kväll!

#29 - - Johanna Utterberg:

Men åh vad smarrigt!! :D

#30 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Härligt :). Varit i Domkyrkan en gång :). Är fint där tråkigt att det var stängt vid erat besök :).

Gillar raggmunk :D

#31 - - Erika:

Uteserveringen ser ju riktigt mysig ut! :D

#32 - - ullie:

ja räcker upp en hand gillar raggmunkar mumms me fläsk till
usch ja inväntar åska de sa det innan kvavt har det varit men inget har kommit ge mej den på att det kommer i morg em o kväll när maken jobbar för ja är RÄDD för åskan suck ..

#33 - - marianne:

Det ser ut att vara ett jättefint och mysigt ställe.
Förr gjorde jag raggmunk ibland, men nu är det massa år sen jag åt det.

Janne är duktig på matlagning, jag brukar säga att man inte får så god mat ens på en bra restaurang...
Valpens ägare har nog inte förstått hur man får sin hund till en trygg och harmonisk vän.

#34 - - Julia:

Raggmunkar är ju så gott!

#35 - - Amanda:

Så fint stället såg ut<3

#36 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag är inte förtjust i raggmunkar, men både syster och make äääälskar dem :D De SER underbara ut <3

#37 - - Ida:

Åh va mysigt det ser ut! :) Evigheter sen jag åt raggmunk!