24 sanningar - Lucka 14 - Ärlighet varar längst

Den egenskap jag uppskattar mest hos andra människor är förmågan att vara ärlig, att vara rak och öppen med vad han/hon tycker och tänker. Något av det värsta jag vet är när människor pratar i cirklar utan att någonsin riktigt säga sin mening. Jag är själv en väldigt rak person och ärlighet faller mig naturligt, jag har svårt att linda in sanning och ännu svårare för att fara med osanning. Mitt ansikte och mina ögon talar ofta sitt tydliga språk om vad jag tycker och tänker innan jag ens hinner säga det dessutom. Kritik som kan uppfattas som negativ är alltid svår att förmedla och jag förstår att människor ibland undviker den men jag kan säga att jag blir tusen gånger mer upprörd över att få höra sådan typ av kritik på omvägar än om personen sagt det till mig direkt. Så för mig är det verkligen en sanning som man säger att ärlighet varar längst.
 
Ikväll är det dags för julmingel med jobbet så det finns en risk att jag inte riktigt har samma närvaro hos er under dagen/kvällen som jag brukar, men jag ska försöka hinna besöka er under dagens pauser.
#1 - - åsa i åsele:

Ärlighet varar längst.
Men att vara ärlig är inte alltid lätt.

Ha en fin dag å en trevlig kväll, kram

#2 - - Dixi Wonderland:

Vilken mysig bild :D

#3 - - Angelica Wåhlin:

Håller med dig helt på den här punkten!

#4 - - moa:

Håller med dig verkligen. Ibland tycker jag kroppspråket visar sanningen mer än orden. hoppas du hade det trevligt på julminglet på jobbet finis <3 .

#5 - - Marianne:

Det där kunde varit min text, folk som inte säger vad de tycker, eller som låtsas vara någon de inte är...USCH!
Men jag antar att du, precis som jag, får en del kritik för att du är för rakt på? Det bästa för såna som du....och jag, är att man slipper falska vänner, för de står inte ut med en...det är bara äkta vänner som gör det...hehe

Ha det så trevligt på minglat,
Kram

#6 - - MALIN:

Hoppas du får en härlig torsdag! Kram

#7 - - Hanna:

Ja gör de det är verkligen så gott 😍 tack det gick frubtavärt bra!

#8 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ja, kritik ska man alltid framföra direkt, men folk är oftast väldigt rädda för det.

Är kritiken konstruktiv borde det egentligen inte vara så svårt :/

#9 - - Louise:

Håller med dig!!!! :)

#10 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Ja du som jag håller med dig om detta! Föredrar helt klart ärliga människor jag med :)

#11 - - MartinaOlsson:

​Hej!

I dagens lucka i min julkalender kan du vinna ett Bean Boozled-spel från Coolstuff! Någonting du tycker verkar roligt? Klicka då på länken nedan för att vara med och delta. Trevlig kväll på dig! :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/72418/julkalender-lucka-14-6/​

#12 - - Annie:

Bra skrivet och jag håller helt med dig!
Ärlighet varar alltid längst annars kan det vara tycker jag. Det brukar oftast "synas" på mig med vad jag tycker eller känner ;)
Vad kul med julmingel! Ha så trevligt<3

Sv: Ja det skulle vara jätte kul om du ville komma på fika! Skulle vara så kul att ses, vi bor ju nära ;) Jag bor rätt nära köpstaden och Mio ;)

Kramar!

#13 - - Netti Starby:

Jag håller med dig och jag förstår inte vitsen med att vara oärlig! Kramis

#14 - - Linnea Kinis:

Ja allt blir så mycket enklare om man är rak och ärlig till varandra :)

#15 - - NICOLE:

Där är jag verkligen tvådelad, jag vill vara rak och säga vad jag menar, men ibland så bara snurras det till.. haha :) Får bli något jag får jobba med! Raka rör =)

#16 - - Linnéa:

Så himla bra skrivit inlägg, håller med till 100% :p

#17 - - Sara Ekman:

Håller med dig!

#18 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Det är så viktigt att vara ärlig

#19 - - Johanna Utterberg:

Håller med dig fullständigt och är också väldigt ärlig med vad jag tycker. :)

#20 - - Tisa:

Håller med! Det är raka rör som gäller!

#21 - - Pauline Hurtig:

jag håller med dig! men det är något jag själv måste bli bättre på..