24 sanningar - Lucka 17 - Få vänner och många bekanta

Tredje advent och endast en vecka kvar till julafton, kan ni förstå att vi nästan är där redan? Min nästa sanning handlar om vänskap och det faktum att jag har ganska få vänner. Jag känner många människor, människor som jag utan problem kan umgås med men det är väldigt få av dem som uppfyller min kravbild på en riktig vän. Jag är väldigt noga med vilka människor jag öppnar upp mig för och urvalsprocessen går ofta väldigt fort. Inom första timmen efter att vi träffats kommer min magkänsla ha talat om för mig om du är en potentiell vän eller inte. Är du en människa jag inte kan tänka mig att umgås med så kommer du med största sannolikhet att uppfatta mig som en osocial jävel och snudd på otrevlig och det är precis så det är tänkt också.
 
Är du någon jag kan umgås med utan att för den delen riktigt vara vänner så ser du nog mig som väldigt trevlig men lite hemlighetsfull eftersom jag inte kommer öppna upp och bli personlig. Som min vän får du dock se många fler av mina sidor men än så länge tror jag inte att någon sett alla... 
17 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Jul, Julkalender, Snö, Vinter, Vänner
#1 - - Netti Starby:

Jag vågar inte heller öppna mig för vem som helst och har hellre få ärliga vänner än många ytliga! Kramis

#2 - - Angelica Wåhlin:

Har också få vänner, även om jag känner många människor :)

#3 - - MartinaOlsson:

Hej!
Jag tänkte bara ta och tipsa dig om att i lucka nummer 15 i min julkalender hittar du en tävling där du kan vinna tre stycken parfymer i olika dofter från Solinotes, som är ett nylanserat märke på den svenska marknaden! Är du sugen på att vara med och tävla är det bara att klicka på länken nedan :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/72455/julkalender-lucka-15-6/

#4 - - Julia:

Ha en bra kommande vecka<3

#5 - - Sara Ekman:

Där är vi nog rätt lika!!

#6 - - Annie:

Vad kul att läsa! :)
Jag är med lite åt det hållet, det tar ett tag innan jag öppnar upp mig ;)
När ska du komma på den där fikan då? ;) *ler*

Kramar

#7 - - Louise:

Så känner jag också med vänner nu för tiden! Vill bara umgås med dom jag verkligen trivs med! :)

#8 - - Tisa:

Det där skulle lika gärna vara jag som skrivit detta.

#9 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Känner igen mig, är nog ganska lika dig i detta.

#10 - - Gabriella :

Är ungefär likadant för mig, jag känner mycket människor men har bara några vänner!!

#11 - - Pauline Hurtig:

vilken vacker kyrka!

#12 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det är samma här - har många bekanta, men väldigt få nära vänner :)

#13 - - Emelie Eriksson:

Vilken kul grej du har med alla luckor, verkligen kul att läsa om! :D

Svar: Vad roligt att du tycker det!:D
Kattis

#14 - - Linnéa:

Ah, vad jag känner igen mig i detta resonemang.

Hoppas att det ömmande i halsen inte är någon förkylning eller så *ah*

#15 - - Linnea Kinis:

åh herregud, bara en vecka kvar!!

#16 - - ullie:

tycker du verkar mysig o go :D
ja hoppas du sliper förkylningen oå o halsen blir bättre. här är det typ som om den inte bryter ut eller nåt mår dåligt o är trött inget händer kram

#17 - - Marianne:

Detta är exakt så det blir när man är dom du beskriver i lucka nummer 14 :)
Jag känner igen det väl....de vänner som står ut med ens rakt-på-sak och ärlighet är de vänner som blir ens närmaste...

Många gånger har jag undrat hur vi skulle trivas med varandra IRL
kram