24 sanningar - Lucka 9 - Chips är min värsta fiende

Jajjemensan, än står bocken och jag hoppas han fortsätter göra det i ett par veckor till. Vi är nu mitt i årets andra adventshelg och vi har kommit fram till min nionde sanning. Jag är otroligt svag för chips och framförallt Sourcream & Onion eller Barbeque. Finns chips tillgängligt så kan jag inte sluta äta, här sparas inte en smula till en annan kväll kan jag säga. Jag behöver inte dipp till eller ens något drickbart  för att påsens innehåll ska försvinna. Om vi sedan lägger till lite choklad i ekvationen så har ni det ultimata receptet för en trevlig kväll, choklad och sourcream & onion chips är en fantastisk god kombo. Och nej, det är inga problem för mig att trycka en påse chips och en 200 g choklad på en kväll och ja, jag mår dåligt efteråt men det är det värt varje gång!
 
På grund av denna extremt dåliga disciplin när godsakerna finns tillgängliga så har jag därför fått jobba med att helt enkelt inte köpa hem dem. Det har visat sig vara enklare att låta bli att köpa än att försöka låta bli att äta så nu för tiden är det ofta jag längtansfullt tittar in i skafferiet efter chips eller choklad som inte finns där. Just idag finns dock lite choklad hemma för att Maxi gav bort askar med choklad till sina kunder denna vecka och när det är gratis måste man ju ta, eller hur? Det är ju inte riktigt samma sak som att köpa hem?:P
#1 - - Znogge:

Själv ogillar jag chips så det är en last mindre. Jordnötsbågar däremot...

Kram

#2 - - MartinaOlsson:

Hej!
Jag tänkte bara passa på att tipsa dig om att du fortfarande har möjligheten att delta i tävlingen som fanns under lucka 4 i min julkalender, där du kan vinna en ansiktsolja från Mossa Cosmetics :) Ansiktsoljan är 100% ekologisk samt vegansk. Något för dig? Klicka på länken nedan för att vara med och delta! Och trevlig helg på dig :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/72248/julkalender-lucka-4-6/

#3 - - NICOLE:

Ja vi får verkligen hoppas att bocken får stå länge i år :) Vi köper i stort sett aldrig hem chips, men när jag väl börjat äta det går det i n t e att sluta äta alltså..

#4 - - Jennifer:

Jag är likadan, börjar jag väl äta så finns där inget stop! haha

#5 - - Linnéa:

Haha, ja jag funderar på om engelsmannen har märkt att jag är intresserad :). Fick aldrig tag i något pubsällskap, men kvällen är ju ganska ung så :p

#6 - - Annie:

Jag är också svag för chips men jag föredrar annan smak på mina ;)
Ja hoppas bocken får stå kvar ett tag nu, så trist när den bränns ner tycker jag ;)

Kramar

#7 - - åsa i åsele:

Tro om det är ett kvinnligt fenomen att just choklad i kombination med chips är svåra att motstå?

En sak jag fortfarande har ett stort sug efter är just choklad.

Poppade popcorn till Elin som lördagsgodis å tänkte vilken tur att jag inte känner begär efter detta då jag står å häller upp de nypoppade popcornen.

Ha en fin fortsättning på lördagskvällen, kram

Svar: Haha ja kärleken till choklad kan mycket väl vara ett kvinnligt fenomen!😛
Kattis

#8 - - Netti Starby:

Chips är verkligen sjukt gott! :-D Kramis

#9 - - Sara Ekman:

Älskar chips! :)

#10 - - Julia:

Ha en super bra söndag<3

#11 - - ullie:

skrattar lite så ja stoppar i mej lite chips just nu gillar det mera än godis faktiskt.
åh lilla bocken gillar han . maken försökte lura mej igår att någon tuttat eld på den han vet att ja blir så sur ha ha .

#12 - - Marianne :

Vad jag hört så finns det en ingridiens i chips som glr att man får mersmak, så det bästa är nog att vara så duktig som du är, och inte köpa hem det. Men choklad är livsnödvändigt ;) det måste alltid finnas minst 2-3 kakor hemma...i mitt skåp finns riktigt mörk choklad....och det går en ruta nästan var kväll .

I går var J trevlig och välvillig, helt underbart att få lite ordning där ute.
Kram

#13 - - My Nordqvist:

Hahaha jag är exakt likadan ;)

#14 - - Alice Lindström:

Gratis är gott :))

#15 - - natalia:

Klart man ska ta om det är gratis ;)

#16 - - Pauline:

äääälskar chips!

#17 - - Tisa:

Åh, jag bor också i Gävle!!! :D
Och skulle lätt också trycka i mig 200g chokladkaka och godis på det (jag är ingen chipsmänniska). haha.

#18 - - sarah :

åh älskar den boken =)

#19 - - hanna:

så fin bild på bocken! :D

Svar: Tackar!:D
Kattis