Pizza och bio

ZzzZ idag är en trött dag kan jag säga....känner mig smått överkörd så tur att det snart är helg och ledigt som gäller. Men igår var det ju kompisdejt med pizza och sen bio, väldigt trevlig kväll med mycket snack och skratt. Väldigt mätta var det sedan dax att bege sig mot SF för att se La la land och nu tänkte jag försöka mig på att berätta vad jag tyckte utan att avslöja allt för mycket om själva handlingen.
 
Men först var vi ju tvungen att plocka liiiite godis i alla fall trots att vi var jättemätta, men vem kan sitta igenom en 2 timmar lång film utan tugga på något?? (alla ursäkter är bra utom de dåliga 😉) Vi hade även bokat plussäten så det fanns gott om plats för oss att sträcka ut benen ordentligt, lyx! Men filmen då?
 
Mia jagar den stora drömmen om att bli skådespelare och Sebastian  är en jazzpianist som lever för att kunna öppna en egen jazzbar. Deras drömmar tar dem båda till LA och Hollywood och snart börjar deras vägar korsas. Du tas med på en två timmars resa genom det bästa av både gamla och nya Hollywood med sån musik och dans att du nästan förväntar dig att Julie Andrews ska dyka upp (ni vet hon från både Mary Poppins och Sound of  music!?). Emma Stone och Ryan Gosling gör sin tredje film tillsammans i och med denna och det syns att de är samspelta och jag tycker de båda gör sina roller bra och filmen är lättsam. Två timmar flyger förbi medan deras jakt på varsin dröm både för dem samman men ibland även tvingar dem gå varsin väg. Du kommer på dig själv med att önska dem allt väl och att bådas drömmar skall gå i uppfyllelse medan du lätt gungar med i filmens medryckande musik. Slutet är smart samtidigt som det nog för många är lite oväntat, jag gillade det då det inte var självklart samtidigt som det på ett sätt är det. Min vän gillade det dock inte och jag tror det är precis så med denna film som med så många andra att den delar sin publik lite i olika läger beroende på förväntningar och tycke. Jag tycker att det är en sevärd film med duktiga skådespelare, må hända kanske den inte riktigt når hela vägen fram till de stora klassikerna genom historien men jag kan definitivt tänka mig att den kommed att vinna ett eller annat pris och skulle inte ha några problem att se den igen. 3,5 av 5 i betyg får den som helhet av mig.
 
Ha en riktigt trevlig fredag nu där ute i vårt kalla land och glöm inte bort att drömmar kan slå in om man jobbar för dem!☺ 
30 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Bio, Film, Godis, La la land, Mat, Pizza, Vardag
#1 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

mysigt! 😊

#2 - - Amanda:

Åh vad mysigt 😃

#3 - - znogge:

Tack för ditt omdöme. Jag har hört många som tycker att filmen är bra så jag skulle gärna se den. Självklart hör det till med lite gott att smaska på under tiden ;-)

Kram

#4 - - Alice Lindström:

Mysigt!

#5 - - Erika:

Låter som en film att se :) Fast det med slutet lät ju sådär, jag gillar bra slut och inga oväntade ^^

#6 - - ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Men du så mysigt :D

#7 - - Emma :

åh va mumsigt!
längesen jag va på bio, men måste gå snart, måste se skönheten o odjuret när den börjar :D

#8 - - NICOLE:

Klart man måste ha något ätbart på bion ;)) Jag måste se den filmen :) Mysig kväll!

#9 - - Jessica Högberg:

Vilken fin recention!! Den vill jag se=))

Svar: Det tycker jag du ska göra!:)
Kattis

#10 - - Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

Hoppas filmen var bra! Idag ska jag också på bio men ska se Vaiana :D

Svar: Det var den!:)
Kattis

#11 - - sandra*:

kul att höra vad du tyckte om den :) jag skulle också vilja se den så får göra det när jag hinner :)

#12 - - Annie:

Å vad jag gillar det sista i ditt inlägg :) Det tror jag med ;)
Kul att höra vad du tyckte om den filmen, håller med gottis är ett måste på bio ;)

Hoppas Du får en fin fredag<3

#13 - - Lillgarden:

Mysigt med bio och pizza!

Sv: Åkt på världens kyla här, ruggigt kallt trots att termometern visa ynka plusgrader! Isande kallt.
Så tacksam att sambon följde med på sonens första UTOMHUS träning på fotbollen, ser inte framemot nästa, haha!

Hoppas ni har en fin fredag!

#14 - - My:

Åh vad mysigt :D

#15 - - Carro:

äntligen helg!

Svar: :D
Kattis

#16 - - Marianne :

Åhhh det låter absolut som en film för mej :) men tror jag får lämna sambon hemma ;)
Haha....det hade nog varit världens dyraste yoghurt...man ska nog avstå att handla när man är hungrig, eller uttråkad som jag nog var igår ;)

Jag måste åka till Sandviken i vår så ett stopp i Gävle skulle jag gärna peta in, jag får försöka få till det på något vis..
Kram

#17 - - Linda:

Åhh vi skall också på bio ikväll men det blir en annan film;)
Svar: Åh ja, den är så himla bra filmen så se den,hihi. Ja vi kan göra ett bokbyte,tihi;)

#18 - - Days by Johanna:

Låter som en helt klart sevärd film!

Svar: Absolut!:)
Kattis

#19 - - trisiaa:

Åh mys med bio :D

#20 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!

#21 - - Photo by E M E R E L L A:

Mumms vad godis sugen jag blev nu :D

Svar: Hehe sorry!:P
Kattis

#22 - - Gabriella :

Åh så gott med pizza!!

#23 - - Julia Persson:

Mysigt!

#24 - - ullie:

men tack va rar du är
är oxå helt trött ändå sov ja lite då ja kom hem fattar inte suck ..
lugn o ledig helg hoppas ja på här
önskar dej en fin fortsättning på helgen kramar

#25 - - Henrik Olsson:

Ja, drömmar kan absolut slå in! :)

#26 - - Liene Svärd:

sv: Mja blev visst förkyld ändå, så det blir stanna hemma under helgen.

Så gott med pizza!

Svar: Äsch då, krya på dig!!<3
Kattis

#27 - - Linda:

Nämen gud så mys!

#28 - - Ellen Gräntz:

Åh, den filmen skulle jag vilja se! Kul med musikal ju.

#29 - - Linnéa:

Åh mysigt. <3
Jag måste se den filmen :)

#30 - - Ida Lindborg ♡:

Gott!