Sovmorgon någon?

Lördag och veckans bästa chans för en härlig sovmorgon...synd bara att någon glömde bort att tala om det för hankatten här hemma. Tidigt, och jag menar verkligen onormalt tidigt, vaknar jag av att mitt huvud sitter fast i kudden. Min lilla pojke, som inte är så liten längre, har börjat med ovanan att dela kudde med mig vilket innebär att han lägger sig så tätt inpå att mitt hår fastnar under honom och ni kan ju tänka er hur det känns när man ska vända på sig. Här kan man ju tro att det bara är att flytta på honom och somna om och visst om det inte vore så att han kommer tillbaka efter ca 5 minuter igen. Imorse lade han även till med att försöka tvätta mitt hår, är det någon av er andra kattägare där ute som känner igen detta beteende och kanske vet vad det kan bero på??
 
För övrigt övade jag mitt tålamod och fokus igår när jag försökte fånga dessa spelevinkar på bild...höll även på att få hjärtklappning en sväng när jag helt plötsligt fått sällskap där i skogen av ett av stadens orginal. Jag hade musik i öronen och han bara dök upp från ingenstans och ställde sig och stirrade lite snett på mig och fåglarna...creepy men harmlös.
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

my gosh, inte kul när man får oväntat creepy sällskap.

Svar: Lite läskigt!
Kattis

#2 - - Days by Johanna:

Hihi tokiga katt :)

De där små fåglarna är inte alltid lätt och få på bild.

#3 - - Annie:

Vi är kattvakter då och då åt 2 kisse herrar och den ena har en del hyss för sig ;)
Han vill gärna stoppa några hårstrån i munnen och dra i dem ;) haha :)
Men har nog aldrig varit med om att han vill tvätta mitt hår, haha kanske han vill vara snäll och hålla dig ren också .. ;)

Kramar

#4 - - Linda:

Åh nej sovmorgon förstörd av katten :/ Surt!
Svar: Åh den var grymt bra, kan det bli annat när det är Vin Diesel,hihi. Nope det var jag som valde filmen. Min kära fästman gillar egentligen inte denna typ av action. Denna gjorde sig grymt bra på bio med 3D o allt! Åh jag fick mig sovmorgon, så himla härligt!

#5 - - Alice Lindström:

Vad fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#6 - - Zyllah:

Haha. VIlken hel underbar katt. Min hade gärna fått lägga sig på kudden bredvid mig, för jag har inte jätte mycket hår han kan lägga sig på. <3

#7 - - Sussi:

Min förra katt (Tessie) sov också på huvudkudden, fast hon hade en egen bredvid min. Det blev lite sura miner när jag träffade min nuvarande sambo. När han sov över hos mig så böt vi ut hennes kudde mot hans. Det uppskattades inte av Tessie ;)

Svar: Haha kan förstå att hon blev sur då!!
Kattis

#8 - - Heléna:

Hahaha... känner så väl igen kattbeteendet! När min hankatt levde så gjorde han också så där! Han lade sig nästan på ansiktet på mig och tvättade mig och brydde sig inte det minsta om när på dygnet det var. Han trodde att jag var hans egendom som han skulle ta hand om - tvätta mig och skydda mig :D Blev dock lite tröttsamt när man ville sova ;) Så fina bilder :D Creepy med åskådare... Hoppas du får en underbar helg Kattis :D Kram <3

#9 - - Erika:

Men nej, söt kisse! Vet inte vad det beror på, våra katter ligger antingen på magen eller nere vid fötterna :)

#10 - - Boel:

Härligt med sovmorgon :)

#11 - - Henrik Olsson:

En sovmorgon då och då är ju aldrig fel, men jag får vänta några dagar till innan jag kan njuta av en! :)

#12 - - ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Hehe låter som en sisådär morgon för dig :). Fina bilder i alla fall :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#13 - - Hanna:

Fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#14 - - Jessica Högberg:

Läskigt men värt, du fick ju fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#15 - - sandra*:

känner så igen mig, En av mina katter(Som bor hos kvar hos mamma nu) Hon ska alltid ligga i mitt ansikte och så slickar hon alltid mig i ansiktet haha, men det är såååå mysigt när katterna vill ligga nära tycker jag <3

Svar: Ja det är ju det...så länge man inte försöker sova!:P
Kattis

#16 - - Znogge:

I dag sov jag faktiskt till halv tio och det behövdes även om det inte alls blev någon sen kväll i går. Vissa personer känns lite obehagliga att möta även om man vet att de är helt harmlösa.

Hoppas du får en bra kväll!

#17 - - marianne:

Min katt lägger sej PÅ mitt ansikte...som sagt, katter är egensinniga!
Jag fick också sovmorgon...men blev väckt halv sju av kattskrället, staplade ner för trappan och släppte ut honom och sen somnade jag om.
Ser inte så bra, men visst är det en liten nötväcka på fotot?

Ja det är bäst att vara ute i god tid så passet är klart när man ska iväg.....jag hatar att vara ute i sista minuten så försöker få honom med i planeringen )
kram

#18 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#19 - - Natalia:

Jättefina bilder :D

Svar: Tackar!:D
Kattis

#20 - - Sara Ekman:

Haha katter alltså, de är för roliga :D

#21 - - Carolina Thoor:

Jätte fina bilder! Och ja, creepe är ordet med den där mannen, haha. Skönt att han var/är harmlös!
Jobbigt med katten... Det kan inte vara så värst kul och ja, jag kan föreställa mig hur det känns då min kille ibland har legat på mitt hår då jag hade långt och jag vaknade och isch skrek på honom för att det gjorde så ont ^^,

Sv; jo, men det tycker jag absolut att du ska ta och göra! Jag älskar också tecknade filmer och den här var/är så sjukt bra och så rolig :D

#22 - - Carolina Thoor:

Sv; glömde svara på det du skrev. Ja, det var en slags förhandspremiär fast ändå inte. Det är lucia movie night och det innebär att man då ser tre filmer under loppet 23.00-06(eller 07).00 och det är filmer som ännu inte har kommit ut på bio! :)

Svar: Aha då förstår jag!:)
Kattis

#23 - - Gabriella :

Så jobbigt att det inte blev någon sovmorgon!!

Svar: Lite grann då!:P
Kattis

#24 - - JoJo:

haha nej men vad drygt att han har börjat så. :P speciellt när man har sovmorgon och vill sova ut.

Svar: Eller hur!? Att det alltid ska krocka så!!:P
Kattis

#25 - - patricia:

Fina bilder :D

Svar: Tackar!:)
Kattis

#26 - - Photo by E M E R E L L A:

Riktigt fina bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#27 - - deninrekampen:

Sv: Jag hade en jätte bra fredag. Njöt verkligen utav dagen! Mår dock sämre idag, men jag tänker tillbaka på gårdagen och hoppas att en sådan dag kommer snart igen!

Inte lätt när man blir trött sådär ;)

Hoppas du har en bra lördagskväll! :) Kram

#28 - - NICOLE:

Haha aww :) Hoppas dagen blev bra ändå :D

#29 - - NICOLE:

SV; Angående löpschemat ;) Nää jag har inte skrivit ut det i bloggen! Utan jag har tagit hjälp av proffesionellt tillsammans med egen förmåga/utbildning för att jobba på ett bra sätt för att kunna vara med i lopp =) Hjälper dig gärna om du vill ha tips :)

#30 - - Ida:

Nej men gud vad segt, hoppas du får sova ut imorgon! Kram <3

#31 - - ullie:

hi hi jo alla våra 4 tycker om att slicka i håret särskilt då man inte vill :D
ha ha jo vi tänkte just på det dela ? =) Skulle nog inte få mycket tid att bo där då .. men gud vilket pris :s fin söndag

#32 - - Anonym:

ofta beteer sig djur så v ren kärlek :D

Svar: Ja det är ju det man hoppas!:D
Kattis

#33 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Haha men nej så tråkigt att bli väckt på det sättet när det fanns chans till sovmorgon ;)

#34 - - Linda:

Jag sov till 9 idag, wow så skönt!

#35 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Jobbigt att han väckte dig!

#36 - - Liene Svärd:

Tack :) Längtar tills jag blir frisk.

Fina bilder. Älskar att fota fåglar.

#37 - - Linnea Aurora:

Alltså din katt!! <3333

Svar: Han är underbar...för det mesta!😉
Kattis