Resetips - Barcelona - Arenas och Happy Rock Bar and Grill

Efter den magiska fontänen så valde vi att gå mot Poble Español som är en utställning som samlar hela Spaniens själ i form av arkitektur, hantverk och kultur på en plats. Det är som en inhängnad by att promenera igenom och här hölls en av stadens största nyårsfester. När vi dock såg kön utanför biljettkassan så beslöt vi oss för att istället gå tillbaka mot Plaza Español och shoppingcentret Arenas. Ett center med 6 våningar innehållande butiker, restauranger, bio och museum och på våning 4 hittar ni Happy Rock Bar and Grill.
 
Här beställde vi fårostsallad med tomater och dadlar och ännu en gång dök blåbärssylten upp...
 
Sedan blev det fajitas med både grillat fläskkött och kyckling på en bädd av grillade grönsaker. På en separat tallrik serverades, som ni ser nedan, guacamole, ost, gräddfil, sallad och tomater. Sen var det bara att plocka bröden fulla och mumsa i sig och gott var det, det bara smälte i munnen.
 
Efter lunchen åkte vi sedan upp till takvåningen och njöt en stund av utsikten ni inte får missa om ni kommer hit.
 
Efter denna lunch begav vi oss sedan tillbaka till hotellet för att vila lite innan kvällens kommande festligheter...vad än det skulle bli.
#1 - - Sara Ekman:

så gott :)

#2 - - sandra*:

Lunchen såg ju hur god ut som helst, och så fina bilder, hur är shoppingen i barcelona,? priser / utbud? skulle vara kul om du gjorde ett sånt inlägg eller så, och visar lite shopping om du köpt något? :) kram och trevlig helg till dig med <3

#3 - - Ida Lindborg ♡:

Så gott!

#4 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!

Svar: Tack snälla!☺
Kattis

#5 - - A M:

Tack, vad kul att du är med och tävlar! :D

#6 - - elin:

Sv: Det var verkligen super gott också! :)

#7 - - Matilda Berlin:

Men guu vad gott det såg ut! =)

#8 - - Gabriella :

Åh jag vill såå gärna åka utomlands när jag ser dina bilder!!

Svar: Hehe gört!😀
Kattis

#9 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Alltså wow! Nu önskar jag mig nästan en storvinst så jag får resa dit ;)

Svar: Håller tummarna för att det blir så!☺
Kattis

#10 - - Liene Svärd:

Vad kul inlägg :D

#11 - - Carolina Thoor:

Mysigt ju! :D

Sv; jo, det har funnits några dagar den här veckan som har varit kämpiga att ta sig upp ur sängen. Men jag har ändå aldrig riktigt problem att ta mig upp tidigt. Hellre det än att komma hem vid 22.00 ^^, så dagpass passar mig perfekt och försöker då klaga så lite som möjligt ;)

Jaså okej. Det stod en massa namn i triumfbågen minns jag, typ kändas namn eller typ soldaters namn eller liknande. Gjorde det också det i Spanien?

#12 - - Anonym:

mumsigt det ser ut :)

#13 - - NICOLE:

Häftigt :D

#14 - - NICOLE:

SV Glömde svara på din fråga! Luleå är vi i =)

#15 - - Moa:

haha altså, maten <3 <3 <3

Svar: I know!😀
Kattis

#16 - - Ellen Gräntz:

Fårostsalladen där uppe lät ju supergod!

#17 - - MALIN:

Älskar maten i Barcelona! Sååå underbar! Kram

#18 - - Amanda:

Älskar dina resetips!

Svar: Så kul att höra! Tack snälla!☺
Kattis

#19 - - marianne cargus:

Så roligt att fira nyår med er i Barcelona, jag ser fram emot kvällen ;)
Det känns lite konstigt med blåbärssylt i maten, men vi har ju gelé och lingon så varför inte?


Svar: Hehe eller hur!?☺
Kattis

#20 - - Linda:

Åh, fint!

#21 - - jessy:

Va mysigt!