Resetips - Barcelona - Parc Guell

Så under denna dag, den andra dagen av detta år, hade vi hittills hunnit se många vackra byggnader, shoppat och ätit god lunch. Vid det här laget trodde jag faktiskt att sambo skulle vara nöjd eftersom vi redan avverkat drygt en mil men istället frågar han om det är något mer stopp jag skulle vilja avverka denna dag. Så klart vill jag göra ett återbesök i Parc Guell så vi börjar ytterligare en vandring upp upp upp! Helt ärligt hade jag glömt vilken lång uppförsbacke det är till parken!:P
 
Men vi är inga som ger upp utan har man påbörjat en vandring så vänder man inte om så väl upp vid parken ställer vi oss i kö för att köpa biljetter som går på 8 euro per vuxen.
 
Sakta men säkert rör sig kön framåt och helt plötsligt ser jag en skylt med texten "Next group 17:30" och tittar på klockan som endast visar 15:45. Jag går fram till en av entrévärdarna och frågar om man verkligen måste vänta till 17:30 för att gå in i parken, han nickar och tillägger även att det endast finns ett fåtal biljetter kvar men att vi gärna får köpa biljetter till morgondagen. Haha vilken miss säger jag bara och rekommenderar er starkt att köpa era biljetter innan och kolla upp entrétiderna. Vi, vi välde att kliva ur kön där och då och promenera ner ca 1,5 km till närmsta tunnelbanestation för att åka "hem". Jag har dock besökt denna park tidigare och lovar er att den är vacker!:D
 
#1 - - Henrik Olsson:

Det är bra och veta att man ska köpa biljetter i förväg! :)

#2 - - Annie:

Härligt att höra att ni inte gav upp ;)
Kul att ni fortsatte :)

Sv: Misstänker att det var såsen i mackan som magen reagerade på, den var nog för stark ..
Ah katter är så underbara :)

Kram :)

#3 - - Linda:

Åh så fint!

#4 - - Moa:

Blir lite avis på allt vandrande ni gör där borta 😉❤

Svar: 😊
Kattis

#5 - - marianne:

Utifrån ser det ut som en väldigt vacker och välbesökt plats.

Tips om du gör biffarna....det behövs mycket mer kryddor i grönsaksröran

#6 - - jessy:

Ser mysigt ut!

#7 - - Hanna:

Gör de! Du kommer inte bli besviken filmen var grym :d

#8 - - Ida:

Mäktiga bilder!! :)

#9 - - Johan:

Haha, ja, det var ju en liten miss kanske ;)
Men det är alltså som guidade turer där inne i parken?

SV: Ja det känns bra inför det kommande året får jag faktiskt säga! Efter mitt uppehåll under förra året så känner jag att motivation och energi är rejält påfylda :)

Det du nämner är väldigt snarlikt det som de flesta av mina intervjuobjekt också pratade om, särskilt att synen på sig själv har förändrats efter att man kraschade och att man prioriterar sig själv på ett helt annat sätt än tidigare. Det är inte alls konstigt att man kraschar till slut när man lever på det sättet. Alldeles för många gör det idag, man är stark lite för länge, tills det inte går mer och då faller man, skäms för sin svaghet, som ju egentligen inte all är någon svaghet.

Hur tror du att man kan förebygga och sprida kunskap om stress och utmattningssyndrom för att minimera antalet sjukskrivningar?

Ja det är det verkligen! Att ta en promenad sådär är bådaeskönt och avslappnande, minskar stress gör det också :)

#10 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Älskar såna här gamla byggnader :)

#11 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Åh vad surt med tiden :(

#12 - - Anonym:

asså dina bilder !!!!! Barcelona måste jag till!!! :)

#13 - - Heléna:

Tråkigt att ni inte kunde komma in :( Tur att ni hade varit där tidigare :D Kram <3

#14 - - Matilda Berlin:

Jösses! Att det kan vara sånt tryck... så tack för tipset! Åker jag någonsin dit ska jag se till att vara i tid ;) Kram

#15 - - Photo by E M E R E L L A:

Tack snälla det hoppas jag med :)

Åh vilka häftiga byggnader!

#16 - - Znogge:

Men vilken otur när ni hade vandrat hela vägen upp. Desto större tur att du varit där innan och sett parken.

Kram

#17 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#18 - - Erika:

Ser ju verkligen superfint ut :)

#19 - - FREEDOMtravel:

Den parken missade vi tyvärr när vi var där ...

Svar: Attans då...det får bli nästa gång istället då!☺
Kattis

#20 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh så fint, tråkigt att ni inte kom in! :(

#21 - - JoJo:

åh det är så härligt att resa! :D

#22 - - Tilda Barkselius:

Åh nej vilken osis att det var en sådan kö, tur att du hade varit där förut :)

#23 - - Sara Ekman:

Men vad synd att det var så lång väntan! Förstår att ni gick tillbaka när du ändå redan varit där :)

#24 - - Gabriella :

Fina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#25 - - Jessica Högberg:

Nej så tråkigt, men fina bilder fick du i alla fall!

#26 - - My:

Åh så fint!

#27 - - Linnea Aurora:

Men åhhh, irriterande! Plus, älskar formerna på byggnaderna i det här inlägget- påminner mig om de där vågiga vaserna ca alla människor i Sverige köpte på IKEA under 00-talet! ;))

#28 - - Kaffehörnan:

Wow så roligt, fina bilder

Svar: Tackar!☺
Kattis