Färgsprakande natur

Något av det jag gillar absolut bäst med att vara i södra Europa är alla vackra färger som naturen bjuder på, framförallt under sommarhalvåret. Sen är det ju alltid trevligt att fota massa vackra blommor.
 
Själv är jag väldigt kass på att namnge alla dessa blommor men om någon av er som läser detta kan namnet på alla dessa läckerheter så får ni gärna tala om det för mig!
 
Jag är egentligen rätt säker på att jag kan namnet på växterna både nedan och ovan men när jag sitter och skriver så står det helt still så hjälp mig gärna nu.
 
#1 - - Pink Unicorn Metalhead:

Det var en riktigt grym helg! >( [[h vad fina bilder! Älskar blommor!

#2 - - Linda:

Wow så vackert!

#3 - - Natalia:

Jättefina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#4 - - Annie:

Underbara blommor!:)
Jag gillar också att fota blommor och natur, så härligt :)

Kramar

#5 - - elin:

Så fina bilder!<3

Svar: Tackar!😀
Kattis

#6 - - Znogge:

Bougainvillea och hibiskus är jag tämligen säker på men resten låter jag vara osagt ;-)

Kram och ha en fin måndag!

#7 - - Linnea Kinis:

det finns så mycket fina blommor :)

#8 - - Netti Starby:

Så himla vackra blommor och jag är också dålig på blommor! :-D Kramis

#9 - - marianne:

Jaaadu.....Hibiskus är väl den första och sista? Bougainvillea och Clematis har du väl med? Jag känner igen de flesta men lika som för dej så har namnen försvunnit i hjärnans vindlingar.

Hoppas din dag blir som du tänkt...att bara vara och ta den som den kommer....
kram

#10 - - Bella:

Håller med, det är så vackert där!

#11 - - Denise:

Det är verkligen fantastiskt med alla blommor som finns överallt <3

#12 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag vet aldrig vad växterna heter, men älskar att bara stirra in i dem :D

#13 - - Sandra SG:

åh naturen är så himla vacker! :D SÅ fina färger på blommorna!

sv: Jag fick inte mkt sömn men värkar som är kvar med långa mellanrum än. Men vi får hoppas det sätter igång snart :D

#14 - - Days by Johanna:

Så fina blommor, namn är jag med kass, jag bara fotograferar för de är fina, liksom du :)

#15 - - Asylmamma:

Har ingen aning om vad den heter men för mig är den nästnedersta blomman Sydeuropa 😍😍

Svar: Verkligen!:D
Kattis

#16 - - Aamnda:

Gu så fina blommor :)

Svar: Eller hur?😀
Kattis

#17 - - Linda:

Fantastiskt fint verkligen, älskar de röda hibiskus om jag inte minns fel.
Svar: Åh men lyllo dej att detta har undgått dig, det har tagit över hela mitt instagram flöde, blir galen snart,haha.
Hihi ja det kanske är ganska uppenbart ja;)

#18 - - Nimo:

Åh håller med dig! Så vackra färger!

#19 - - Linnéa:

Hihi, ja det är sååå mysigt att bli moster en gång till... och en tös - har redan inhandlat en massa rosa bebiskläder *oops*. Imorgon får jag nog se hjärtat <3

#20 - - Sarah:

Jättefina bilder :)

Svar: Tackar!:D
Kattis

#21 - - NICOLE:

Gaahh så fint =)

#22 - - Åsenslantliv:

Så vackra bilder!

Svar: Tackar!:D
Kattis

#23 - - My:

Sååå fint :D

#24 - - Johanna Utterberg:

Så vackra blommor på bilderna, det är verkligen fint med färgsprakande natur! :)

#25 - - Amanda CL:

Åh blommor!
Jag inbillar mig att jag är rätt bra på namnen men ja :P

Den näst sista är jag rätt säker på är Bouganvilla

Jag tror att den sista och första bilden är samma sort men vad de heter kommer jag inte på nu :P

Kan den nästandra vara Blomman för dagen?

Däremot den gula på trädet med ärtskidor har jag nog aldrig sett förut!

Kram

Svar: Tackar!:D
Kattis

#26 - - Amanda CL:

Nu! Första och sista måste vara hibiskus!

Svar: Tack! Letade förbrilt i minnet efter det namnet!:D
Kattis

#27 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Naturen har alltid mycket färger att erbjuda :)

#28 - - Gabriella :

Såå himla fina bilder!! <3 Kramis

Svar: Tackar!:D
Kattis

#29 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Vilka fina bilder 😍

Svar: Tackar!:)
Kattis

#30 - - Johan:

Det är sådnt där jag kan sakna att kunna se... vackra views runtom i världen, byggnader, solnedgångar osv...

SV: Det känns väldigt bra att vi fortfarande kan vara vänner, det känns, lite som jag skrev, som en seger bara det, men det förtar ju ändå inte känslan av att det känns väldigt konstigt och tomt just nu. Jag tror dock att det kommer bli bra med tiden, det är jag säker på.

Ja, sömnen är inget vidare kul. Det har blivit bättre nu, men jag sover fortfarande för lite varje natt, så nog skulle jag behöva några nätter med tio-tolv timmas sömn... får hoppas på det nu inatt! :)

Ja jävlar, det blir ju väldigt mycket minnen och upplevelser ni har tillsammans då, både vardagliga och resemässiga. Häftigt!

Haha ja, då vet jag iaf vad jag ska testa när jag åker till Grekland någon gång :P

#31 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Vilka färger! Älskar naturen just av den orsaken. Kram

#32 - - Ida:

Fina blommor :)

#33 - - Heléna:

Hahahahaa... jag fick helt hjärnsläpp nu jag som brukar ha stenkoll på växter ;) Den första och sista ser iallafall ut som olika sorters hibiskusar och den näst sista är definitivt bougainvillea (vilket jag äntligen har lärt mig att stava till...) Visst är det underbart med dessa färgsprakande blommor :D Kramar fina Kattis <3

#34 - - ullie:

ja men gud HUR fina är de egentligen då ? Så vackra o vilka färger ja
nä tyvärr dåli på det oxå men nån hibiskus kanske ?

#35 - - Linnéa:

Haha, nä det är inte så svårt att köpa små söta rosa bebiskläder, man vill ha allt <3