Resetips - Karpathos - Mama Sofia taverna

Andra dagen på denna ö inleddes med ett pass på hotellets gym och sedan rakt ner i havet för ett dopp och alla vet väl att träning och bad gör en ganska hungrig? Vid hamnen strosade vi därför runt och letade efter ett ställe att slå oss ner på när sambo får syn på en söt äldre dam vid en av tavernorna. Vi står en bit ifrån och hon ler mot oss samtidigt som hon gör gester med både huvud och hand för att få oss att komma närmare. När vi vänder oss i hennes riktning gör hon snabbt ordning ett bord åt oss och det är tack vare hennes kaxighet som vi denna dag äter lunch på Mama Sofia. 
 
Vi inleder med lite bra och en god röra till vinet och beställer sedan in saganaki, tzatziki, panerad aubergin, köttbullar och ytterligare en oströra som jag glömt namnet på. När sambo gjort beställningen och avslutar med "I think that's it" säger vår kära dam "Yes it's enough or you will be fat". Alltså denna störtsköna dam gör verkligen vår lunch och maten hon serverar oss smakar utmärkt.
 
29 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Grekisk mat, Karpathos, Mat, Resa, Tips
#1 - - Asylmamma:

Haha! Vilken klockren kommentar 😂👍🏻

Svar: Haha eller hur?
Kattis

#2 - - frida christina:

Bra tips och maten ser otroligt god ut!

#3 - - Bella:

Panerad aubergine? Gud vad gott!

Svar: Så galet gott!🙂
Kattis

#4 - - Norahsmamma:

Härligt det ser ut!!!

#5 - - Natalia:

Men gud så mycket gott!
Kan förstå att den bilden får dig att längta tillbaka. Så skönt att vara hemma och lata sig ett tag till. Vart var det ni skulle åka till i Kefalonia? :)

#6 - - Henrik Olsson - Föreläsning:

Mums! :)

#7 - - elin:

Åh vilken bra tips!<3

#8 - - marianne:

Gym och ett dopp i havet, vilken underbar start på dagen...den där damen visste hur hon skulle få sina gäster att trivas...haha det är väl stenhård konkurrens om gästerna så det gäller att bjuda på det där lilla extra av sej själv :)

häftigt med båten :)
skogen ger alltid sån ro...oavsett årstid, men jag njuter lite extra av fågelsången nu.

ha en finfin dag,
kram

#9 - - Netti Starby:

Oj vad gott det ser ut och där skulle jag också vilja käka! :-D Kramis

#10 - - Amanda:

Å allt såg ju så himla gott ut, tack för tipset<3

#11 - - åsa i åsele:

Den kvinnan lär klara sig bra här i kampen om turister,
vissa människor är ju perfekta där de befinner sig.

#12 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

HAHA, älskar henne, som gör och säger som hon känner för!! Sakanaki är sååååå gött dessutom :D

#13 - - Annie:

Vilken härlig dam och maten låter ju verkligen(och ser god ut ;) ;)
Vilket mysigt ställe, såna ställen gillar jag :)

Hoppas du får en bra onsdag, så här mitt i veckan ;)<3

#14 - - Cindy:

Ååh herlig!! 😍

#15 - - Frida G Svensson:

jag har precis varit på Kreta, och MATEN! My god! Everything!

Svar: Haha ja precis så är det!😀
Kattis

#16 - - Znogge:

Men precis den sortens luncher älskar jag att äta när jag är i Grekland. Men vi får kanske besinna oss lite när vi är där ;-)

Kram

Svar: Haha nejdå på semestern behöver man inte besinna sig!😉
Kattis

#17 - - NICOLE:

Men alltså herregud så härligt!!! åh :)

#18 - - ullie:

men så mummisgt det såg ut
Tack snälla du ...ja de är ett par riktiga sötnosar de där tv =)

#19 - - Gabriella :

Ser riktigt gott ut!! 😍

#20 - - Denise:

Haha vilken skön kommentar av henne! :'D

Svar: Haha eller hur?:D
Kattis

#21 - - Linda:

Blev väldigt sugen på vin just nu, haha!
Svar: Eller hur, ingen fara gör dina inlägg och kläm in denna när du har tid, helt ok ;) Förstår dej ;) Ja alltså och det går heller inga direktflyg, men vecka 38 torsd-söndag så bär det av någonstanns. Är det då vi möts tro?

#22 - - Days by Johanna:

oh nu blev jag sugen på vin. Attans jag inte har något hemma. :( Får nog åka och köpa hem lite till helgen..

Vilken söt liten tant och härligt med uppriktighet.

Svar: Ja till helgen måste du skaffa lite vin att smutta på!:)
Kattis

#23 - - Louise:

Såg väldigt smarrigt ut 😊

#24 - - Linnéa:

Ah, sååå :)

Tönsberg ligger på östra sidan av Norge, tar bara 3 timmar från mig med bil - världens liv på sommaren <3

#25 - - Sara Ekman:

Gott :)

#26 - - MALIN:

Åh, vad jag saknar Grekland! Kram

Svar: Jag med!!!
Kattis

#27 - - Erika:

Det lät som en riktigt härlig dam :)

#28 - - Carro:

mums :D

#29 - - Angelica:

Åh, dit skulle jag vilja åka!