Resetips - Karpathos - Socrates apartments

Vi gjorde som bekant en tidig kväll första dagen i Pigadia och detta var hotellet vi bodde på denna gång, ett lägenhetshotell vid namn Socrates. Hotellet ägs av en fantastiskt trevlig familj som hjälper dig med det du kan tänkas behöva och gör det med ett stort leende på läpparna. Chrisa i receptionen gav oss ett fantastiskt välkomnande och visade oss allt vi ville se på hotellet bara vi bad om det. Hon gav oss även bra tips och bad oss höra av oss nästa gång vi åker till Aten för hon ville gärna mötas för en fika då.
 
Varje lägenhet är utrustat med detta lilla kök med två plattor, vattenkokare, kaffebryggare, smörgåsgrill, kylskåp, en stekpanna, två kastruller, lite bestick, glas, koppar, tallrikar...ja egentligen allt du behöver för att laga enklare måltider. Rent och fräscht men för att kunna diska behöver man köpa lite eget diskmedel och svamp.
 
Sängarna är grekiska, alltså helt utan bäddmadrass, men efter två nätter hade jag vant mig ganska bra och tyckte den var helt ok att sova i. Sambo däremot tyckte den var för hård och obekväm hela veckan så jag antar det är väldigt olika hur väl man gillar denna säng...eller så är det bara så att jag har lite mer fett att ligga på som gör det mjukare.
 
Hotellet har ett så kallat Fitness area och av erfarenhet så hade vi inte några stora förhoppningar men ack så överraskade vi blev när vi fick se lokalen nedan. Här går det alldeles utmärkt att genomföra träningspass och fläktarna kyler lokalen bra när svetten börjar rinna. Allt från fria vikter och ställningar för både benböj och bänkpress till löpband och chins/dips-ställning finns här så det är absolut ingen falsk marknadsföring i hotellets beskrivning.
 
Hotellet består av två byggnader som har balkonger i alla riktningar och detta blev vår utsikt denna gång. Hotellet ligger ca 150 meter från Pigadia beach och närmsta Minimarket samt en ca 7 minuters promenad från hamnen i Pigadia vilket ger väldigt lugna omgivningar och tystnad på natten. Perfekt läge för vår del i alla fall.
 
Mellan de två byggnaderna finns även ett poolområde och vid receptionen en poolbar där du kan beställa dricka och enklare snacks. Är du jättetrött en dag kan du även be hotellet om hjälp så beställer de mat åt dig från någon närliggande restaurang så du kan äta på plats. Här kan du även köpa ett 6-pack med 1,5 liters vattenflaskor för 4 euro vilket var väldigt tacksamt för att slippa bära så långt. Poolen är som djupast 1,70 meter men har även en grundare barnsektion för de mindre. Bilden nedan är tagen under ganska tidig förmiddag och under dagen lyser solen över hela området så solstolarna var ganska populära hos hotellets övriga gäster.
 
Sumerat kan vi säga att återvänder vi till Pigadia någon gång i framtiden så kommer vi garanterat att boka detta hotell igen om möjligheten finns, med andra ord får det ett högt betyg.
28 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Hotell, Karpathos, Resa, Socrates, Tips
#1 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vilket fint hotell! :)

#2 - - Linda:

Ser supermysig ut!

#3 - - Znogge:

Härligt att ni var nöjda med hotellet. Det kan vara lite av en djungel att hitta rätt...

Kram

#4 - - Boel:

Härliga bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#5 - - Netti Starby:

Åh vilket härligt hotell och det ser jättefint ut! :-D Kramis

#6 - - Bella:

Så mysigt det ser ut!

#7 - - elin:

Bra tips och så fint det såg ut<3

#8 - - Hanna:

tack fina du, ja jag tänker fortsätta även om de är tråkigt och kämpigt när man inte ser nå resultat men så är de när man är gravid hehe :)

#9 - - Amanda:

Så härligt med bra bemötande :)

#10 - - Natalia:

Så fint :)

#11 - - NICOLE:

Det är så viktigt med hotell och att allt känns bra :)

#12 - - Biggeros:

Visst känns det bra att återvända till ett hotell när det uppfyller allt det där som känns viktigt. Jag gillar även när det ligger lagom distans från alla närliggande restauranger och affärer. Pool eller havet i närheten är ett måste. Det ser jätte fint ut!!Tack för ett bra tips// kram

#13 - - Veiken:

Det ser väldigt snyggt och fräscht ut. Blir man dessutom väl bemött så lägger man till en stjärna eller två. Jag älskar min hårda säng i Thailand. Jag säger alltid "åh, min goa säng" när jag lägger mig den första kvällen! :)

Svar: Ja jag tyckte sängen var riktigt skön när jag väl vant mig efter någon natt...har funderat på om jag borde skaffa mig lite hårdare säng hemma också!☺
Kattis

#14 - - Linnéa:

Åh, det ser riktigt härligt ut det där :p

Ja, om inte annat så är norska Tönsberg en livlig stad på sommaren :)

#15 - - Josefine:

Ser så fint ut!

#16 - - Sussi:

Det såg ut att vara ett trevligt hotell :)
Men jag måste säga, när jag är på semester så ser jag inte insidan av ett gym någonsin. Nä, det är det sista jag tänker på då haha

#17 - - Carolina Thoor:

Åh vad roligt att bo på ett lägenhetshotell & vad underbart det ser ut. Dock jobbigt med hårda sängar, men det låter ändå jätte mysigt och trevlig personal :D

Sv; tackar! Det förstår jag att han gör. De har jättefina utbud :D

#18 - - Denise:

Härligt att ni var nöjda! :D

#19 - - Days by Johanna:

låter som ett mysigt hotell

#20 - - Sara Ekman:

Så trevligt! :)

#21 - - Julia Persson:

Ser underbart ut ;)

#22 - - Emilia:

Åhh hotellet ser ju helt underbart ut!! *.*

#23 - - MALIN:

Vad fint det ser ut att vara! Kram

#24 - - Angelica:

Ser ju supercharmigt ut!

#25 - - marianne:

Vilket fräscht gym!! Allt på hotellet ser så rent och fint ut...
lägenhetshotell är bra, där man kan laga till frukost eller en enklare kvällsmat om man är sugen... där vi brukar bo på Jylland, är det andra som lämnat diskmedel, kaffefilter, lite kryddor och såna småsaker....
Hoppas sambon inte fick för dålig sömn eller ont i kroppen av sängen.
ha en fin dag,
kram

#26 - - Amanda CL:

Ser jätte mysigt ut! :)
Vad jag längtar efter att resa nu!

#27 - - Johan:

Det låter ju kanonbra!
Får jag fråga vad ni fick betala för det, på ett ungefär?

SV: Tack så mycket! Det känns väldigt bra faktiskt! Det händer mycket nu :)

#28 - - Felicia:

Fina bilder! Kolla gärna in min blogg om du gillar resor :* x

Svar: Tackar!☺
Kattis