Resetips - Karpathos - Taverna Meltemi

Vi börjar väl från början tänkte jag, är det någon av er som kommer ihåg vilken tradition vi har när vi kommer till en grekisk ö?
 
Hur som helst så började vi vår resa med att väckarklockan ringde 01:15 och då hoppade vi (läs släpade och kröp ur sängen) självklart upp för lite frukost innan färden gick ner till Arlanda. Vid lunchtid landade vi äntligen på Karpathos och haffade en taxi till hotellet med en liten mellanlandning vid en bankomat först bara. Vi får ett fantastiskt välkomnande på hotellet, men vi återkommer mer till hotellet i ett annat inlägg och återgår istället till vår tradition.
 
Ett snabbt klädombyte senare begav vi oss mot närmsta taverna som i detta fall blev Meltemi och började så klart med att beställa in en grekisk sallad att dela på. Första tuggan var det godaste jag ätit på länge för nu signalerade smaklökarna till resten av kroppen att resan börjat på allvar. Lunchen avslutades sedan med riktigt god Calamari och grymt goda "hemmagjorda" (kan man kalla det hemmagjort när det är gjort på tavernan? Det jag ville få fram var i alla fall att det inte var några fabriksgjorda strips) strips.
 
Skulle ni någon gång befinna er i närheten så kan ni lugnt sätta er på Meltemi taverna och njuta av god mat och trevlig personal...det är även högst sannolikt att besökarna vid bordet brevid pratar svenska eller annat nordiskt språk för tydligen är detta en taverna som även rekommenderas av Apollo såg vi senare.
26 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Grekisk mat, Karpathos, Mat, Resa, Tips
#1 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Åh så gott 😍

#2 - - Bella:

Men åh vad sugen jag blev på en resa till Grekland nu!

#3 - - Mikaela:

Vilka underbara bilder :D

Svar: Tackar!😀
Kattis

#4 - - MALIN:

Åh vad gott! Älskar grekisk mat! Kram

#5 - - åsa i åsele:

Okristligt tidigt. Så tidigt att jag nog skulle ha låtit bli att somna ;-)

Svar: Övervägde det, men i efterhand var det skönt att ha sovit någon timme innan resan eftersom både jag och sambo är värdelösa på att sova på flyget!😛
Kattis

#6 - - Amanda:

Åh vad gott, en riktig grekisk sallad är ju oslagbart <3

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#7 - - Emma :

Åh va gott de såg ut :D

sv; Åh jaa, de skär verkligen in i fläsket :P

#8 - - Days by Johanna:

Ser utsökt ut! :)

#9 - - Amanda CL:

Åh vad gott allt ser ut!!!

#10 - - Veiken:

Grekisk sallad gör att det vattnas i munnen på mig. Jag äter inte calamari någonstans någon gång! Jag ar testat färdigt!

#11 - - Netti Starby:

Vad härligt och så himla gott det ser ut! :-D Kramis

#12 - - NICOLE:

Men åå gött! =)

#13 - - Linnéa:

Åh bara maten ser ju fantastik ut <3

#14 - - Sussi:

Vilken härlig tradition. Inget gör en nöjdare än riktigt god mat.

#15 - - Emilia:

Men hur gott såg det där inte ut?! *.*

Svar: Supergott!;)
Kattis

#16 - - ullie:

alltså man kan bli sådär 5 år lycklig för att man hör en svensk röst där i bland besökarna ha h a guud . mmm så gott det är då den är verkligen speciell den salladen mumms

#17 - - Heléna:

Så härligt! Klart att resan ska börja med en underbar grekisk måltid och då är ju den grekiska salladen ett måste :D Hoppas du har haft en helt underbar midsommar fina Kattis <3 Jag har haft det hur bra som helst :D (kan rulla fram för egen maskin efter all mat och dryck jag har satt i mig under helgen...) Kramar <3

#18 - - Henrik Olsson - Föreläsning:

Med tanke på bilderna skulle man kanske åka dit direkt! :P

Svar: Haha åk!
Kattis

#19 - - Linda:

Men åh vad jag vill ha den där maten nu <33

#20 - - Znogge:

En grekisk sallad är aldrig fel!

Kram

#21 - - Annie:

Låter härligt! :)
Gillade du Karpathos som ö? har du varit där flera ggr? ;)
Mm ser gott ut ;)

Kram

Svar: Absolut gillade Karpathos, mycket vacker ö. Det var första resan dit och är möjligt att det blir ett återbesök någon gång i framtiden!:)
Kattis

#22 - - Tove:

Ser gott ut!

#23 - - Linda:

Ser supergott ut, utom oliverna, hehe. Skall bli så kul att få läsa om resan!
Svar: Tack ;) Vår afton var bra, vi tog det lugnt bara. Så skönt! Så lite så skall bli kul och läsa svaren!

#24 - - Jessica Högberg:

Härlig start! Njut nu

#25 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Men åh, vad hungrig jag blev nu då :D :D Det ser underbart ut :D

#26 - - Marianne :

Varför ska alla resor börja mitt i natten? Hihi...
Stripsen kan gott kallas för hemmagjorda och de ser supergoda ut
Kram