Utflykter på resan

Idag får vi vår hyrbil levererad till hotellet och vi får helt enkelt se vart vägen tas oss sedan men jag kan lova att jag tittat ut ett par vackra stränder redan som vi bör stanna vid. Appropå utflykter på resan, hur brukar ni göra? Åker ni iväg på saker själva med hyrbil eller lokala kollektivtrafiken eller bokar ni gärna guidade turer t.ex. genom resebolaget?
 
Vi har nog testat på de flesta varianter och nog landat i att vi trivs väldigt bra med en egen hyrbil för att lättare kunna se våra omgivningar. Guidade turer kan ibland vara hyfsat dyra men fördelen med dem är ju att du i stort sett bara knallar förbi de långa köerna vid de mest kända sevärdheterna.
 
Denna resa har vi som sagt hyrbil i ett par dagar men jag klurar även på att boka en halvguidad tur en kväll till en vingård för lite vinprovning och mat, tror ni jag kan övertyga sambo om att det är en bra idé?
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har åkt på guidade fisketurer på Teneriffa, men annars brukar jag åka bussen och söka rätt på saker därifrån :)

#2 - - JoJo:

men vad roligt! :)

#3 - - Netti Starby:

Men åh vad härligt och ha en fin dag! :-D Kramis

#4 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Låter som en härlig ide :)

#5 - - sarah :

aa det har vi =)

#6 - - Amanda:

Låter så kul med hyrbil det är verkligen så bra sätt<3

#7 - - Veiken:

Härligt! Vi hyr nästan alltid bil och gör egna utflykter. Det finns gånger när vi köper en utflykt. Ofta av lokalbefolkningen. Har man tur blir det en riktig höjdare! :)

#8 - - Heléna:

Jag föredrar att kunna dra iväg på egen utflykter - blir i regel både dyrare och för uppstyrt när man åker med guide och en massa andra resenärer. Jag gillar ju i regel lite mer lokala utflyktsmål som de inhemska rekommenderar och det ger mig mer :D Hoppas ni har det helt underbart fina Kattis <3 Kramar <3

#9 - - Julia:

fina bilder!
jag och min familj har alltid använt oss av den lokala kollektivtrafiken, väldigt ofta bussar!

#10 - - Carolina Thoor:

Oj det var en bra fråga.. Det är olika. För det mesta tar vi oss kommunalt för att testa på så vis. Men det är ju förstås olika som sagt :)

Sv; ja, så snyggt på niclas även :D

#11 - - elin:

Så fina bilder!<3

Svar: Tackar!☺
Kattis

#12 - - Linnéa:

Jag har mest åkt med sightseeingbussar på olika resor, eller till fots... :p

#13 - - Emma :

Härligt med hyrbil på semester så man kan ta sig var man vill o göra vad man vill :)

sv; Tack, jag älskar den redan :D

#14 - - Emelie JS:

Vilka fina bilder!! :-)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#15 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Hoppas ni har det underbart ♡ Kram

Svar: Vi har det jättebra!☺
Kattis

#16 - - NICOLE:

Åh det låter hur mysigt som helst :) Hoppas ni har det toppenbra!

#17 - - Anita:

Så fint!! :)

Svar; Jaa Chania ska vi absolut ta en tripp till, tänkte hyra bil ett par dagar där nere!

#18 - - MALIN:

Älskar att ha hyrbil utomlands och köra runt till en massa gömda fina platser! Kram

Svar: Samma här!☺
Kattis

#19 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Härligt att ha hyrbil på semestern :)

#20 - - Linda:

Vackra bilder <3

Svar: Tackar!☺
Kattis

#21 - - Josse:

fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#22 - - Znogge:

Det beror lite på i vilket land och vilken typ av utflykt men oftast har det blivit genom resebolaget. Hoppas ni hittar härliga smultronställen!

Kram

#23 - - shazi:

så vackra bilder

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#24 - - Josefine:

Fina blommor!!

#25 - - FREEDOMtravel:

Låter som en jättetrevlig idé tycker jag! När vi reser med husbilen kan vi ibland ta oss fram till utflyktsmål själva. Men det händer oxå att vi bokar båtturer och liknande. Har aldrig bokat hemifrån, alltid på plats.

Svar: Att resa med husbil måste ju vara perfekt för att se så mycket som möjligt!😀
Kattis

#26 - - Bella:

Jag brukar sällan åka på utflykter, faktiskt. Jag brukar mest ta det lugnt, haha.

#27 - - Biggeros:

Vinprovning låter som en god ide!!
Jag föredrar att hyra en bil eller moped och ta mig fram på egen hand=) En och annan guidad tur har jag varit med om. Jag är inte den typen som använder mig av en guidebok utan gör spontana och impulsiva väl. Då har jag inte så stora förväntningar och det är alltid roligt att finna nya resmål på egen hand// kram på dig

#28 - - Louise:

Tycker det är mycket mysigare att hyra bil för då kan man åka lite vart man vill :)

Svar: Håller helt med!☺
Kattis

#29 - - Ida Jansson:

Kul med hyrbil så man kan åka var man vill och inte behöver passa tider mm. Jättefina bilder ☺

Svar: Tackar! Ja verkligen!☺
Kattis

#30 - - Linda:

Inte hyrbil men däremot, kollektivtrafik, tunnelbana typ. Men annars så använder jag mest fötterna när vi är o reser;)
Svar: Ja både på blogg & på huset, inte fel alls! Så himla roligt!

#31 - - Annie:

Vilka vackra bilder! Låter så härligt med sol och utlandet ;)

Sv: Vi har gjort båda delarna, men brukar oftast hyra bil och åka runt själva, gillar nog det bäst ;) att kunna upptäcka orten eller ön på eget bevåg det gillar vi ;)

Kramar

#32 - - Erika:

Vad roligt att köra iväg själv :) Har ju inte varit på så många semestrar, men senast på Gran Canaria bokade vi två utflykter med Ving och sedan tog vi Taxi vissa dagar dit vi ville :)

#33 - - My:

Vi brukar hyra en bil och köra runt någon dag när vi är iväg :D

#34 - - Gabriella :

Åh så roligt!! På den här resan har vi hyrbil så vi vill kunna transportera oss fort och långt, men i vanliga fall brukar det vara med kollektivtrafik!!

#35 - - Hanna:

Så fina bilder, gud vill ha semester när ja ser dina fina bilder :D

Svar: Hehe förstår det!😛
Kattis

#36 - - Days by Johanna:

härligt med hyrbil och ta sig runt själv. Nu var det längesedan jag reste, men då var jag där mest för sol coh bad. skulle jag åka idag skulle jag vilja åka runt lite med

#37 - - Tove:

Veckans blogg är nu dragen, kika in och se om det blev just du!

#38 - - Saga:

fina bilder! vad har du för kamera?

Svar: Tackar så mycket!☺ Jag har en Canon EOS550 med tre olika objektiv som jag främst fotar med!☺
Kattis

#39 - - Sara Ekman:

Vi brukar antingen hyra bil eller boka turer :)

#40 - - Sussi:

Jag är lite feg när det gäller hyrbil när jag är utomlands. Min sambo är lite tuffare. Om han är med skulle han kunna köra. Men ja vägra, jag gillar inte att köra i andra länder där jag inte känner till reglerna ordentligt. Hoppas ni har en underbar semester..

Svar: Hihi lite lika här, mest sambo som kör!😛
Kattis

#41 - - Emilia:

Har faktiskt aldrig gått på någon guidetur eller hyrt bil när man har varit utomlands heheh

#42 - - Norahsmamma:

Fina bilder:)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#43 - - FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling:

Vi gör lite olika beroende på vart vi reser/vad vi ska göra där. Som nu när vi åker till USA snart så har vi hyrbil :)

#44 - - Tove:

Så himla fina bilder!!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#45 - - Denise:

Brukar göra lite olika, ibland bokar jag i förväg hemifrån och ibland gör jag spontana resor på plats eller bokar något där. :)

#46 - - Johan:

Hade jag kunnat och haft körkort så tror jag att jag hade föredragit att köra runt själv och hamna där jag hamnar, typ, men nu när jag inte kan köra bil så får det bli guidade turer de få gånger jag ö.h.t. ser mig omkring sådär. De senaste åren har jag och sambon mest varit i Spanien där hennees mormor har hus och då har det mest varit stranden, eller så har vi åkt på egen hand med hennes föräldrar som också har varit med. Så det är kanske lite blandat när jag tänker efter... :P

SV: Det tycker jag verkligen att du ska göra, för den är riktigt bra, viktig och aktuell, jättebra att det tas upp och belyses!

Haha, kan tänka mig att det blev en derl kaffe sen när ni väl kunde sitta ner och slappna av :P

Hoppas resan i stort har varit bra annars! :)