Hur mycket vår är det när man kommer hem?

Dagarna innan det bar iväg mot Cannes så var jag ute i Gävle och slogs av hur brunt det var överallt, verkligen alla nyanser av brunt så långt ögat kunde se. Dessa sista dagar var även de varmaste på mycket länge och jag började fundera över hur länge det kommer att dröja innan våren bjuder på mer färggranna nyanser.
 
I några rabatter gick det dock att hitta ett par ensamma färgklickar som kämpat sig igenom allt det bruna och jag frågar nu er hur långt tror ni våren kommer i Gävle på en vecka?
 
#1 - - Lena i Wales:

Kanske har inte så mycket hänt på en vecka,kanske några vårblommor, men inte riktigt grönt, tror jag.
Ha en bra dag!

#2 - - Heléna:

Om bara solen behagar visa sig så kan ni nog få en färgexplosion i Gävle också på en vecka :D Hoppas du får en fin dag :D Kramar <3

#3 - - znogge:

Även om vårblommorna lyser upp så är det lika brungrått här. Men man ser ändå att vissa saker är på gång. Hoppas ni har det gott i värmen.

Kram

#4 - - Sarah:

aaa det är det =)

#5 - - A M:

Håller med, det är väldigt grått och trist. Jag vill ha färg!!
sv: Åh du måste testa dem, så himla goda!
Kram

#6 - - Netti Starby:

Härligt med färgklickar och nu går det nog fort! :-D Kramis

#7 - - Natalia:

Så fina bilder :D

Svar: Tackar!☺
Kattis

#8 - - Bella:

Känner jag denna stad rätt så totalvänder vädret och det börjar snöa haha, jag hoppas dock på att våren ska komma på riktigt nu! Vädret i söndags var helt galet ju, 20+!

Svar: Haha ja med Gävle vet man aldrig!😛
Kattis

#9 - - Linnéa:

Åh man blir så glad när man ser minsta lilla blomman <3

#10 - - Mirjam Therese:

Åh, jag hoppas också att våren kommer snart! Men det känns som att den är på väg nu :))

#11 - - Anonym:

vilka fina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#12 - - Mirre - Sweetwords:

Oh så läckert på nästsista bilden ser det ut som en fjäril är på väg fram =D

Svar: Haha ja det har jag inte ens tänkt på!😀
Kattis

#13 - - Annie:

Fina bilder :)
Tyvärr kom snön ikväll .. iaf utanför Gävle, såå trist :/
Hoppas det försvinner fort :)

Hoppas du har det riktigt bra o mysigt <3

Svar: Hehe ja jag hörde det men hoppas på att jag tar med mig lite vårvärme hem nu från Rivieran!
Kattis

#14 - - Erika:

Fina bilder! Så härligt när blommorna börjar dyka upp :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#15 - - Biggeros:

Nej, Så fina vårblommor du har fotat!!

#16 - - Tilda Barkselius:

Jag längtar också efter färger nu!

#17 - - Gabriella :

Såå fina blommor, underbara vårtecken!!

#18 - - Julia Persson:

Fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#19 - - elin:

Sv: Ja jag tycker det verkar vara en riktigt fin stad i alla fall , jaha men vad roligt!! Hoppas du haft en toppen bra dag finis :)

#20 - - ullie:

ja men va skönt åka i väg o slippa detta. har har regnet vräkt ner idag
hoppas ni får en jätte mysig resa

#21 - - Ida:

Åh vad härliga bilder!! =)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#22 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh du lär säkert se lite kontraster i alla fall :). Är snö i Falun idag dock :/

#23 - - Buroyfoto :

Kjempeflotte bilder. Er så herlig når våren begynner å stikke seg ferm <3 :D

Svar: Tackar! Verkligen!:D
Kattis

#24 - - Linda:

Fina vårblommor :-)

#25 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

så vackra bilder! ja, det är brunt överallt... ser lite ut som höst. hah.

Svar: Tackar!☺
Kattis

#26 - - elin:

Så fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#27 - - Fanny:

hmm vill inte chansa på något för hatar att ha fel.. Men sveriges väder kan verkligen överraska!!

#28 - - Petra:

det är härligt med vår

sv har lyckats hitta så ska besöka Vadstena med en bekant i april

#29 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

fantastiskt att det redan finns lite blom mitt i allt bruna! Här är det bara is och skit. Hundskit.

#30 - - Henrik Olsson:

Jag hoppas att värmen håller i sig så att man får se mer av vårens färger snart :)

#31 - - Jessica Högberg:

har ju varit ett par kalla bakslag så frågan är...

#32 - - Marianne :

Det blev ju lite sämre väder ett par dagar, hörde att det snöade i sthlm.
Här ser jag små fina gröna strån som kommer upp ur leran i hagarna....och lite grönt tror jag du också kommer att se när du kommer hem :)
Kram