Middag med Mia

Lagom till dagens sista solstrålar försvann bakom stadens byggnader så mötte jag upp min vän Mia för vår dejt eller ja, det började med att vi stod utanför varsin Hildebrands Guld här i Gävle och väntade på varandra. Notering till nästa gång: Vara mer specifika när vi bestämmer mötesplats!:P
 
Vi slog oss ner på en av stadens restauranger och beställde in lite gott att dricka och äta samtidigt som vi började uppdatera varandra om allt som hänt sedan sist vi sågs. I tre timmar pratade vi om allt ifrån hobbys och jobb till resor och Kent.
 
Kort sagt så hade vi som vanligt en mycket trevlig dejt och väl hemma insåg jag att jag känt denna härliga människa i 10 år till sommaren. Vi träffades på ett sommarjobb 2007 och har varit vänner sedan dess.
 
Gårdagens aktivitet i hälsoutmaningen klarades av redan på lunchen i form av en rask promenad, undrar vad jag ska ta mig för idag...något förslag?
 
#1 - - Znogge:

Det gäller att vara tydlig med vilken butik man ska träffas utanför men det ordnade sig ändå och en trevlig kväll fick ni. Gott såg det också ut :D

kram och trevlig torsdag!

#2 - - Netti Starby:

Vad mysigt och så kul att ni har varit vänner i 10 år! <3 Kramis

#3 - - Carolina Thoor:

Mysigt att träffa en gammal vän och bara ha det trevligt tillsammans. Likadant här - igår träffade jag en gammal vän jag känt sen jag var 14 år gammal och hon 13 år gammal. Så det var oerhört mysigt :D

Sv; hihi får se vad rätt svar är på måndag hihi ;)

#4 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Åh du så mysigt det låter :)

#5 - - Linda:

Väldigt likt vår stad Uddevalla,hehe..
Svar: Ja det blev verkligen en kväll av lyx, tänk att vi fixade det! Så kul!Tack snälla, klänningarna är så fina! Ja fast jag var superlugn av någon anledning, haha.
Åh vi är snart vid våren skall bli fantastiskt!

#6 - - Bella:

Åh vad gott det där ser ut! Får så mycket restaurangtips från din blogg känner jag, själv går jag alltid på Helt Enkelt haha. Måste testa lite nytt känner jag.

#7 - - åsa i åsele:

Kan inte låta bli att skratta då jag läser att Ni stod utanför var sin "rätt plats" fast det blev fel ändå :D tur det finns mobiler så man kan nå varandra :)

Inte för att Du kan göra detta under Din lunch, men ett besök i Simhallen å simma nån kilometer kanske?

Det blev inget bibliotek igår då Elin kom hem/blev hämtad från skolan strax efter lunch då hon inte mådde bra, även idag är hon hemma från skolan, ont i magen å huvudvärk...

Svar: Simhallen ligger definitivt på min lista över kommande aktiviteter!
Kattis

#8 - - J:

Mums!!

#9 - - Biggeros:

Vilket härlig träff med väninnan. Ser väldigt aptitligt ut=)

#10 - - Annie:

Vad mysigt med en date med en tjejkompis, sånt är värdefullt ;)
Ser gott ut ;) Vilken Resturang var ni på? :)

Sv: Tack :) Har mer ont idag också, men det är bättre än igår iaf :)
Känns mer hanterbart iaf :)ingen träning idag heller dock, kanske på lördag :) Måste tänka lite smart .. tyvärr ;) :)

Kramar!

Svar: Restaurangen var Terrassen!:)
Kattis

#11 - - Erika:

Så mysigt det lät! Sådana kvällar behövs :)

#12 - - Natalia:

Så gott :D

#13 - - Ida:

Gud vad mysigt, ser riktigt gott ut!! :)

#14 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Mysigt :)

#15 - - Moa:

Vad mysigt :)

#16 - - Days by Johanna:

Låter som en härlig dejt :)

#17 - - JoJo:

vad mysigt, är aldrig fel att gå ut och äta :D

#18 - - NICOLE:

Åh vad trevligt! :)

#19 - - Linnéa:

Åh, sååå gott det ser ut - jag som är hungrig <3

#20 - - Gabriella :

Åh så gott!!

#21 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!

#22 - - Sussi:

Snopet när det finns flera Hildebrands i Gävle, fast lite kul för mig som läsare så här i efterhand haha
Tur ni hittade på varandra till slut så ni fick njuta av den där härliga middagen med tillörande snack :)

Svar: Haha ja det blev ju en bra historia av det iaf!;)
Kattis

#23 - - elin:

Sv: åh tack!! Så mysigt med middag! :)

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#24 - - Sara Ekman:

Mysigt :)

#25 - - Henrik Olsson :

Ja, det är ju inte lätt om det finns två affärer med samma namn :P

Svar: Haha nä uppenbarligen inte!:P
Kattis

#26 - - ullie:

alltså gud ja det är så typiskt i bland man svammlar ihop en tid o plats gud.
ja men vet du det finurliga.. vi är lite allergiska felicia o ja felicia mest innan men nu har vi inte testat så v i har Aldrig vatten i bara vid kvistar till körsbär eller så o de ger ofta utslag på allergi bra va?
o kissarna ja ofta låter de det va alla fyra medans Bella ofta vill sticka ner tassen o dricka vattnet ha ha

#27 - - Heléna:

Hahahaa... ja, det är ju bra om man står på samma plats om man ska ses ;) Maten ser jättegod ut :D Vad blev det för aktivitet i dag i hälsoutmaningen? Hoppas du har en underbar helg framför dig nu :D Kramar <3

#28 - - Veiken:

Det är så mysigt att sitta med vänner och äta god mat. Man kan sitta hur många timmar som helst!
Jag ska vattengympa om en liten stund. Det blir min första nyttighet idag, fredag! :)

#29 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Så härligt med bestående vänskap! Det enda jag har kvar från 2007 är min bil...

Svar: Hahaha själv har jag bytt bil sen 2007!:P
Kattis

#30 - - Marianne :

Min kommentar i förra inlägget försvann visst?!
Ni hade en trevlig kväll där, det är värst så fort tiden går när man träffar sina vänner....och samtalsämnen verkar aldrig sina :)
Kram