Sveriges Energi gör hembesök

Gårdagen var lång med jobb och sedan en shoppingtripp inför resan, tanken var att inhandla lite ny vårkläder men jag hittade verkligen ingenting vilket var lite av en besvikelse. När vi väl kom hem närmare 8 på kvällen så möter vi en överpeppad ung kille som presenterar sig som elrådgivare från Sveriges Energi och vill prata med oss om avdrag eftersom hela vårt hus ligger kvar på gamla elpriser. Vi frågar honom rätt ut om han säljer något och han babblar vidare om att han träffat de flesta av våra grannar redan och att det bara är vi kvar som han behöver förklara för och att det bara tar några minuter. Så han får följa med in med uppmaningen att låta det gå fort eftersom vi är hungriga och vill äta middag i lugn och ro. Han nickar och sedan börjar munnen gå i ett på honom och inget av det handlar om el utan han vill prata om katter, musik och mat. Sambo får ännu en gång be honom att komma till saken och då berättar han att han åkt hela vägen från Gbg eftersom de fått informationen att hela vårt hus ligger kvar på gamla elpriser och sedan ber han att få se en gammal elräkning för att visa vad han menar. Han babblar på om det ena och andra och vid detta laget måste jag verkligen anstränga mig för att fortsätt vara trevlig mot denna pojke. Han förklarar att elbolagen gör ett påslag på elen och tar ut en månadsavgift och frågar vad vi helst skulle vilja ta bort om vi kunde. Eftersom vi inte vet summornas så svarar vi just det och den delen som är störst så klart. Då plockar han plötsligt upp sin mobil och ringer sin kollega Markus som tydligen  ska kolla om det är möjligt att ta bort pålägget för vår lägenhet. Hör och häpna, det är fullt möjligt och han vill ha en high five. För vadå undrar jag och han säger att han fixat så vi slipper pålägget och nu är jag redo att kasta ut honom men frågar istället hur det gått till då han inte ens pratat med vårt elbolag. Klart som fasen att han visar sig vara en försäljare denna smilande unge! Vi må ha varit försvagade av hunger men inte dumma och han får med sig ett par väl valda ord på väg ut genom dörren. Så vad vill jag ha sagt med detta tro? Jo att oavsett vad de säger sig vilja kontrollera Sveriges energi så är de bara ute efter att sälja på dig sitt elabonnemang, inget annat, så släpp inte in dem!!
 
Veckorna går verkligen fort nu måste jag säga och jag hoppas verkligen att ni alla får en riktigt bra fredag och start på helgen!☺ 
#1 - - Hanna:

tack så mycket, ja det är ovanligt att få läsa tränings listor tycker jag :)
därför jag vela skriva den!

#2 - - Beatrice:

Alltid lika fina bilder! Trevlig helg <3

Svar: Tack snälla och detsamma till dig!
Kattis

#3 - - Photo by E M E R E L L A:

Åh vilka fina bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#4 - - Veiken:

Det låter lite obehagligt med en sån försäljare. Är du säker på att det inte var något annat??? Fint att ni "slängde" ut honom!

Svar: Väldigt obehagligt, säker kan man ju aldrig vara men jag verkligen att det bara var en dryg försäljare som aldrig mer dyker upp!
Kattis

#5 - - Petra:

sv ja det är jobbigt får hoppas det blir bättre nu med sömnen när jag har fått en annan tablett ska prova den ikväll.

tussen tack är super nöjd med tatueringen

#6 - - Bella:

Önskar dig detsamma, en riktigt bra fredag och helg! Kramis!

#7 - - Znogge:

Vilken irriterande och långrandig typ men jag tackar för varningen. Inte är det konstigt att äldre och förvirrade människor går på nya avtal och tjänster när sådana pratkvarnar nästlar sig in hos dem. Bra att ni satte ner foten och gav besked!

Trevlig kväll!

#8 - - Jonna:

Jag håller med, tiden bara springer iväg!

#9 - - Johan:

Det är såå lätt att trilla dit på sådant där! De snackar på och man fattar typ ingenting. Plötsligt har de prackat på en någonting som man egentligen inte vill ha, men de är oftast bra på att snacka och i förvirringen går man med på någonting... Bra gjort av er ändå tycker jag!

SV: Ja det var ett bra läger, även om vi blev så få där :)
Och stipenndiumet är som sagt mer än välkommet! :)

När det gäller ryggen och benen så går det åt rätt håll. Har varit där en gång till nu och just nu kör jag lite rörlighet och stimulerande övningar här hemma, å det känns bra tycker jag :)

Jomen varför skulle de inte investera i bäddmadrasser? Om det inte är lika självklart med det i medelhavsländerna som det är här så borde det ju bero på någonting? Kanske värmen? ;)

#10 - - Netti Starby:

Vad bra att ni inte gick på det och tackade nej. Sånt är verkligen obehagligt och jag släpper aldrig in försäljare. Kramis

#11 - - Marianne :

Vilken underbar bild den sista...den skulle jag vilja ha som stor tavla på väggen...wow!

Försäljare kan snacka, herregud säger jag bara, det är snudd på de hinner andas emellanåt, och så himla fräcka, skönt ni blev av med honom till slut.
vi bor ju mitt i skogen så hit kommer de inte, men de ringer i tid och otid, jag svarar ytterst sällan på nummer jag inte känner igen heller...
Kram

Svar: Tack! Det tar jag som en riktigt stor komplimang!:)
Kattis

#12 - - Julia Svensson:

Fina bilder

Svar: Tackar!:)
Kattis

#13 - - Annie:

Usch vad tråkigt ..
Har så svårt för sånt där . Hoppas iaf att din fredag varit bättre och att du har en fin kväll<3

Kramar*

#14 - - Henrik Olsson :

Fy vad fräckt!!

Gillar inte försäljare!!

Hit ut i skogen kommer dock inga, tack och lov!

#15 - - Linda:

Älskar krokusar!!
Svar: Ja exakt, det kan man ju undra!? Det är så jävla trist attityd i bloggvärlden dessvärre och detta ämne skall jag absolut ta upp! Ja jisses fan vad träningsvärk jag har!

#16 - - Natalia:

Veckorna går riktigt fort!! :O

Tusen tack för gratulationerna <3

#17 - - Sara Ekman:

Men vad jobbigt!!

Svar: Kan jag lova!
Kattis

#18 - - Fanny:

men oj, vad fräckt!

Svar: Verkligen fräckt!
Kattis

#19 - - Erika:

Så jobbiga! Öppnar aldrig för försäljare, haha ^^
Superfina bilder btw!

#20 - - Liene Svärd:

sv: Ja verkligen :)
Fina bilder.

Svar: Tackar!:)
Kattis

#21 - - Linda:

Trevlig helg till dig <3

#22 - - Lena i Wales:

Fy, vad jobbigt! Precis så man inte vill att det ska funka. Man blir både arg och ledsen på samma gång.
Men önskar dej nu en skön helg!

#23 - - Biggeros:

Usch, vad jobbig försäljare. De är alla sig lika:))De kan verkligen babbla :)Hoppas att ni fick lite käk i er tillslut/kram

#24 - - Moa Kandelin:

Vad fina vår bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#25 - - NICOLE:

Tråkigt att du inte hittade något :/

#26 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Fy sjutton avskyr försäljare :(

Svar: Jag med!:(
Kattis