Jag längtar...

...efter en uteservering i solen i närheten av havet. En grekisk sallad på bordet och en kanna vin att smutta på och känna lugnet skölja över en. Det jag pratar om är min och sambos tradition när vi precis anlänt till en grekisk ö, vilket vi oftast gör runt lunch av någon anledning. Om 23 dagar är det äntligen dags igen och som jag längtar. Bjuder på en bild från Kefalonia förra året när vi gjorde just detta.
 
Och med denna längtan avslutar vi nu #jagutmaning för denna gång och jag vill tacka Johanna för en rolig utmaning med bra rubriker, jag hoppas ni gillat inläggen!☺
32 kommentarer publicerat i Jagutmaning
Taggar: Foto, Grekisk mat, Grekland, Resa, Tradition, jagutmaning
#1 - - Znogge:

Hur väl känner jag inte igen den känslan! Yngsta fröken åker gärna till Grekland så jag misstänker vi hamnar där vecka 27. Gärna någon ny ö...

Kram och ha en bra tisdag!

#2 - - åsa i åsele:

Mer sol och värme önskar jag just nu,
känner mig svältfödd på sol...

Jag förstår Du längtar.

#3 - - Natalia:

Men åhhh längtar också nu ;)

#4 - - Natalia:

Men åhhh längtar också nu ;)

#5 - - Netti Starby:

Vad underbart och jag förstår att du längtar! <3 Kramis

#6 - - Linda:

Åh så gott med grekisk mat!!!

#7 - - Tove:

Din blogg är så bra!
Hoppas du får en super bra dag :D

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#8 - - C:s:

Längtar också efter en uteservering vid havet :)
Grekiska öar är en favorit i Europa. Vad skoj att ni ska dit snart.

#9 - - Gabriella :

Åh det låter underbart!!

#10 - - Ida:

Åh samma här!! :D

#11 - - Johan:

Åh, det lät ju verkligen inte fel! Det vore guld!
Blir det Kefalonia i år också?
Jag längtar efter sommaren och semester. Jag själv är ju ledig nu, studierna är klara, men ingen annan är ju ledig, så jag längtar tills alla har semester och att umgås med hela släkten på mammas sida i stugan och bara vara :)

SV: Det är alltid kul att spela på hemmaplan, det var två år sedan jag gjorde det nu, men visst var det kontrster mellan lördag och söndag? När vi bara var tre spelare orkade vi liksom inte hela vägen, det blev väldigt tydligt, så alla behöver nog konditionsträna under sommaren, jag också. Jag gillar mest den korta och explosiva uthålligheten, avskyr långdistans och annat, men det är ändå något jag måste träna på...

Det är jätteskönt att bara vara själv iblannd tycker jag!

#12 - - Biggeros:

Då förstår jag att längtan är stor🤗🤗

#13 - - Carolina Thoor:

Åh det låter inte allt för dåligt! Själv åt jag ute i torsdags och igår på två olika restauranger :D så mysigt!!

Sv; ja, det håller jag med dig om. Oavsett om man trivs eller ej, så längtar man efter sin semester. Tar endast ut två veckor under sommaren, men sparar då två veckor till senare tillfälle :D

#14 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

mamma, pappa och storasyster kommer hem från Rhodos imorgon. Fy tuuuusan vad de verkar ha haft det underbart. Så avundsjuk! Jag har bara varit i Grekland en gång, på Kreta den gången.

Svar: Åh kan tänka mig att dom haft det riktigt bra!☺
Kattis

#15 - - Bella:

Det låter underbart! Jag satt på uteserveringen på GS häromveckan, inte fullt lika tropiskt som Grekland haha men mysigt ändå.

http://nouw.com/bellss

#16 - - Louise:

Åh va mysigt :D

#17 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh så underbart att ha en resa att se fram emot :)

#18 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Åhh viket mys! Bäst är att äta ute i solen. Tack för din fina kommentar ang brun-hets-inlägget. Jag har utmanat dig i en topp-kropp-lista :) Kolla bloggen!

Svar: Härligt! Utmaning antagen!:)
Kattis

#19 - - Amanda:

Åhh vad härligt! Förstår att du längtar till det!

#20 - - Photo by E M E R E L L A:

Tack snälla! :)

Åh så gott det där såg ut :)

#21 - - Days by Johanna:

Förstår du längtar, du fick mig med och längta. Hur är Grekland med värme om man skulle åka v 44?

Tack snälla du för att du ville vara med :)

#22 - - elin:

Men mums så gott det där såg ut!<3

#23 - - Linnéa:

Åh, jag blir verkligen SÅ resesugen <3

#24 - - Jennifer Queen:

Åh ja det längtar jag med efter :D

#25 - - Marianne :

Att du längtar efter detta är inte svårt att förstå....första timmarna på en härlig semester..
Johannas utmaning var rolig och jag skulle gärna varit med, men visste inte vilka möjligheter jag hade att blogga där borta...
Kram

#26 - - MALIN:

Mums.... Grekisk sallad med feta-ost - så gott! Kram

#27 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh förstår din längtan :). Jag kände personligen för en öl idag när det var så härlig värme :)

#28 - - Heléna:

Åh - jag älskar grekisk sallad <333 Så underbart i Grekland - förstår att du längtar!!!! Hoppas du har haft en riktigt fin dag och får en fantastisk fortsättning på veckan härliga Kattis <3 Kramar <3

#29 - - Jasmine:

Åh, det låter härligt! Hoppas att du och sambon får en fin resa tillsammans.

(Sent) Svar: Tack för orden. Min sinnesstämning blev inte alltför låg och nu känner jag mig mer i fas. Sista rycket nu innan examen.

Kram

#30 - - Lillgarden:

Var en riktigt rolig utmaning! Svår mellan varven men rolig!

SV: Ja men visst är det så att man borde öppna ögonen och faktiskt se vad man har istället för att hela tiden längta efter saker!

Ha en fortsatt fin vecka!

#31 - - Sara Ekman:

mums :)

#32 - - Nina Bergquist:

Förstår att du längtar, grekisk mat är så god..

Svar: Verkligen!☺
Kattis