Resetips - Dubrovnik - Dead sea på Lokrum

Ska jag ta med mig badkläder när jag åker till Lokrum kanske du nu sitter och funderar på och svaret är: Självklart om det är badväder. På ön finns den salta insjön som ni ser på bilderna nedan där du kan njuta av varmt och klart vatten. Intill sjön finns ett café som även serverar enklare mat och dryck, vill du äta gott ska du dock gå till ett annat ställe på ön men det visar jag mer om imorgon.
 
Även runt sjön springer påfåglarna runt och har inga problem med att ställa upp som modell på många foton.
 
Det är inte bara sjön som är populär att bada i utan runt i stort sett hela ön finns klippstränder där du kan doppa dig i havet och på bilden nedan ser ni en del av området som kallas just Rocks of Lokrum där många solar och badar. På andra sidan ön finns även den kända stranden HKK beach, men innan du tar dig dit är det bra att veta att anledningen till att den är känd är för att det är en nudiststrand. Så med den bilden lämnar jag er för idag och ska nu för första gången försöka mig på att göra en egen risotto. Wish me luck!
 
22 kommentarer publicerat i Kroatien
Taggar: Bada, Djur, Dubrovnik, Foto, Lokrum, Natur, Resa, Sevärdheter, Tips, strand
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jisses, så härligt :D Bara orden "salt insjö" och "varmt vatten" gör mig sugen på att hoppa i plurret :D

#2 - - Netti Starby:

Det ser riktigt härligt ut! :-D Kramis

#3 - - Marianne:

Det var en liten insjö, kanske dum fråga men badade du? ;)

Risotto är inte så svårt att göra, bara lite tidsödande, så jag tror du lyckades finfint med din.....vad blev det till den?

Kram

#4 - - Linda:

Fantastiska bilder, vilket ställe!! Vill dit! Du har verkligen inspirerat mig!
Svar: Ja vi hade verkligen en helt fantastik kväll tillsammans! Japp lite rapportering har kommit, men det kommer såklart mer.
Åh ush fina du, det förstår jag verkligen. Läskigt!

#5 - - Znogge:

Så härligt det ser ut! Just nu känns sol, värme och bad avlägset men visst längtar man så det känns gott att ha bokat Parga redan!

Kram och trevlig söndag!

#6 - - Sara Ekman:

Härligt :)

#7 - - Linnéa:

Härliga bilder :)
Du måste verkligen uppleva en sån show nån gång :p

#8 - - Amanda:

Sånt bra tips, såg så fint ut och mysigt <3

#9 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Vilka klippor och vilken natur :). Ser härligt ut, spännande också med saltad sjö visste inte att såna fanns :)

#10 - - NICOLE:

Wow så fint! :)

#11 - - Linnea Kinis:

vad härligt det såg ut :)

#12 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Låter som ett riktigt härligt ställe :)

#13 - - Gabriella :

Jättefint!!

#14 - - Pauline Hurtig:

men åååh gud vad vacker plats!

#15 - - My:

Åh vad fint!

#16 - - åsa i åsele:

Risotto tillhör det jag aldrig ätit så jag vet inte ifall jag gillar det ;-) men då jag ser tv-kockar göra risotto brukar jag tycka det ser gott ut.

Påfåglar är fina men samtidigt lite skrämmande... påfåglar å kalkoner är jag faktiskt lite rädd för ;-)

Fina bilder och det ser lockande att i alla fall blöta fötterna :)

kram

#17 - - Sara:

Ser såå fint ut!

#18 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Åh, hade mer än gärna velat bada där!

#19 - - MALIN:

Vad underbart det ser ut :) Kram

#20 - - Emelie Andersson:

Vad härligt det såg ut på de första bilderna :) blir så avis när man ser dina bilder

#21 - - ullie:

ja men det låter som en jätte mysig helg hoppas nu att du får en fin start på nya veckan kram

#22 - - Ida:

Så idylliskt det ser ut! Längtar mig bort från den här eländiga kylan, hade gärna badat i den där insjön istället :)