Resetips - Dubrovnik - Lacroma Restaurant på Lokrum

På Lokrum finns ett par ställen som serverar något ätbart men enligt mig endast ett ställe som är värt att besöka för en ordentlig måltid. Lacroma restaurant hittar du i öns "centrum" i närheten av flertalet av öns sevärdheter.
 
Här slog vi oss ner för lunch under vårt besök på Lokrum och vi blev väl omhändertagna medan vi roat tittade på några kaniner som hoppade förbi och en påfågelmamma med bebisar i jakt på något extra gott att äta. Till förrätt beställde vi in en riktigt fräsch bläckfisksallad att dela på och sedan varsin kycklingbröstfilé med rosmarinpotatis till huvudrätt. Vällagad och god mat helt enkelt som gjorde oss redo att fortsätta utforska ön när vi var mätta...eller så var det vinet som gjorde det, vem vet!?
 
#1 - - Znogge:

Lite god mat och dryck behövs när man är ute på långa sightseeingpass! Kyckling brukar vara ett säkert kort.

kram och god måndag!

#2 - - Netti Starby:

Vad gulligt att ni såg kaniner och maten ser så god ut! :-D Kramis

#3 - - Frida:

ååh vad gott!!
Ja jag vet!! :P Jag började också bli stressad och alla fina vinterjakcor som jag hittade hade slut på mina storlekar, men nu hittade jag äntligen en. Drömde dock inatt att jag fick hem den och att den var superful XD

#4 - - marianne:

Det är svårt med restauranger vid turistattraktioner, lite som lotteri, kul att ni hittade ett bra ställe.
Ingen bild på påfågelbebisarna?

Det finns gröna, turkosa, rosa, beiga, vita och chokladbruna ägg....och sen de färgerna blandat. ...tyvärr har jag ingen som lägger de bruna, och jag vet inte om den som lägger rosa finns kvar, den som lägger vita har slutat värpa p.g.a ålder.

Idag ska jag kurera mej, och vänta på litet paket ;)

Ha en fin dag,
kram

#5 - - Biggeros:

Det lät gott och alltid bra att ha full mage onnan sightseeing🤗Kram

#6 - - elin:

Bra resetips!<3

#7 - - Tove:

Ser riktigt gott ut!

#8 - - Linnéa:

Jösses, sååå gott 😋

#9 - - Amanda:

Alltid lika kul med dessa tipsen <3

#10 - - Annie:

Det där såg gott ut! :)
Hoppas Du får en bra start på veckan<3

Kram

#11 - - Johanna Utterberg :

Åh, det där såg verkligen gott ut :) Hoppas du har en fin start på nya veckan!

#12 - - Tess:

Mums, vad gott det ser ut! :)

#13 - - hanna:

ja nu har han använt de hela gårdagen och idag så hoppas det börjar avta lite tills i morgon så det blir lite bättre för varje dag!

#14 - - NATALIA:

Mums så gott ;D

#15 - - sarah :

aaa det hade vi =)

#16 - - Jennifer:

Men åh vad gott de såg ut :D

#17 - - NICOLE:

Å så gott, bra tips =) Kanske var det en kombination :D

#18 - - Pauline Hurtig:

mums!

#19 - - My:

Gott :D

#20 - - Sara Ekman:

ser gott ut :)

#21 - - angelicasvarld.blogg.se:

Men så mumsigt det såg ut!! Själv så var jag i Dubrovnik för många år sen...en fantastisk stad!

#22 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Hur smakar egentligen bläckfisk? :)

#23 - - MALIN:

Mums! Det ser så gott ut! Kram

#24 - - ullie:

mmm va massa gott som alltid
ja jag älskar joggisar o strosa runt hela dagen
kramizar

#25 - - åsa i åsele:

Det är väl lite så att restauranger vid populära turistområden serverar något mindre god mat eftersom de trots detta får sälja.
Bläckfisk ;-) huvva... det klarar jag icke, tycker det är gummiaktig kattmat ;-)

svar Tack för Dina tips, ska kolla upp dem på Apoteket :)

kram