Ett snabbt Hej Hej!

Som sagt, jag kikar in här lite snabbt och talar om att vi både lever och har det bra här nere i Dubrovnik. Vi både äter och dricker gott, har promenerat på muren, badat i havet, besökt Lokrum och The Iron Throne. I snitt ligger vi på runt 20 000 steg per dag varav de flesta är trappsteg, jag skojar inte om jag säger att jag kommer ha mer vältränade ben när jag kommer hem än när jag åkte. Några dagar och utflykter har vi kvar, till att börja med blir det återbesök på stranden idag, och vi tänkte njuta av varje minut. Ni var förresten flera stycken som också väldigt gärna ville åka hit någon dag och verkade vilja ha lite tips. Så nu undrar jag, är det något särskilt ni undrar över när det gäller Dubrovnik? Saker jag kan ta reda på när jag ändå befinner mig på plats tänker jag.
 
 
#1 - - Netti Starby:

Låter riktigt härligt och ha en fortsatt fin dag! :-D Kramis

#2 - - Znogge:

Trevligt med ett livstecken från Dubrovnik! Staden står på min lista så jag hoppas på många inlägg när ni är hemma!

Kram

#3 - - Lena i Wales:

Låter skönt, njut!!!!

#4 - - Linnéa:

Åh, det låter helt underbart, hyfsat avis 😀

#5 - - åsa i åsele:

20tusen steg, helt otroligt bra jobbat eller rättare sagt stegat :)
Här tycker jag att jag har gjort det bra som gått drygt 10tusen ;-)

Låter skönt med sol, värme å bad.

kram

#6 - - NICOLE:

Å så härligt att ni har det så bra :D

#7 - - NATALIA:

Njuuut!

#8 - - elin:

Fin bild!<3

#9 - - Marianne:

Åh Wow vilken trappa....mycket träning på vägen...hihi
Låter som ni har det toppenbra och njuter för fullt....härligt,
fortsätt med det....
Kram

#10 - - Sara Ekman:

oj så mycket steg :)

#11 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Härligt det låter :D.

#12 - - hanna:

JA men verkligen! hade inte det funnit chansen att få byta barnmorska hade det blivit en skräckupplevelse tror jag på alla sätt och vis och jag som redan är rädd för sjukhus vill inte behöva ha någon som inte kan hjälpa mig igenom det då! <3

#13 - - Pauline Hurtig:

vad härligt!

#14 - - Gabriella :

Så härligt!!

#15 - - Bella:

Ha en fortsatt mysig resa!

#16 - - Emma :

ååh! inte alls svartsjuk ju :(

#17 - - MALIN:

Hoppas du får en mysig onsdagskväll! Kram

#18 - - Natalie:

Vad skönt!!

#19 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ha det riktigt underbart :)

#20 - - Linnea Kinis:

Herregud ja det blir mycket steg per dag :)

#21 - - Selma:

Dubrovnik är en så otroligt vacker stad! 😍 Älskar känslan av att strosa runt på Gamla stan och äta glass

#22 - - Johanna Utterberg :

Så fin bild! :) Hoppas du njuter!!

#23 - - ullie:

är vädret varmt där nu ? såg underbart ut där har ja inte varit fina bilder o sånt förstår ja kram kram

#24 - - Louise:

Men va härligt de låter här är det bara kallt ^^

#25 - - elin:

Hoppas du får en toppen bra dag<3

#26 - - Sussi:

Vad härligt att ni har det bra och njuter :) Ha en fortsatt underbar semester..

#27 - - FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling:

Så härligt! Förstår om du kommer att ha vältränade ben :)

#28 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

20 000 steg, jag dööööör >.<

Svar: Haha så kände jag många dagar!
Kattis

#29 - - Madeliene:

Ha en underbar resa! :) För det förtjänar du!

#30 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Ojojoj vad härligt du verkar ha det. 😄 jag är onte alls avis nej 😅 stor kram och trevlig helg ❤

#31 - - Boel:

Låter som ni har det fantastiskt bra där :D Super vackert ser det ut att vara!

#32 - - Annie:

Det låter härligt med resa :)
Mysigt<3

Sv: Jag har inte alls mått bra/mår bra , så har varit borta från bloggen ett bra tag. Blir väl inte så mycket uppdaterat nu men ibland kanske<3

Kram

#33 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Vad härligt att ni har det bra :)

#34 - - Carolina Thoor:

Vad roligt! Åh dit skulle jag mer än gärna vilja besöka, the Iron throne :D

Sv; ja, så gott! :D

#35 - - Veiken:

Det enda jag undrar är om det är smockfullt med turister på gatorna. När vi var där kunde man nästan inte ta sig fram!
Njut, det är en fin stad med vackra omgivningar!

#36 - - Biggeros:

Det var inte illa 22 000 steg/ dag.
Du lär vara i fit form när du kommer hem. Härligt att ha planer varje dag// trevlig fredag🤗

#37 - - LIL' BABUSTYLE - Here's my story:

Njut åt mig med! För här hemma är det iskallt!

#38 - - Emelie Andersson :

Låter som du har det hur bra som helst :)

#39 - - Johan:

Hoppas att ni har det grymt! Det verkar onekligen så. Hur varmt har ni det och hur är stränderna där? :)

SV: Nej precis, så är det ju definitivt, men frågan är egentligen hur lata vi är av naturen och vad som är betingat av hur vi har utvecklats och hur vi lever? Jag menar, förr var vi ju av naturen betydligt mer aktiva än vad vi är idag, men frågan är om vi då har modifierat oss själva till att bli mer lata? Alltså att vi har blivit lata i grunden, eller om det mer handlar om bekvämlighet? Förstår du ungefär vad jag menar? :P

Har ni fått resultaten från testerna än då? :)

#40 - - Jasmine:

Wow, vad härligt att gå så mycket samtidigt som ni upplever en helt ny stad. Heja er!

(Sent) Svar: Tack, roligt att du gillar lyktorna från Iittala. Det är verkligen en generös gåva när man lämnar blod.

Kram​