Kingsman: The Golden Circle

2014 släpptes The Kingsman: The secret service med bland andra Colin Firth och Taron Egerton i huvudrollerna. Jag kommer ihåg hur tveksam jag var till denna film innan jag såg den och sedan hur mycket jag faktiskt gillade den efteråt. Härlig action, massa humor och en läspande Samuel L Jackson som skurk gjorde den till en av mina mest sedda filmer sedan dess. Ni kan ju därför tänka er min glädje när jag såg att en uppföljare skulle släppas på bio i september i år. Självklart skulle denna ses på bio och 2 h 21 m bara rusade förbi. En uppföljare är sällan bättre eller lika bra som originalet men denna kommer väldigt nära. Samma humor, samma action men nya skurkar denna gång och dessutom den amerikanska motsvarigheten till Kingsman, Statesman. Har du inte sett dessa filmer än så tycker jag du ska göra det, tillsammans utgör de 4,5 välspenderade timmar!
 
Under lång tid har vi haft ganska låga vattennivåer här i Gävle men efter de senaste dagarnas skyfall kan jag lugnt säga att det inte bara är i ån som vattnet stigit. Här har vi nu vattenpölar på vissa ställen som går upp till halva vaden på mig vilket jag fick erfara på väg till jobbet igår. Dessutom lärde jag mig hur jobbig en stor poncho kan vara och hur ömtåligt ett litet paraply är i hård vind. Med andra ord fick jag en ganska blöt start på min vecka!:P Hur var din start?
#1 - - Netti Starby:

Den filmen har jag aldrig sett och bra tips! :-D Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Tänkte på detta med låg grundvattennivå och att kraftverksdammarna var typ halvtomma häromdagen, som det har regnat senaste månaden borde väl reservoarerna vara typ fyllda nu.

Tycker man hör då å då om vattenfyllda källare...

Jag har sett The Kingsman: The secret service men kommer inte ihåg att tyckte wow så jag väntar väl till dess uppföljaren kommer på tv ;-)

Ha en fin tisdag, kram

#3 - - Jessica Högberg:

Oj oj, för lite vatten, för mycket vatten... lagom är bäst;)

#4 - - Znogge:

Tack för tipset. Har inte sett dem men det vore kanske något...

Kram och god tisdag!

#5 - - Sara Ekman:

Har inte sett :)

#6 - - Carolina Thoor:

Vad roligt att höra! Jag har sätt den här filmen, men minns knappt vad jag tyckte. Tror att jag tyckte den hade lite löjliga scener, men inte säker. Kanske dags att se om den & se uppföljaren på bio! :D

Sv; ja, me2. Älskar att få se de riktiga personerna, som man alltid får se i sådana här filmer. Ja, den filmen är så välgjord och så himla bra. Och sorgsen.. ^^, :)

#7 - - My:

Har faktiskt inte sett den nya men det måste göras :D

#8 - - Johanna Utterberg:

Haha stackare som fick en sån blöt start på veckan! ;) Här har det regnat i flera dagar men nu är det äntligen lite uppehåll :)

#9 - - NATALIA:

Har haft en bra start på veckan :D

#10 - - Madeliene:

svar: Tack så jättemycket fina du, jag blir så glad! <3
Klart jag sätter min sons behov före mina egna, då hans liv och uppväxt är viktig från början! <3 Därför valde jag att han skulle få flytta till en trygg miljö, där han kan vara barn och verkligen få den uppväxt han förtjänar <3 för det mår jag bäst av!

#11 - - Pauline Hurtig:

vad kul! hade inte ens hört talas om

#12 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Roligt att du gillade filmen :)

#13 - - Amanda:

Å vill se den <3

#14 - - elin:

Tack för tipset!<3

#15 - - NICOLE:

Den har jag inte sett!! Men borde kanske göra det efter att ha läst din text :D

#16 - - Bella:

Aldrig sett, tack för tipset!

#17 - - Linda:

Kingsman, så jäkla bra!
Svar: Ja konstigt nog så är man det! Åh absolut, lovar att säga till!

#18 - - Linnéa:

Åh, en film jag vill se :)

Haha, ja herrans vad det doftar hemma hos mig just nu när alla doftljus brinner :p

#19 - - Natalie:

Bra tips, har inte sätt dem så ska absolut lägga de på "filmlistan" :D

#20 - - marianne:

Paraply är inte att tänka på i blåsten.....hehe

Jag är totalt kass på detta med filmer, men tror inte jag sett den där, måste nog fråga Janne...haha,
jag gillar Samuel L Jackson.

Var det stopp i någon gatubrunn eftersom det var så djup vattenpöl?

Sv: Jag fattar inte heller varför de måste ha det beslutet, jag frågade vem av de som bestämt att det...jag är nämligen den där obekväma personen som inte sväljer allt utan ifrågasätter mycket....det var tydligen de två cheferna samt huvudkontoret.....jaja...precis som om jag skulle hitta på allt?!

Hoppas du blir mindre blöt i morgon,
Kram

#21 - - Louise:

Har inte sett nån av dom får ta och göra det då! :D Tack!

#22 - - Linnea Kinis:

ja den där måste jag också se! blev överraskande glad när jag såg den första filmen :)

#23 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Den måste jag se :)

#24 - - Angelica:

Tyckte faktiskt mycket om även tvåan :D