Resetips - Kefalonia - Myrtos beach

En av Greklands vackraste stränder finns som bekant på Kefalonia och i år hade vi möjligheten att bada här eftersom vi hade eget transportmedel. Det finns bussar som går hit också men då måste man ju passa tider och det var vi inte så sugna på på semestern.
 
För att ta sig ner till Myrtos beach måste man åka ner för en ca 2 km lång och ganska krokig väg, men det är det värt. 
 
Detta är en stenstrand till skillnad mot vad många tror när de ser den från ovan och vattnet har en behaglig temperatur.
 
Men man ska vara försiktig här då det fort blir djupt och vågorna kan bli höga. Vissa dagar ligger vattnet stilla som en spegel och andra rullar vågorna in med kraft. Det var just en vågig dag vi var här och jag njöt en lång stund av att guppa runt på vågorna, det var lite som att bada i en pool med vågmaskin.
 
Nere på stranden finns både toaletter och omklädningsrum, duschar och en taverna med lättare snacks, med andra ord är det inga större problem att stanna här hela dagen. Kom däremot ihåg att stanna vid någon av utsiktsplatserna på väg därifrån för en selfie med stranden i bakgrunden.
 
29 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Bada, Foto, Kefalonia, Myrthos beach, Resa, Tips, strand
#1 - - Netti Starby:

Åh vad vackert och vilket underbart ställe! :-D Kramis

#2 - - Znogge:

Vilken underbar strand och en strand som jag känner igen från många reseföretags hemsidor! Den skulle jag gärna besöka.

kram och god torsdag!

#3 - - Veiken:

Mmmm...njuter av dina bilder. Vackert!!!

Svar: 😀
Kattis

#4 - - Anita:

Läckert :D

#5 - - Frida G Svensson:

åh du skapar sådant ressug! <3

Svar: 😀
Kattis

#6 - - sarah :

jag kan för stå det man mår kostigt när det är kalt

#7 - - Natalia:

Så fint!

#8 - - åsa i åsele:

Vackert. Verkligen vackert. kram

#9 - - Angelica:

Åh, dit vill jag verkligen!!

#10 - - Annie:

Åh så underbara bilder!
ser inte så tokigt ut .. ;)

Hoppas Du har en bra torsdag<3

Kram

#11 - - Linnea Gustavsson:

Fina bilder, blir så ressugen!!

#12 - - Johan:

Det lter ju inte helt fel, även om jag föredrar sandstränder :)
Att ha egen bil på semestern sådär är något jag kan sakna. Nu har jag inte varit på så många semestrar själv, men när Jennifer och jag var i Spanien, i henes mormors hus, då var vi där med hennes föräldrar, för annars hade det blivit knepigt, eftersom att det inte direkt är gångavstånd till allt. Därför är min dröm lite att bo på hotell nära en strand, eller kanske t.o.m. på en strand, men då går ju priserna upp också...

SV: Flyter på ska jag väl inte säga att det gör, allt har fortfarande inte löst sig med jobbet, jag arbetstränar fortfarande, men hoppas på att af gör vad de ska, så att jag kan bli anställd från 1 oktober.

Den helgen när du kommenterade vilade jag faktiskt en del. Vi var ett gäng som var hos Jennifer på lördagen, men annars blev det väldigt lugnt. Sedan var jag på kurs veckan efter och så hade vi kräftis i stugan i helgen som var. Det var mycket trevligt :)

Blev det något träningspass där sen?
Nu är det jag som är förkyld istället. Det har succesivt blivit sämre under veckan, så just nu känns det faktiskt ganska dåligt.

#13 - - Saga:

ser så härligt ut!

#14 - - Hanna:

Håller med dig helt! Dom har säkert för mycket fritid och kan inte förstå att det inte är okej!
Asså dina bilder!! Vill bara boka en resa och åka nu nu nu!! 😍

#15 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det ser helt underbart ut! :)

#16 - - Ida:

Älskar havet!!! :D

#17 - - Pauline:

så himla fint!

#18 - - jessy:

lyx lyx!

#19 - - Johanna Utterberg:

Ser verkligen helt ljuvligt ut, åh vad jag vill utomlands!! :)

#20 - - Linnéa:

Hihi, ja men du stöter ju på varmare breddgrader ganska ofta ju :)

#21 - - Gabriella :

Sååå fint!!

#22 - - Heléna:

Fantastiska bilder och det ser verkligen ut som ett paradis! Kramar fina Kattis <3

#23 - - marianne:

Åhhh så vackert att jag nästan tappar andan....härligt att guppa på vågorna.

Syrran brukar göra saft av rabarber mor gjorde kräm, ,
jag gillar inte rabarber men mina barn älskade den där saften....jag jämnade en jätteplanta med marken direkt när jag flyttade till gården...hehe

Kram

#24 - - Linnea Kinis:

såg superfint ut där!

#25 - - Sara Ekman:

åh så fint :)

#26 - - Emilia:

Så underbart det ser ut! *-*

#27 - - ullie:

ser så blått o fint ut ja det är ju ofta synd att en del stränder inte har sand utan mera stenar underbara bilder

ju du tyvärr är det så det missbrukas o vi sjuka får lida o man måste ha ork o nästan va frisk för att orka

#28 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så himlans vackert :)

#29 - - Felicia:

wow vad fint