Resetips - Kefalonia - Tsibibo

Nu ska ni få bästa tipset på restaurang i Lixouri, det vattnat på allvar i munnen på mig medan jag skriver detta inlägg. Så himla god var maten på Tsibibo som vi totalt besökte tre gånger under vår resa.
 
Vi hade läst flertalet goda omdömmen på Tripadvisor om denna restaurang och även tips på rätter man "bara måste testa" så första besöket inleddes med förrätterna bakad fetaost med honung och pistagenötter samt fyllda champinjoner. Jag skojar inte när jag säger att vi fylldes med lyckokänslor av dessa två rätter, verkligen supergott.
 
Till huvudrätt valde vi sedan varsin Sea bream filé med grönsaker som smakade riktigt fräscht och lätt och visade sig vara en ypperligt bra strategi för att även orka med en efterrätt sen. Vi delade på en Strawberry cheesecake som serverades med prosecco och jag tror inte jag behöver säga så mycket mer än mums.
 
Besök nummer två och vi väljer att ta in deras friterade zucchini bollar till förrätt som ni ser ovan och sedan  valde sambo moussaka till huvudrätt medan jag tog deras lamb kleftiko. Så gott gott gott och fantastiskt mättande så denna gång fanns ingen plats över för efterrätt.
 
Det fina med Tsibibo är dock att när du inte beställer en efterrätt så får du istället varsin miniglass till notan som ni ser nedan, inte så tokigt det heller om jag får säga det själv.
 
Det var självklart här vi valde att äta vår sista middag i Lixouri också och vår sista kväll valde vi att återigen äta den bakade fetaosten samt ugnsgratinerad aubergin med parmesanost till förrätt, lika gott som första kvällen.
 
Sambo valde ostfylld biff och jag kycklingfilé med svampsås (som egentligen skulle serveras med ris men eftersom jag föredrar de grekiska stripsen så fick jag det istället). Ännu en god middag som sedan avslutades med ett par miniglassar och adjö till den härliga personalen. Tsibibo är utan att överdriva den mest och bäst koordinerade restaurangen jag besökt utomlands hittills, personalen är jättetrevlig och har stenkoll på dina behov. Vid huvudrätten erbjuds du alltid färskmald peppar vid bordet och du behöver sällan vänta många minuter mellan uppäten förrätt och serverad huvudrätt. Det är sällan jag uttrycker mig följande MEN är du i Lixouri så MÅSTE du besöka Tsibibo för middag minst en gång.
 
32 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Grekisk mat, Kefalonia, Lixouri, Mat, Resa, Restaurang, Tips, Tsibibo
#1 - - Netti Starby:

Herregud så gott allt ser ut! :-D Kramis

#2 - - znogge:

Men visst är det härligt när man hittar en sådan pärla. Dessutom ser maten väldigt god ut så det är namn jag noterar om man skulle ha vägarna förbi...

Kram och trevlig måndag!

#3 - - Linda:

Maten ser alltid så fantastiskt god ut!

#4 - - Amanda:

Alltid lika kul med tips<3

#5 - - Linnéa:

Åh herrans sååå mycket gott :), fetaosten skulle jag vilja prova 😋

#6 - - Bella:

Så gott allt ser ut!

#7 - - Liene Svärd:

Tack :) jag tar en bloggpaus så du hittar mig på instagram.

#8 - - elin:

Mums så mycket gott!<3

#9 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Låter jättegott :)

#10 - - My:

Åh så mycket gott!

#11 - - Natalia:

Mums så gott :D

#12 - - Denise:

Gott det ser ut! :D

#13 - - jessy:

Gud så mycket gott, blev ju riktigt hungrig nu när jag såg dessa bilderna! :D

SV: Det tycker jag verkligen du ska göra :D Testa lite nytt :D

#14 - - Alice Lindström:

åh så gott det ser ut!

#15 - - Pauline Hurtig:

men mums vad allt ser gått ut, älskar mat på resor!

#16 - - Jessica Högberg:

Oh, herregud så gott!!

#17 - - LIL' BABUSTYLE - Here's my story:

Åååh vad gott!! 😍😍

#18 - - Days by Johanna:

Ja och nu vattnas det i min mun med. Ser sjukt gott ut alltihopa och så sött med glassen till notan! :)

#19 - - Emma Fernhagen:

Allt ser så himla gott ut!

#20 - - Ida:

Allt ser så gott ut!

#21 - - Johanna Utterberg:

Åhh fyfasen vad gott, nu dreglar jag här hemma!! ;) Ääälskar bakad fetaost och moussaka!! :D

#22 - - Gabriella :

Såååå mycket gott!!

#23 - - NICOLE:

Såg gaaalet gott ut juu :D

#24 - - Linnea Kinis:

åh vad gott allt ser ut :)

#25 - - Hanna:

Ja det är super simpelt och gott! Älskar lätta recept som går fort och ändå är så goda !

#26 - - Åsa i Åsele:

Mmmums det ser verkligen gott ut och Du beskriver maten så bra.

#27 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Så smarrigt! Hoppas du haft en bra måndag. Kram

#28 - - Asylmamma:

Ser så otroligt gott ut! Känner att jag måste åka dit enbart för maten 😍😍

#29 - - Sarah:

Så mkt gott o så kul att ni hittade en restaurang som ni gillade så mkt :)

#30 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det ser riktigt gott ut :)

#31 - - ullie:

som alltid visar du så mycket gott o ja blir hungrig såhär mitt i natten igen :D

#32 - - Natalia:

Åhhh saknar <3