Islandsbron och Svandammen

Semesterperioderna i min familj har i år varit väldigt osynkade men just denna vecka är både jag och min far lediga så vi tog tillfället i akt att mötas i Uppsala häromdagen för lite kvalitetstid. Så för andra gången under min korta semester tog jag alltså tåget ner mot denna stad och vi möttes på stationen där vi började med att köpa oss varsin kaffe att ta med. Sedan började vi promenera.
 
Över Islandsbron tod vi oss och såg ut en stund över fisktrappan och en far med två barn som stod och fiskade längst kanten av Fyrisån. För första gången lade jag även märke till hänglåsen på bron som jag tidigare inte sett på något ställe i Sverige.
 
Vidare passerade vi Svandammen full av alla andra typer av fåglar förutom svanar och nu var kaffet uppdrucket. Solen sken och vi promenerade vidare i riktning mot Slottet där ingen av oss varit tidigare.
 
Jag hoppas ni alla har en riktigt härlig fredag och glöm inte bort att vara med i Souvenirtävlingen om du inte redan är det.
#1 - - elin:

Gud så fint!<3

#2 - - Natalia:

Jättefina bilder :D

Svar: Tackar!☺
Kattis

#3 - - Hanna:

Ja eller hur! Ska bli kul att fortsätta visa resultat sen :D

#4 - - åsa i åsele:

Inte kommer jag ihåg nån Islandsbron sedan då vi var i Uppsala för ett par tre år sedan... däremot var vi å tittade på domkyrkan :)

Trevligt att umgås på tu man hand med sin far :)

kram

#5 - - Netti Starby:

Så himla vackert det är! :-D Kramis

#6 - - Bella:

Så mysigt!

#7 - - Znogge:

Vilken bra dag :D

Kram

#8 - - My:

Åh vad mysigt! Så fina bilder :)

#9 - - Annie:

Vad kul med en till tripp till Uppsala! :) Riktigt fina bilder ;) Så mysigt med båtbilder ;)

Sv: Aha, vad kul! Då ska jag hålla tummarna åt dig. Hoppas! :)

Hoppas du får en fin fredag :)

Kram

#10 - - Amanda:

Va fint!

#11 - - Anita:

Fint :D

#12 - - Sara Ekman:

Så fina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#13 - - MartinaOlsson:

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig :)
Tänkte bara passa på att tipsa om att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna supersnygga kläder & accessoarer från Rosegal! Låter detta intressant? Klicka på länken nedan för att vara med och tävla :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/69429/tavling-vinn-klader-accessoarer-fran-rosegal/

#14 - - FeliciaO - Everyday /Fashion / Modeling:

Så mysigt :)

Svar:
Kattis

#15 - - Asylmammaallts%25E5%2520fy%2520bad:

Så fint det är med de där hänglåsen! Så romantiskt och fint💕

Svar: Ja verkligen!:)
Kattis

#16 - - NICOLE:

Vad mysigt! Så viktigt att träffas och ha det mysigt!

#17 - - Pauline Hurtig:

vad fint!

#18 - - Johanna Utterberg:

Åh vad mysigt! :)

#19 - - Days by Johanna:

Så mysig tur för er två :)

#20 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det där med hänglås verkar ha blivit något av en trend på sina ställen :)

#21 - - Julia:

Härliga bilder!

#22 - - Gabriella :

Så härligt, jättefina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#23 - - Marianne:

Mysigt att göra Uppsala med pappsen, jag kan inte påminna mej att jag sett några broar med hänglås här heller.
Jodå förklaringen duger gott och väl, jag får nog inte med svägerskan dit...vi har inte samma åsikter om vad det innebär att lyxa till det....men vi får se
Kram

#24 - - ullie:

gillar det där me hänglåsen
ja du ja kan tänka mej man kan ha annat mjöl varför inte kanske kan du goolga men ja det tror ja nog

#25 - - åsa i åsele:

svar svar Jag åt en baguette med kyckling & curryröra på ett café till lunch, kände av magen typ en timme efter det jag ätit å var dösjuk i ett halvt dygn.

#26 - - Sussi:

Kul att läsa dina inlägg från Uppsala :)

Svar: Roligt att du tycker det!☺
Kattis