Resetips - Kefalonia - Xi Beach

Man skulle kunna tro att ett besök på en vacker strand om dagen skulle räcka men efter en förmiddag på Myrtos var vi ändå sugna på mer så vi hoppade in i bilen och åkte söder ut mot Xi beach. Stranden är känd för sin rödbruna sand som många tror är välgörande för kropp och hy. En helt klart trevlig strand men lite överexploaterad för min smak så besöket blev ganska kort och istället åkte vi en omväg hem genom några mysiga bergsbyar.
 
Lördag idag och filmkvällen igår var riktigt mysig, supergod pastasås, något glas vin, lite godis och chips och massa prat. Filmen vi såg var Lion, någon av er som sett den? Jag tyckte det var en riktigt fint gjord film som är baserad på verkliga händelser men jag fällde inga tårar som jag hört man skulle göra! 
 
Idag har jag hittills hunnit träna och sedan storhandlat på Maxi med resten av Gävles befolkning, trodde ett tag att jag skulle bli kvar där inne för alltid fastklämd mellan två kundvagnar och ett gäng pensionärer. Närmast blir det lite kaffe och lite senare mera film i form av bio. Vad gör du idag?
 
34 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Kefalonia, Lixouri, Resa, Tips, Xi, strand
#1 - - Ina:

Underbara bilder. Tack för tips.

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#2 - - Znogge:

Vilka härliga bilder som verkligen gör att jag längtar till värmen kommer åter. Vi har hälsat på min svärmor som har Alzheimers och det var inget upplyftande besök...

Kram och god lördag!

#3 - - Veiken:

Det är suveränt med hyrbil när man vill kolla runt lite. Inga tider att passa och ingen eländig paraply att följa när man vill ha tiden för sig själv!

Svar: Ja, så skönt att kunna bestämma helt själv över tider och vart man ska åka!:)
Kattis

#4 - - Louise:

Ser jätte fint ut! Vill verkligen iväg typ nu!!! Så trött på regn och kallt väder 😂

Svar: Jag med!!!
Kattis

#5 - - JoJo:

åh vad jag vill resa till solen och värmen :)

#6 - - Netti Starby:

Ser verkligen vackert ut! :-D Kramis

#7 - - Natalia:

Så fint!

#8 - - Linda:

I behov av sol o resa!!

#9 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det ser så mysigt ut med alla parasoll :)

#10 - - Madeliene:

Åh vad fint det var där <3

#11 - - Amanda:

Så underbara bilder<3

Svar: Tackar!:)
Kattis

#12 - - Pauline Hurtig:

vad fint!

#13 - - Linnéa:

Har en superfin lördag och nu ska den avslutas med ett biobesök, skräckisen DET.

#14 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Ica maxi har ju nåt firande idag så det var inte konstigt att det var fullt. Blev varnad på stan för att gå dit :) Själv har jag haft date-dag med min sambo. Vi har ätit på restaurang och ska ut och fota ikväll. Kram

#15 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

farligt att handla när det är gratis tårta ;) Men så härliga bilder, sanden är verkligen inbjudande, och det paret som halvt ligger på varandra är också asläckert, så fritt på något vis :D Synd att det var så trångt.

Svar: Haha tydligen livsfarligt när det bjuds på tårta!:P
Kattis

#16 - - Bella:

Det ser underbart ut!

#17 - - Emilia:

Coolt med sanden! Jag har hört talas om Lion och är en film som jag gärna vill kolla på, får göra det snart hehe :D

#18 - - Gabriella :

Åh jag vill utomlands nuuuu när jag ser dina bilder!!

#19 - - NICOLE:

Kul att ha varit där iaf! Så härliga bilder :)

#20 - - jessy:

åh, va underbart!

#21 - - ullie:

älskar att bara promenaera runt husen mysiga hus o älskar parasollen så fina
tack vännen badkar är så hälrigt verkligen

#22 - - Emma :

Så härligt, man längtar verkligen efter strand, sol o värme!

#23 - - Johanna Utterberg:

Så fina bilder från er resa, är precis som du och tycker inte om när det är för överexploaterat på stranden! ;)

#24 - - Linnéa:

Åh, vad bra att du gillade den filmen - funderar på att kanske gå o se den ikväll :)

#25 - - jessy:

ser ju såå härligt ut!

#26 - - Carolina Thoor:

Mysigt! ÅH skulle så gärna vilja åka dit! :D

Sv; haha, nej det är det verkligen inte! Tackar :D

#27 - - marianne:

Besöka stränder kan man göra ,hur mycket som helst...om man är galen i hav och bad så är man...haha

kram


#28 - - My:

Åh vad fint :D

#29 - - Carro:

mysigt!

#30 - - Ffelicia:

sååå fint

#31 - - Ida:

Älskar verkligen alla dina bilder!! :D Så fina!

Svar: Tack snälla!😀
Kattis

#32 - - NICOLE:

Hoppas din vecka avslutas bra, kram =)

#33 - - Emelie Andersson :

Så fint :)

#34 - - Linnéa:

Skippade bion igår, fick räcka med ett biobesök <3